2017-04-11, 18:05
Medlem
Lawlines avatar
Även om 62% har ett större förtroende så innebär inte det att fler kommer att rösta på han även om det skulle vara val imorgon. SD har bevisligen fått mer röster efter terrordådet. S är alldeles för tam och tror att deras politik från början av 1900 talet ska vara det som gäller i all evighet. Samhället förändras med det gör inte S politiken. Svetsloppan har totalt misslyckats med allt han har försökt göra. För övriga partier så är det bra att han sitter kvar. Det kommer att öka deras chanser att få mer röster.
Citera
2017-04-11, 22:46
Medlem
RangRovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lt.Col.Kilgore
Din imbecilla nolla, det är Löfven et al som är orsaken till att denna labila fundamentalist kunde genomföra sitt dåd. Du är ju totalt oförmögen att göra en enkel konsekvensanalys.

Men forsätt att krama en bunt inkompetenta lallare som Löfven, Eliasson, Kunkhe, julmustexperten. De gör ju verkligen en skillnad...nämligen att göra ingenting...

They talk the talk, but can't walk the walk.

Löfven är samma svetsande nolla idag som han varit hittills.

Att du menar att ISIS är en följd av Statsminister Löfven är både positivt och negativt. Till och med jag, som balanserad Socialdemokrat, är medveten om hans växande internationella ledarskap. Tror dock att det finns en lite risk att du tar i lite för mycket. Svårt att se hur han själv lett kampen mot den radikala Islamismen med ISIS som följd, med tanke att ISIS fanns innan han blev vald som Ordförande för partiet. Dock, vem är jag som säger emot, kanske hans rykte från LO föregått. Inget förvånar mig längre angående denne Statsman av rang.
Citera
2017-04-12, 21:23
Medlem
Sverige ska hålla ihop, tillsammans är vi starka ,vackra ord ,nästan som en besvärjelse.
Statsministern bör inse att Sverige har svårt att hålla ihop.
Landet delas i utanförskapsområden ,vita stadsdelar ,fattiga och välbärgade områden.
paralella samhällen med svart ekonomi är inte ovanligt. Många tusen papperslösa i svartjobb.
10 000 tals nya medborgare ,med små chanser till jobb på den svenska arbetsmarknaden.
Hur det har uppkommit kan de diskutera på ,överläggningarna tillsammans med M,C ,MP ,FP och KD
Angående terrorlagar mm.
Citera
2017-04-19, 17:29
Medlem
Mikojans avatar
Några dagar innan andra världskriget bröt ut 1939 ljög den socialdemokratiske statsministern Per Albin Hansson i ett tal på Skansen, när han sa att ”vår beredskap är god”
I dag ljuger en grundlöst kaxig Löfven på Gotland om att det ska göra ont (för ryssarna) att attackera Sverige.
Ont i skrattmusklerna kanske.
Vid andra världskriget hade Sverige typ några mausergevär och ett gäng vita ”vi-ger-oss”-flaggor. Och i dag har vi vadå? Som skulle skrämma en stormakt?
Båda tidsepokerna var hårt drabbade av nedrustning av aningslösa politiker. Löfven gör en PA Hansson och det bör synas i sömmarna.
Citera
2017-04-19, 18:39
Medlem
Ska inte ryssarna kärleksbombas istället, jag trodde det var så vi löste utländska hot i det här landet?
En kärleksmanifestation vid Fårö fyr kanske?

"– Vi vill skicka en signal till alla som har någon tanke på att angripa vårt territorium, att det kommer göra väldigt ont."

Jag dör...
Citera
2017-04-19, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Ska inte ryssarna kärleksbombas istället, jag trodde det var så vi löste utländska hot i det här landet?

"– Vi vill skicka en signal till alla som har någon tanke på att angripa vårt territorium, att det kommer göra väldigt ont."

Jag dör...

Läste precis också vad han sade och det är skrattretande att läsa hans uttalande, han är ett stort skämt (i mina ögon sett).
Citera
2017-04-19, 20:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson

Jag dör...
Har ryssarna fått något gummiarmband ännu? "Anfall inte!" Gult o blått ska det vara förstås. Dan Eliasson har kontakter i branschen så det kostar nog inte många kronor.
Citera
2017-04-19, 22:52
Medlem
Enydrions avatar
Idag har han visst varit på Gotland och inspekterat våra tanks och jasplan, och låtit sig fotograferas vid dessa, antar att han blev grön av avund när han såg Kim Jong-Un:s militära uppvisning igår...
Citera
2017-04-20, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Idag har han visst varit på Gotland och inspekterat våra tanks och jasplan, och låtit sig fotograferas vid dessa, antar att han blev grön av avund när han såg Kim Jong-Un:s militära uppvisning igår...
Båda pojkar har ju samma politiska ideal och mål.
Citera
2017-04-20, 13:53
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vsk61
Båda pojkar har ju samma politiska ideal och mål.

Jo, de har bara lite olika sätt att uppnå målet (så många röster som möjligt). I ena fallet införa enpartistart och hindra befolkningen lämna landet. I andra fallet att importera röstande genom att erbjuda bidrag (mutor) och av samhället subventionerade låtsasjobb...
Citera
2017-04-20, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Några dagar innan andra världskriget bröt ut 1939 ljög den socialdemokratiske statsministern Per Albin Hansson i ett tal på Skansen, när han sa att ”vår beredskap är god”
I dag ljuger en grundlöst kaxig Löfven på Gotland om att det ska göra ont (för ryssarna) att attackera Sverige.
Ont i skrattmusklerna kanske.
Vid andra världskriget hade Sverige typ några mausergevär och ett gäng vita ”vi-ger-oss”-flaggor. Och i dag har vi vadå? Som skulle skrämma en stormakt?
Båda tidsepokerna var hårt drabbade av nedrustning av aningslösa politiker. Löfven gör en PA Hansson och det bör synas i sömmarna.

Vi har en miljon värdelösa negrer och araber, som Putin aldrig vill ha för allt smör i Småland!

Om något biter på ryssen, så är det givetvis Löfvens livsfarliga avskräckningspolitik!
Citera
2017-04-23, 20:23
Medlem
jack.danielss avatar
Inte för att jag gillar svetsarn och framförallt har jag inget förtroende för honom, men på något sätt tror jag han är medveten om tillståndet i landet med invandring, intergration, islamister och SD,s framfart bland väljarna.

Folkförrädaren "öppna era hjärtan" Reinfelt var på det stora hela mycket duktigare politiker, mer rätt man för den rollen. Men han var nog helt ovetande eller så sket han i det, om folks oro om vart samhället är på väg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in