Citat:
Ursprungligen postat av
mitthopp
Fråga på det: var det i Vårberg eller Märsta dem bodde i närheten av varandra ?
Citat:
Ursprungligen postat av
Nemeiska-Lejonet
Han bodde väl i Hidinge Backa i tensta/hjulsta... inte ett vitt område direkt.
Jag skulle lägga mina pengar på att chauffören är inblandad.
Den misstänkte terroristen var skriven på en adress i Hjulsta. Han hade skrivit sig där för att inte kunna nås för avvisning. Den enda koppling som jag känner till mellan den misstänkte terroristen och kvinnan som bor i lägenheten i Hjulsta är att dom kände varandra därför att dom båda var från Uzbekistan. Hon "hjälpte honom" genom att låta honom skriva sig i hennes lägenhet bara för att hjälpa en landsman, som jag uppfattat kvinnans uppgifter.
Terroristen bodde dock inte i Hjulsta. Han bodde i Vårberg (Ängsholmsgränd i Skärholmen). Där bodde också, enligt Aftonbladet chauffören som körde för Spendrups. Den misstänkte hade använt sitt internet i bostaden i Vårby kort innan han for till city.
Kopplingen till Märsta är oklar för mig. Den misstänkte tog tåget till Arlanda. Kanske hade han hoppats kunna hitta ett sätt att lämna landet? Från Arlanda åkte han buss till Märsta där han kändes igen på en mack. Han greps i Märsta ca 20.00 i fredags kväll. Kopplingen till Märsta är oklar för mig, utöver att det lär finnas många islamister/terrormisstänkta i Märsta.
–