2017-04-11, 12:41
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alphatross
Emanuel Karlsten har skrivit en text om "kärleksmanifestationen" och "kollapsminoriteten":
http://emanuelkarlsten.se/04/stockholms-reaktion-maste-fa-det-att-brinna-i-huvudet-pa-kollapsminoriteten/
Notera ordvalet, "...jag kan inte tänka mig någon som bättre förkroppsligar det nya moderna Stockholm än honom".

För etablissemanget var det avgörande att en invandrare stod som arrangör. För den vänster som är så fixerad vid hudfärg, ursprung och tolkningsföreträde var det viktigt att ge Demon Rasti och Nisha Besara utrymme att tala om sig själv som svenskar och Stockholm som sitt.

Ironin ligger i att hade de förstått svenskarna hade de insett hur ovärdigt deras arrangemang framstår som. kofotskenta talade i termer av kulturkrock och jag tror att det ligger en hel del i det denn* skriver.

Sedan... att lägga vikt vid ursprung och hudfärg är ett tveeggat svärd. Mohamed Belkaid, Osama Krayem och Rakhmat Akilov förkroppsligar även de det nya, moderna Sverige.
Senast redigerad av Tinuviel 2017-04-11 kl. 12:47.
Citera
2017-04-11, 13:39
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alphatross
Emanuel Karlsten har skrivit en text om "kärleksmanifestationen" och "kollapsminoriteten":
http://emanuelkarlsten.se/04/stockholms-reaktion-maste-fa-det-att-brinna-i-huvudet-pa-kollapsminoriteten/

Citat:
Ursprungligen postat av Emanuel Karlsten
/.../ Damon och jag är vänner och kollegor sedan tidigare /.../

Vilken chock.

Visst är det rimligt att tro att folktillströmningen som sådan är naturlig och sprungen ur ett autentiskt behov, vi såg väl liknande redan på Palmemordets tid och antagligen långt dessförinnan. Men det är ofattbart vidrigt hur den lilla mediaklassen av vänner och kollegor numera inte skäms för utan tvärtom berömmer sig av sina impulser att genast börja tänka i termer av scen och publik, att omedelbart börja skramla ihop en perfekt blandning av artister och regissera fram något slags våtvarmt mysrysarspektakel där det svennebananiga och det folkliga har den plats som media tillmäter dem, varken mer eller mindre. Och om någon gubevars skulle tvivla på att media- och artistklassens narcissistiska övningar har någonting med "kärlek" eller "bön" att skaffa så måste skälet förstås vara att denne tillhör den löjliga kollapsminoriteten. Jag brukar väl vanligen försöka undvika hattermer men Karlsten framstår i dessa slemmiga formuleringar som ett riktigt kräk.
Citera
2017-04-11, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Absolut var det så. De skall dock ha en eloge att de lyckades undvika att använda ordet "Hitler". Men det var en ansträngning. Om man inte visste vad arrangemanget handlade om, så skulle man tro att det var ett neo-fascistiskt nazi-brott som skett.

The Genius Of The Crowd

there is enough treachery, hatred violence absurdity in the average
human being to supply any given army on any given day

"and the best at murder are those who preach against it
and the best at hate are those who preach love
and the best at war finally are those who preach peace

those who preach god, need god
those who preach peace do not have peace
those who preach peace do not have love

beware the preachers
beware the knowers"

- Charles Bukowski -

https://www.youtube.com/watch?v=TPzWLPAxn1o

Vilka ord man använde eller ondgör sig över har ingen betydelse då det är handlingar som räknas.

Nazisterna använde ordet deportation när man ville bli av med människor. Vår lagstiftningar har ord som utvisning och avvisning. Löfvén och Batra undviker dessa infekterade ord, och kallar handlingen att bli av med oönskade för att det måste vara "ordning och reda" i ett samhälle. Och hyllas i massmöten!

Det betyder att vi har tusentals illegala i Sverige och människojakten kan börja. Det kommer inte märkas, det sker nattetid på bakgårdar, så att de goda folket kan [I]tillsammans[/i] känna sig goda och fortsätta vara förundrade över att Sverige och svenskar drabbas av terrorism.

Jag var lika illa berörd över Boston, Paris, Nice, Berlin och London, då många fler oskyldiga människor blev mördade av terrorister, och då var det ingen manifestation i Sverige. Trots att svenskar var bland offren.

Den manifestation som pågår nu med alla stora ord är kväljande. Man kan konstatera att folk gillar att sörja kollektivt, och ser det som en förolämpning när världen kommer närmare dem. Men bjuder man in tredje världen var detta bara en försmak på vad som väntar oss och framtida generationer.

Terroristen hatade oss alla innan han tog kontakt med IS. Det har "experter" och folket missat och inte förstått innebörden av.
Citera
2017-04-11, 17:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Liljor
Så jag minns det iaf, känner inte till några samhällsproblem vid den tiden. Iofs var jag ganska liten då, men det fanns då ingen stenkastning, hav av bråkiga araber och otrygghet.
Är det inte allmän vetskap att kriminaliteten är hög i storstäder? Det har alltid varit stökigt i Stockholm. Skillnaden nu är att den grova kriminaliteten gör sig påmind i allt större utsträckning på småorter.
Citera
2017-04-11, 17:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
När jag såg rubrikerna om "kärleksmanifestationen" vände det sig i magen på mig. Jag väntade till sena kvällen med att ta del av det eftersom det skulle förstört min dag att ta mig en närmare titt på det. Motiveringarna till den är helt absurda och hela konceptet är totalt främmande för en sund och frisk mänska. När folk drabbats av sorg så visar man stöd och empati genom agera som om man själv drabbats. Man står inte och sjunger och jublar utan intar en klädsam återhållsam hållning. Det är vad jag och alla sunda varelser förväntar sig i en sorgestund. Det är så jag agerar också, alltid. De som var ute på gatorna och firade var djupt störda individer.
Håller med, tvekade själv över om jag skulle festa den fredagskvällen. Det kändes inte rätt att fira efter något sådant (oavsett anledning till firandet), så jag tog beslutet att hålla mig hemma.
Citera
2017-04-11, 18:06
Bannlyst
Vidrigt arrangemang av vänstern, för vänstern. Milad Mohammadis "tal" eller rättare sagt brölande var bedrövligt att bevittna. Att fanskapet blivit utsedd till bästa talare hindrar honom inte från att försöka plagiera Martin Luther Kings liknande (men betydligt mer sympatiska) retorik och talstil. De som levde under tidigt 1900-tal måste vända sig i graven, detta är inte värdigt Sverige.

Att han dessutom är jurist och ekonom rättfärdigar inte på något sätt hans bedrövliga uppträdande. Bara för att man är akademiker ska man inte få ett frikort till att bete sig hur man vill när man möter folket. En brölande karl med huvtröja, ovårdat skägg och med två mikrofoner i händerna ska föra Sverige in i framtiden.

Rickard Sjöberg var som andra redan påpekat, fel man på fel ställe i egenskap av konferencier. Att man ens har en konferencier är ett mysterium, konferencierer har man på galor och folkfester. Mer propert hade varit att ha annonserat ut en dagsordning så folk visste vad som kom härnäst.

Ja, detta var bland det sämsta jag sett på tv. Det stora felet var att det skedde för nära dådet, utöver alla misslyckade beståndsdelar. Misstänker tyvärr att sociala medier har en för stor inverkan på folk, det ska vara något "häftigt" att visa upp på nätet. En ceremoni som den för minnet av Anna Lindh hade varit värdigare. Men tokvänstern vill ju avskaffa alla traditioner och införa tillställningar med olika upplägg varje gång.
Citera
2017-04-11, 18:22
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det betyder att vi har tusentals illegala i Sverige och människojakten kan börja. Det kommer inte märkas, det sker nattetid på bakgårdar, så att de goda folket kan [I]tillsammans[/i] känna sig goda och fortsätta vara förundrade över att Sverige och svenskar drabbas av terrorism.

Varför har inte skett någon människojakt på bakgårdarna nattetid redan? Vad får dig att tro att de skulle börja nu? Tror du att "Ingen människa är illegal" och liknande nätverk skulle hålla käften och inte få utrymme precis överallt i media om det upptäcktes att man förde ut illegala invandrare ur landet i smyg på nätterna? Skulle inte aktivister som har kontakt med illegala och ständigt rör sig i de miljöerna märka något? Om man även skulle fixa dem, vad tror du att deras kompisar på statliga myndigheter och på tidningsredaktionerna skulle säga?

Visst, det kanske är möjligt, men då får man vara bra jävla stealth alltså.
Citera
2017-04-11, 21:47
Medlem
På ena sidan: kärleksmanifestation. På andra sidan: "människojakt" (på cirka 12 000 människor varav man starkt kan misstänka att 99,99% aldrig tänkt tanken på att begå terrorbrott).

Något säger mig att en stor andel av landets befolkning storögt tittar åt båda håll och liksom inte känner sig sugna på någotdera.
Citera
2017-04-11, 21:53
Medlem
TjuvenFerdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Fast det är inte det frågan handlar om.

Det hela handlar om hur bortom ord smaklöst det var av Damon Rasti och Nisha Beshara att exploatera ett annat folks tragedi och nationella trauma för att förstärka sina egna varumärken. Hur allt igenom ovärdig manifestationen var med rappare som hasade runt scenen och flåsade fram "lyft era händer för Syrien" under denna opolitiska manifestation som anlitade en artist som timmarna innan likställt SD med IS.

Det enda rätta hade varit om Stockholms stad hade anordnat en manifestation. Det hade också behövt gå ett par dagar, för hur desperat än etablissemanget söker sätta bilden att vårt svar mot terrorismen präglas av "kärlek och öppenhet" samt att vi "inte tänker vara rädda" så ÄR mänga människor rädda. OCH arga. Att i det läget - innan offren ens är identifierade börja gapa om en "kärleksmanifestation" är så osmakligt att jag saknar ord.

Damon Rasti ser inte detta. För honom handlar det om "jag". Det jag som "gråter på toaletten" över det oerhörda som hänt. Det "jag" som inte kan sova. Det "jag" som vill att alla gör HONOM stolt genom att visa sig på manifestationen. Det jag som gjorde att han ville vara först - ville vara den som fick sitt namn på manifestationen. Allt medan Nisha Besara skriver en krönika på temat "De kommer att utnyttja tragedin för politiska poänger" utan att se det ironiska i att det är EXAKT vad hon själv gjorde.

... och i efterförloppet dyker EXPO upp för att tala om att alla som inte tycker att kärleksmanifestationen var det bästa som kunde hända är högerextemister.
https://www.svd.se/hogerextrema-frustrerade-over-karlek-och-sammanhallning/om/reaktioner-efter-terrordadet-i-stockholm

Ok, du tycker att manifestationen var osmaklig. Ja vi lägger väl olika betydelse i ordet osmaklig. Jag tyckte att 1. Den var väntad 2. Den var löjlig.
Vad hade du väntat dig då? Att 20 000 etniska svenskar hade slutit upp och sjungit Du gamla du fria.
Citera
2017-04-11, 21:59
Medlem
TjuvenFerdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huopa
På ena sidan: kärleksmanifestation. På andra sidan: "människojakt" (på cirka 12 000 människor varav man starkt kan misstänka att 99,99% aldrig tänkt tanken på att begå terrorbrott).

Något säger mig att en stor andel av landets befolkning storögt tittar åt båda håll och liksom inte känner sig sugna på någotdera.

Ja du har en poäng. Jag tror att många bara är sugna på att Sverige ska fungera och man ska känna sig trygg. bara för att man inte är medievänster-pk betyder det ju inte att man röstar på sd heller. Verkligheten är inte så spännande, folks. Folk vill bara trivas i sitt land. Kanske lite banalt uttryckt men det är ju många som är ganska opolitiska och tycker att å ena sidan "nja det där med jättemycket invandrare är väl inte så himla bra" och å andra sidan "men rasism är inte heller så jävla roligt i längden". Det behöver för all del inte vara dumma människor. Deras röster hörs bara inte lika mycket som t ex här på Flashback eller de som skriver på IRM och politism.
Citera
2017-04-11, 22:01
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjuvenFerdinand
Ok, du tycker att manifestationen var osmaklig. Ja vi lägger väl olika betydelse i ordet osmaklig. Jag tyckte att 1. Den var väntad 2. Den var löjlig.
Vad hade du väntat dig då? Att 20 000 etniska svenskar hade slutit upp och sjungit Du gamla du fria.
Den stämning som råder på attentatsplatsen är lugn och stilla. Det råder tystnad, människor är ledsna och eftertänksamma. Jag hade velat att detta återspeglades i en gemensam manifestation. Jag ville inte ha ett jippo som det som ägde rum, men jag hade inte väntat mig något annat av Demon Rasti och det etablissemang han tillhör.
Citera
2017-04-11, 23:14
Medlem
Bajsfacistens avatar
Det känns oavsett hur någon manifestation utformas, väldigt dumt att ha det så tätt inpå? Dels så är det lite osäkert, dels så tror jag det är värdigare och kanske bättre om man väntar iaf någon vecka minst. Folk kanske lugnat ner sig lite och blivit lite mer eftertänksamma på många sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in