2017-04-11, 22:46
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Han kan ha tagit buss eller pendeltåg från Arlanda till Märsta.
Han ska ha tagit bussen och klivit av vid Frejgatan, enligt uppgifter.
http://www.marsta.nu/startsidan/flydde-fran-station-kandes-igen-pa-circle-k/
Citera
2017-04-11, 22:46
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Detta agerande 'r skumt. Åkte han med tåget till Arlanda, och gick därefter till fots in till centrala Märsta?
Men finns det belägg för att han hade bostad i eller nära Märsta?
Jag tror han bodde i en lägenhet med en massa andra landsmän till karlar. Det var nog dessa som vart inplockade (fem stycken), varav en anhållen. Han som slapp bli häktad i dag vid förhandlingen (men tagen i förvar) var nog en person han delade lägenhet med kort och gott.

Tanten i bostaden där han stod skriven (men ej bodde) sade följande enligt brittisk media:
Citat:
According to a woman living at an address in the suburb of Hjulsta where the terrorist received his letters, he showed no outward signs of religious observance and enjoyed a liberal lifestyle.

'I can't really understand how this man could have killed innocent people,' the woman told Swedish media. 'It's horrible.

'I have never seen any signs that he was an extremist or cared about religion. On the contrary, he partied and drank alcohol like many other Uzbeks in Sweden.'
Citera
2017-04-11, 22:47
Medlem
Citat:
Som tagit 3-4 timmar? VAd fan gjorde karln under tiden?? Gömde sig i skogen? Blev sen hungrig och gick till Statoil?

Nej en sådan resetid betvivlar jag starkt. Någon skrev 15 minuter, vänta på ny buss som tog 10 minuter. Jag tänker att han begett sig till Märsta för att han kanske känner någon där? Kanske var den personen inte hemma och han blev tvungen att vänta någonstans. Eller så var han hemma hos den personen. Vad han hade för ärende på macken är en annan femma. Köpa cigg och 2,5or? Någonstans läste jag att han sagt till någon att han "bara röker och dricker om dagarna".
Citera
2017-04-11, 22:47
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonasFB
Expressen har inget intresse i om MGM döms eller ej. Expressen har intresse av att sälja lösnummer.

... Och skulle han mot förmodan (?) frikännas så lär de få sälja några nummer till...
Expressen har tidigare visat sig ha en tydlig agenda, som inte enbart verkar kopplad till lösnummerförsäljning.
Citera
2017-04-11, 22:48
Medlem
BosseBetongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Vet du något om chauffören förutom var han har bott? Vad kommer han från för land? Vilken religion tillhör han?

Citat:
Ursprungligen postat av Moon The Loon
Ett helt otroligt sammanträffande är det ju dock. Om chauffören skulle ha ett muslim-klingande namn ska man nog dra öronen åt sig utav bara helvete.

Vad jag hört så har han inte ett "sandlådenamn". Tänker dock inte hänga ut namnet här.

//BB
Citera
2017-04-11, 22:48
Medlem
Juristakutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Var det inte så att chaufförens mobil låg kvar i lastbilen?

I intervjun med Expressen säger han att han larmade polisen. NÄR?

Om han ens gjort det, varför efter det att lastbilen redan kört in i Åhlens?

En normalbegåvad person som just blivit av med "sin" lastbil springer nog inte efter lastbilen (som ursprungs chauffören hävdar) utan försöker fortast möjligt larma 112!
Jag säger inte att det hade ändrat något i sak om han larmat redan 14:51, men det är skumt att han INTE gjorde det.
Citera
2017-04-11, 22:50
Medlem
Kvinnan i ljusblå jacka som bärs bort ser ut att vara politikern/läraren från Trollhättan. (Jmf med Facebook profilbild Mar*e K*de) Bilden (nr 15) är tagen på Klara Norra Kyrkogata med gångriktning bort från Mäster Samuelsgatan/Drottninggatan där kraschen skedde. Utan att ha några som helst medicinska kunskaper så tycker jag inte att hon ser ut att vara vid medvetande. Detta kan ju stämma överens med ryktet som säger att hon dessvärre är hjärndöd.

Eftersom hon och 69-åriga kvinnan var i sällskap så kan det vara så att den sistnämnda hade hamnat under bilen och senare avled på sjukhus.

Utöver detta så finns det en annan bild på en tjej som bärs bort (bild 55 med blottad mage) som låg invid hjulen som läkaren från Karlstad hjälpte!

https://www.gangrapesweden.com/stockholmterrorattack.php
Citera
2017-04-11, 22:52
Medlem
Juristakutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Vet du något om chauffören förutom var han har bott? Vad kommer han från för land? Vilken religion tillhör han?

Tyvärr, ingen information. Det är märkvärdigt "tyst" om honom. Det gör åtminstone mig misstänksam (förutom då att han påstod sig ha larmat Polisen).

Jag kan ha fel, men tills dess att det presenterats en trovärdig förklaring till hans beteende så nöter jag gärna det spåret lite till.
Citera
2017-04-11, 22:53
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juristakuten
I intervjun med Expressen säger han att han larmade polisen. NÄR?

Om han ens gjort det, varför efter det att lastbilen redan kört in i Åhlens?

En normalbegåvad person som just blivit av med "sin" lastbil springer nog inte efter lastbilen (som ursprungs chauffören hävdar) utan försöker fortast möjligt larma 112!
Jag säger inte att det hade ändrat något i sak om han larmat redan 14:51, men det är skumt att han INTE gjorde det.
Han är definitivt intressant i utredningen, utan tvekan.
Citera
Medlem
Citat:
Detta agerande 'r skumt. Åkte han med tåget till Arlanda, och gick därefter till fots in till centrala Märsta?
Men finns det belägg för att han hade bostad i eller nära Märsta?

Många stockholmare som vill komma till Arlanda åker kommunalt i stället för Arlandatåget, som är dyrt. Då tar man pendeltåget till Märsta och sedan en buss som tar dig på tio minuter till Arlanda. Billigaste rutten till flyget. Så jag tror att han ville bara komma till en närmaste pendeltågstation för att komma raka vägen ner till stan igen. Han kanske hade en månadskort för lokatrafik. För Arlandatåget måste man betala en separat biljett och det kostar mycket mer.
Citera
Medlem
Moon The Loons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Det kan ju vara någon form av landsman eller från samma krets utan att han för den skull är inblandad. Han blev kanske helt enkelt hotad: "Jag vet vem du är. Om du inte lämnar ifrån dig lastbilen så." GM hade även spionerat på just honom. Kan även vara anledningen till att chauffören inte bor hemma än. Hypoteser.

Absolut är det så. Chauffören behöver inte vara inblandad, men att de varit skrivna på samma innergård kan fortfarande ha betydelse.
Citera
2017-04-11, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Jag tror han bodde i en lägenhet med en massa andra landsmän till karlar. Det var nog dessa som vart inplockade (fem stycken), varav en anhållen. Han som slapp bli häktad i dag vid förhandlingen (men tagen i förvar) var nog en person han delade lägenhet med kort och gott.

Tanten i bostaden där han stod skriven (men ej bodde) sade följande enligt brittisk media:

Detta var ju I Vårby eller Vårberg, söder om stan. Varför skulle han då återvänt till Märsta?
Sen hade han en brevlådeadress i Akalla/Hjulsta..........var han där under fredagen? Eller låg han och tryckte i nån skogsdunge i Märsta? Detta skulle förklara hans besök på macken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in