Citat:
Ursprungligen postat av
Jarvsofaks
Kan lnte uteslutas. Anmärkningsvärt att chauffören säger 'nej, jag har aldrig sett honom där' samtidigt som han säger att det inte bodde grannar särskilt länge. Hur kan han veta det om han aldrig sett honom?
Nu vet vi inte i vilken ordning vilken fråga har ställts eller på vilket sätt. Kanske har reportern inlett med att säga, att de bodde 30 meter ifrån varandra under x månader, och frågar om han känner den grannen, varpå han svarar "nej nej inte länge" och sedan får frågan om han känner igen honom "nej nej jag har aldrig sett honom där" (edit: vilket oxå kan stämma med tanke på att det verkar syftas på Hjulsta-adressen, där GM var skriven men aldrig bodde).
Tänk även på att om han inte talade särskilt bra svenska kanske han inte förstod frågorna korrekt eller lyckades formulera sina svar så att de motsvarade det han avsåg att säga. Jag bor själv utomlands och har haft en hel del språkförbistringar... Jag skulle inte lägga särskilt mycket fokus på chauffören utifrån den här intervjun, den är alldeles för tunn för att ens spekulera kring. Om han är inblandad lär det uppdagas på annat håll.