2017-04-11, 23:17
Medlem
TjuvenFerdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Den stämning som råder på attentatsplatsen är lugn och stilla. Det råder tystnad, människor är ledsna och eftertänksamma. Jag hade velat att detta återspeglades i en gemensam manifestation. Jag ville inte ha ett jippo som det som ägde rum, men jag hade inte väntat mig något annat av Demon Rasti och det etablissemang han tillhör.

Jag har ej hävdat att jag tycker att stämningen på Rastijippot var finare och mer respektfull än den vid själva attentatsplatsen. Det är lite två olika saker också på ett vis. En fråga om utrymme med. Det får inte plats tiotusen bjrönkramande godhetsmänniskor utanför Åhléns, men det finns plats på Sergels. Sedan kan man ju betrakta själva attentatsplatsen som ett slags grav, en sakral plats nästan, vilket jag tror de flesta gör. Väldigt få skulle dra fram gitarren och sjunga We skall overcome just där om man inte är gravt schizofren.
Men visst det hade varit fantastiskt med tiotusen tysta och sörjande människor på Sergels, det tycker jag med. Tror dock att många som var med på denna kärleksmanifestation sörjde. Bara att det blir lite fel med detta ständigt fokuserande på det positiva och hashtaggandet och kramandet... men som sagt osmakligt vill jag inte påstå att det är.
Citera
2017-04-12, 02:26
Avslutad
... and this is the Truth, so help me God:/)

Citat:
Ursprungligen postat av Farbror-Joakim
I denna tråden diskuterar vi kärleksmanifestationen på Sergels torg efter terrordådet i Stockholm.
Kommer du eller någon du känner delta?
Följer du det via medier?
Hur ser du manifestationen, är det ett bra ställningstagande och ett sätt att stå upp för ett öppet samhälle? Är det ett naivt sätt att inte vilja se verkligheten till varför manifestationen behövs?
Som nämns i artikeln, hur ser man på säkerheten? Är det galet att samla massor av folk på en plats som Sergels torg med så få utrymningsvägar vid eventuell attack eller annan händelse?

Konferenciern(!!)han Rickard Sjöberg lät oss alla få veta att "en lastbil rullat nedför gatan".
Detta på samma sätt som hon Åsa Romson i samma detta media lät oss alla få veta att 9/ 11 också bara var en olycka.
Och nej, jag har nu inte tagit del utav detta "Fake news"?
Har alltså bara här tagit del utav "Real news"?
Kan månne denna Media då detta avhjälpa olyckor som denna nu senaste på Drottninggatan?
I sådana fall så vore detta minst sagt behjärtansvärt.
Senast redigerad av hee4r 2017-04-12 kl. 02:46.
Citera
2017-04-12, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gothicat
Jag läste nånstans att Svenska flaggor var förbjudna för de kunde verka stötande på vissa minoritetsgrupper. Är det sant så är det en skandal utan like! Så nu ska det stackars svenska folket även skämmas över sin flagga och att de är svenskar!
Det är kanske bara en tidsfråga innan det blir förbjudet att vara svensk i detta landet!

Och ändå vimlade det av svenska flaggor vid Sergels Torg och instuckna bland alla blommor.
Citera
2017-04-12, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av victortich
Men vad faan har sthlm:arna ställt upp med???!!. - Nån jöns i ekots direktsändning som sa att han köpt en familjepizza och lagt upp till sina facebookvänner!!

På hipsterföretaget Booli.com hade dom avbrutit champagneskålandet (för att dom lyckats uppnå säljmålen) och i stället gått ner med vatten i gamla Petflaskor vid entre´n.

Sen var det inte så jävla mycket mer. Ja polisen lyckades fixa avspärrningarna någorlunda.

Hela detta FI/vänterspektakel var en fetsmäll i ansiktet på de anhöriga. Kommunister som gnider in sig i deras blod för att vinna politiska poänger.

Spyr i min mun när jag tänkter på hur jävla sjukt det är.

Jasså är det sjukt att när hela Innerstan var avstängd och ingen kunde lämna stan så ställde innerstadspersoner upp med käk till alla som befann sig vid affärerna, folk fick erbjudanden om att få sova över om de inte kunde ta sig hem, andra bjöd hem främlingar för att slippa ensamheten.

En kille Arab dessutom tog sin motorcykel från Södertälje och skrev på fejjan att han kunde skjutsa hem folk på motorcykeln dit de skulle.

Folk som åkte Taxi ut ur stan tog med sig fripassagerare för att de skulle kunna ta sig hem.

Det handlar om att ta hand om sina medmänniskor i en kaosartad stund och detta tycker till och med de anhöriga var suveränt eftersom det fanns ett mänskligt nätverk som såg till att folk som fastnat i stan fick vatten, mat och en säng att sova i.

Om samhället skulle kapsejsa så skulle du förståss skita i alla människor runt omkring dej och bomma in dej i din bostad eller?

Nej jag skulle öppna mitt hem för folk som behövde om det blev riktigt jävligt.
Citera
2017-04-12, 02:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gothicat
Jag läste nånstans att Svenska flaggor var förbjudna för de kunde verka stötande på vissa minoritetsgrupper. Är det sant så är det en skandal utan like! Så nu ska det stackars svenska folket även skämmas över sin flagga och att de är svenskar!
Det är kanske bara en tidsfråga innan det blir förbjudet att vara svensk i detta landet!

Att flagga svenskt har på sina håll varit strikt förbjudet nu sedan snart 20 år tillbaka.
På den tiden var det öppet med det, men nu är det en annan tid...
Och se bara hur nu idag hon "Blondinbella" fick på tafsen på SOCIALA MEDIER för att ha råkat synas(fotograferas) vid t. o. m den svenska flaggan halad på halv stång och då pratar vi alltså om detta terrordådet i Sverige?
Citera
2017-04-12, 03:07
Medlem
Fromlandss avatar
Grundtanken med manifestationen är mycket god. Skulle själv kunnat tänka mig att gå.
Var och en har sina skäl till att närvara.
  • Det kan vara för att känna och visa gemenskap mot våldet.
    Det kan vara att man vill hedra offren och deras anhöriga.
    Det kan vara att markera att Det här är inte okej!.
    Mm..
Dock finns en risk att de manifesterande utnyttjas av andra som deltar eller av medier eller politiker som har en bestämd uppfattning om varför just du deltar. Och det är här det så sorgligt brister - Det förvandlas till någon sorts hyllning av ISLAM
Alltså... man ska känna kärlek och värme och inte hat men ISLAM??? Vad kom detta ifrån? Varför inte samlas med tårar i ögonen och hylla druider, legofigurer, barbiedockor, Tor & Oden eller AIK fotboll??

Skulle jag medverka så är det för att visa mitt deltagande och skänka offren en tanke - INTE att vare sig hylla eller hata höger/vänster/islam/nazismen/Stalin och hans mor.

Fan vad lågt att försöka ta billiga politiska poäng på genuint sörjande och deltagande människor.
Citera
2017-04-12, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kofotskenta
Varför har inte skett någon människojakt på bakgårdarna nattetid redan? Vad får dig att tro att de skulle börja nu? Tror du att "Ingen människa är illegal" och liknande nätverk skulle hålla käften och inte få utrymme precis överallt i media om det upptäcktes att man förde ut illegala invandrare ur landet i smyg på nätterna? Skulle inte aktivister som har kontakt med illegala och ständigt rör sig i de miljöerna märka något? Om man även skulle fixa dem, vad tror du att deras kompisar på statliga myndigheter och på tidningsredaktionerna skulle säga?

Visst, det kanske är möjligt, men då får man vara bra jävla stealth alltså.

Det jag vänder mig emot är att det sker en helomvändning i politiken när ett terrordåd drabbar Stockholm.

Nu kommer alla beslut "tillsammans" från sjuklövern, förslag SD framfört i flera år. Men det man beslutar om och tänker genomföra inpackas i nya ord. Det är det yttersta hyckleriet att man genom påstådd godhet kan genomförarn politik man tidigare kallat för ond och fascistisk.

Det finns en aningslöshet i att låta landet invaderas av tredje världens slödder och tro att det kommer gå bra eftersom Sverige pyser över av godhet och svenskar är så snälla.

Terrorism handlar i dagens läge om arga män från Mena som anser sig vara bättre än alla andra, men som inte känner sig uppskattade och bekräftade för sin förträfflighet. Det är narcissismen inom den arabiske mannen som är livsfarlig, när dessa kräk känner sig obekräftade. Dessa män är penninghungriga och när de inte får den lyx de eftersträvar blir de livsfarliga.

Det kryllar av arga arabiska män i västvärlden, som växer upp där de redan från koltåldern får lära sig att de är mer värda än kvinnor och andra folkslag. När livet drabbar dem med fattigdom och noll framtid, hämnas de genom att döda. Så enkelt ä det.

Notera att Akilov kontaktade IS när han var redo att döda. Initiativet kom från honom själv och hade inte med religion att göra; bara hat och avundsjuka.
Citera
2017-04-12, 10:20
Medlem
Antivalents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Jasså är det sjukt att när hela Innerstan var avstängd och ingen kunde lämna stan så ställde innerstadspersoner upp med käk till alla som befann sig vid affärerna, folk fick erbjudanden om att få sova över om de inte kunde ta sig hem, andra bjöd hem främlingar för att slippa ensamheten.

En kille Arab dessutom tog sin motorcykel från Södertälje och skrev på fejjan att han kunde skjutsa hem folk på motorcykeln dit de skulle.

Folk som åkte Taxi ut ur stan tog med sig fripassagerare för att de skulle kunna ta sig hem.

Det handlar om att ta hand om sina medmänniskor i en kaosartad stund och detta tycker till och med de anhöriga var suveränt eftersom det fanns ett mänskligt nätverk som såg till att folk som fastnat i stan fick vatten, mat och en säng att sova i.

Om samhället skulle kapsejsa så skulle du förståss skita i alla människor runt omkring dej och bomma in dej i din bostad eller?

Nej jag skulle öppna mitt hem för folk som behövde om det blev riktigt jävligt.

Det krävs alltså en terroristattack för att människor i innerstaden ska börja bete sig som normala människor? För i dag, när de ser hungriga människor, ger de dem mat? Hemlösa, bjuds de in? Människor som behöver hjälp att ta sig någonstans, får de skjuts? Nej, just det.

"Innerstadsmänniskorna" tog tillfället i akt för att signalera sin egna godhet. De flesta hjälpte inte till alls, utan fotade någon som hjälpte och skrev "DET ÄR DET HÄR SOM ÄR GODHET" för att få ett par hundra likes på instagram.

Jävla hycklare.
Citera
2017-04-12, 10:49
Medlem
Nåt som jag inte sett några kommentarer om, en av de döda var en relativt hög chef på Spotify .
Spotifys vd beklagade sorgen djupt och bland andra Sarah down finer kommenterade också dödsfallet. Sedan sjöng hon ju på manifestationen.
Men ingen verkar reflektera över att detta, hans del i musiksverige, kan ha påverkat utformningen av manifestationen när ni spyr galla här. Hans vänner kankse faktiskt ville sjunga och ville ha det som det var.
Citera
2017-04-12, 11:26
Medlem
Bajsfacistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antivalent
Det krävs alltså en terroristattack för att människor i innerstaden ska börja bete sig som normala människor? För i dag, när de ser hungriga människor, ger de dem mat? Hemlösa, bjuds de in? Människor som behöver hjälp att ta sig någonstans, får de skjuts? Nej, just det.

Att folk hjälpte varandra är inte godhet, i en sådan situation så är det vanlig anständighet att hjälpa till. Självhylleriet och utnämnandet av hjältar höger och vänster är devalverande och pinsamt.

Att folk hjälper till är ju snarare normalfallet i en kris, se t.ex Salabranden, inget konstigt. Någon man dock verkar kunna se t.ex vid katastrofen i Katarina och olika politiska upplopp är att en viss onämnd etisk grupp väljer att utnyttja läget och plundra hem och butiker i stället.
https://www.youtube.com/watch?v=PAVuLgflPdA
Citera
2017-04-12, 12:11
Medlem
Dofternas avatar
And it goes a lil sumthin like dis. Hit it!

Citat:
"Ser hur ett antal personer raljerar över kärleksretoriken efter terrordådet. Det visar, tror jag, hur polariserade vi är... Terrorismens logik är att döda en och skrämma tiotusen, skingra och splittra, söndra utan att härska. Även om uttrycket för motstånd blir mjukt, värme och omfamning, så är tanken bakom varken mesig eller naiv. Ett sådant agerande utesluter inte heller repressiva åtgärder mot terrorism. Öht. För den som verkligen vill vara strateg gäller att agera på flera nivåer."

Exakt så.
Citera
2017-04-12, 12:14
Bannlyst
Innerstadsgrisarna blev så jävlart till sig i brallan över denna händelse, har sällan sett så glada och lyckliga människor, helt AVSKYVÄRT beteende, ett sektliknande eller kanske ett psykoaktivt tillstånd där dom godhetsknarkar värre än en meth-user som är inne på sin 8:e dag i dimman...

Överallt skall dom ge blommar, kramar och glädje... detta är nog det värsta jag någonsin sett.

När någon dör så ser man till att dra sig undan, man säger inte ett jävla ord. - Nä svenska pissfittor med näsringar ser till att boosta sitt eget varumärke i 210 knyck istället.

Vissa kallar det till och med sin generations woodstock!!!! Nu längtar dom till nästa gång, istället för festivaler och summerburstar så blir detta millenials/skam generationens sätt att revoltera och fira.

Små små monster som borde skjutas av i samband med älgjakten!!!
Senast redigerad av peheis666 2017-04-12 kl. 12:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in