2017-04-11, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Men HUR kunde han då ha beskattningsbar inkomst på 128000kr. år 2015 och 378000kr. år 2016???
Någon skrev det längre bak i tråden..

Jag skrev det efter att Aktuellt gått ut med de uppgifterna. Nu har SVT grävt vidare och det har visat sig att en annan Rakhmat Avilov tjänat in pengarna. Det kan finnas hur många Rakhmat Avilovs som helst.

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/flera-personer-bakom-identiteten-akilov-vem-ar-den-riktiga-akilov-flera-personer-har-anvant-samma-na mn
Citera
2017-04-11, 20:27
Medlem
vilka fler trodde det var en afgan när det först hände
Citera
2017-04-11, 20:30
Medlem
Juristakutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Så, först belgiskan.
Sedan Ebba och Chris bredvid varandra.
Sedan Lena inne på Åhléns. Dessutom hennes resesällskap som är hjärndöd.

Chris dotter lär alltså ha sett sin far dö.

Övriga som vittnen pratat om, tolvåring på cykel, tvååringen i barnvagnen, m.fl. har klarat sig relativt lindrigt.

Kvinnan med foten var utrikes turist som varit i Sverige i två dagar.

Vem är den söndertrasade kroppen med en postbil i bakgrunden? Belgiskan?
Citera
2017-04-11, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juristakuten
Vem är den söndertrasade kroppen med en postbil i bakgrunden? Belgiskan?
11-åriga flickan.
Citera
2017-04-11, 20:32
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Jag skrev det efter att Aktuellt gått ut med de uppgifterna. Nu har SVT grävt vidare och det har visat sig att en annan Rakhmat Avilov tjänat in pengarna. Det kan finnas hur många Rakhmat Avilovs som helst.

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/flera-personer-bakom-identiteten-akilov-vem-ar-den-riktiga-akilov-flera-personer-har-anvant-samma-na mn

Det går inte längre att anställa folk utan att dubbelkolla med folkbokföringen, pass och bild. Scandic Hotell alltså? Skön sömn för alla hotellgäster. Vem som helst kan jobba på hotellet… under falskt namn.

Är det så att de pytsar in lön på ett gemensamt konto? Svårt att förstå handeln med bostadsadresser och personuppgifter, eller inte… Myndigheterna sätter upp kontrollregler som raskt missbrukas, utan konsekvenser mer än att personen får sluta. Polisanmälan, vad gjorde Scandic efter detta? Slapphet rakt genom systemet bidrar till död, i det farliga läge landet är i.
Senast redigerad av IQ130 2017-04-11 kl. 20:34.
Citera
2017-04-11, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DigiFlax
Källa? Ålder? Kön? Namn?

Pålitlig. Yngre kvinna. Oklart.
Citera
2017-04-11, 20:33
Avstängd
Takpapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Ursäkta att jag frågar en gång till. Var ligger Nilson shoes. Det står i skyltfönstret.

Ditt nick är jävligt dåligt. Du klarar inte av att utreda ett enda skit.

https://www.google.se/?gws_rd=ssl#q=nilson+skor+drottninggatan

Har du internet-körkort?...

Edit: #lastbilsutmaningen
Senast redigerad av Takpapp 2017-04-11 kl. 20:38. Anledning: hashtag
Citera
2017-04-11, 20:34
Medlem
xmzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mnish
vilka fler trodde det var en afgan när det först hände

Min första impuls var att det var en Syrier, då detta attentat inträffade två dagar efter USA:s bombning, som leder till försvagning av i princip det enda motståndet mot de så kallade rebellerna i Syrien, som är den entitet de flesta Syrier flyr från.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smexliq
http://lmgtfy.com/?t=m&q=Nilson+Shoes+Stockholm

Inte så svårt att googla

Nilson Shoes ligger precis söder om mäster samuelsgata

Tack så mycket. Vad jag förstår så heter det Feetfirst också. Med din sökning så finns det också ett foto där man ser pelaren. Kvinnan de bär är samma som tidigare tagits om hand vid pelaren. Polisen som identifierar sig med "poliskeps" kan vara den beväpnade mannen som syns vid pelaren.
Senast redigerad av Utredaren 2017-04-11 kl. 20:41.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Nej för Svrge tog ju inte emot några flyktingar 2014 och innan det?

Jodå. Tobias Billström fick det hett över öronen för sina förslag för att stävja strömmen av asylsökande från Balkan som kom hit, sökte asyl och fick gratis husrum och mat under processen tills det var dags att åka hem. Omvänt och gratis vintersemester i Sverige. Motsvarande svenska pensionärer som drar söderut under vintern och som betalar för det.

https://www.svd.se/180-grader-senare
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Lär dig styckesindelning människa. Han är djupt troende islamist och begick dådet av religiösa skäl, det finns massa exempel på IS-sympatisörer som dricker alkohol och röker. Har inte den blekaste aning om huruvida han gick i en moské eller ej och det har egentligen ingen betydelse i sammanhanget. Som så många andra Uzbeker?

Varför skulle just Uzbeker ha högre grad av påhittade asylskäl än övriga nationaliteter som söker asyl i Sverige? Däremot är Uzbeker överrepresenterade bland de IS-sympatisörer som har begått terroristmord under senaste tiden. Det kanske är det du menar? Både självmordsattackerna i Istanbul på nyår och de i St Petersburgs tunnelbana begicks av Uzbeker.

Fullständigt absurd snudd på galen vanföreställning att tro att han skulle begå det här dådet av några som helst andra anledningar än religiösa och dessutom vara stolt och hävda att han kört på "otrogna" efteråt.

Är du samma person som avviker från trådar så fort man skriver något om jämställdheten i mellanöstern? Lustigt att just du kommenterar ett inlägg flera timmar senare i en tråd där det skrivs nya saker hela tiden i så fall.
Håll dig on topic och skit i vem jag är. Bevisa till en början att han är djupt troende muslim. Sedan kan vi diskutera om han är islamst. Därefter kan diskutera om han är jihadist, alla islamister är inte jihadister.
Citera
2017-04-11, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takpapp
Ditt nick är jävligt dåligt. Du klarar inte av att utreda ett enda skit.

https://www.google.se/?gws_rd=ssl#q=nilson+skor+drottninggatan

Har du internet-körkort?...

Sorry jag är inte från Stockholm. Jag har googlat men fick inte ihop det med Feetfirst och Nilson Shoes. Det är därför jag frågar de med lokalkännedom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in