Citat:
Ursprungligen postat av
Waikato95
Bara jag som tycker det är otroligt respektlöst när politikeravskummen säger "fortsätt leva som vanligt"?. Tänk dig själv att din 11-åriga dotter klyvs i tre delar och politikerna säger till dig "fortsätt leva som vanligt", som om ingenting har hänt? Tänk på flickan som höll sin pappa i handen medan de strosade runt på stan. Plötsligt så kom en lastbil och mosade honom. Tror ni att hon kommer att fortsätta leva som vanligt? Tänk på alla döda, de som blev skadade, anhöriga till offren och de som såg människor slitas i stycken och förblöda till döds. Hur kan man ha mage att säga "fortsätt leva som vanligt" till dem?
Något som också brukar tas upp av politikeravskummen är deras påståenden angående motivet till terrordåd. De säger att terrorister vill "ta bort vårt öppna samhälle" eller "slå in kilar mellan människor" och andra tomma floskler. Om man tänker efter lite så inser man ganska snabbt att dessa påståenden är helt logikbefriade. Varför skulle terrorister bry sig om sådana saker? Terrorister bryr sig enbart om att döda folk, och att döda så många som möjligt. I själva verket är påståendena endast delar av en PK-förklaringsmodell, skräddarsydd för att passa PK-agendan, skapad i syfte att rikta bort pöbelns uppmärksamhet från pudelns kärna, till något som inte kan göras något åt.
Det är jävligt lätt att leva som vanligt när man inte är drabbad själv är väl min reaktion. Alla manifestationer hit och dit är människor som var åskådare som inte drabbades själva, men de gör det till att handla om dem själva och deras åsikter...
Jag är seriöst trött på alla nunor som dyker upp i media, Graf fick en artikel, alla andra självgoda som var där och hjälpte hit och dit. Läkare, sjuksköterskor som var på plats blir intervjuade. Hade jag varit med om det där så hade jag inte ställt upp på intervju, hade absolut inte velat vara med i tidningen.
Stockholm svarar med kärlek? Tycker Stockholm svarar mest med narcissism.