Citat:
Ursprungligen postat av
Tomato
Mäster Samuelsgatan bakom Åhléns?
Jag stod på Klarabergsgatan mittemot Åhlensklockan när lastbilen dundrade in i fasaden på Åhlens! Jag sprang upp till Drottninggatan och mötte panikslagna människor som sprang i riktning mot Sergels torg! Det första jag såg var lastbilen som som var var inkörd på fasaden i hörnet av Å.C mot Mäster Samuels gatan!Till vänster mot väggen mot rulltrappan satt kvinnan med foten hängande i enbart hälsenan.Hon var omgiven av 3 personer som tröstade henne, klockan var då 14.55. Jag sprang mot lastbilen,korvgubben kom emot mig med en bräda o slog den upprörd i backen och svor. Jag trodde först han var föraren av bilen, en människa låg bakom bakhjulet av lastbilen, en man gick fram till den personen och drog kroppen i fötterna upp mot MSG. Förarhytten tog eld, ordningsvakter kom springande och föste bort mig! Retirerade till Klarabergsgatan när väktarna blev aggresiva, gick gatan ner mot Klara Norra, parallelt utmed Åhlens fasaden bars kvinnan med avhuggen fot.De la ned henne på refugen på Klara N.Kyrkog. Nu var hon medvetslös, en polissuv stod några meter därifrån, jag blev förvånad att de inte körde henne i den till akuten! Istället bar de henne till Kungsgatan för ambulanstransport, minst 15min hade gått sedan hon blivit påkörd!