2017-04-09, 11:40
Medlem
Bannons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av har-analys
Har jag nagonsin velat ge Bannon HELA skulden? Han är medskyldig till Trumps svikna vallöften. Den uttalade utrikespolitiska doktrinen har Trump övergivit - och Bannon bara sitter där och tittar pa. Ska han fortsätta med det, eller? Att vara en chefsstrateg, vars strategier presidenten ignorerar? Om Bannon har nagon som helst heder och integritet, maste han lämna Vita Huset. Stannar han kvar är han en lika vedervärdig cuck som de andra han uttalat sig föraktfullt om.
Han är under hård press internt och externt för sin antiglobalism. Om det är så illa som globalistpressen antyder kan han göra ett bättre jobb hos mecenatfamiljen som stöder Trump.
Citat:
Trump Fires Warning Shot in Battle Between Bannon and Kushner

Mr. Bannon, a hard-charging, fast-talking confidant of the president’s whose roving job in the White House has given him influence over policy and hiring decisions, now finds himself in the undesirable position of being caught between the president and his family. That is a position that others have not survived,
https://www.nytimes.com/2017/04/07/us/white-house-kushner-bannon-military-strike.html?utm
Citat:
And though Bannon, a hardline isolationist, had argued against US intervention in Syria, his allies said on Saturday that incoming domestic policies would be more aligned with his views.

Trump's order to his staff came on the heels of Bannon's removal from the NSC, after which allies said Bannon had gone "full honey badger." That's in reference to the motto of Breitbart News, which Bannon once spearheaded: "Honey badger don't give a s---."
http://nordic.businessinsider.com/trump-to-bannon-kushner-priebus-ivanka-knock-it-off-2017-4?utm
Citat:
Sean Penn on His Former Producer Steve Bannon: a ‘Conniving Hateful Bloated Punk’
http://www.breitbart.com/big-hollywood/2017/04/08/sean-penn-on-his-former-producer-steve-bannon-a-conniving-hateful-bloated-punk/
Citera
2017-04-09, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bannon
Han är under hård press internt och externt för sin antiglobalism. Om det är så illa som globalistpressen antyder kan han göra ett bättre jobb hos mecenatfamiljen som stöder Trump.
https://www.nytimes.com/2017/04/07/us/white-house-kushner-bannon-military-strike.html?utm http://nordic.businessinsider.com/trump-to-bannon-kushner-priebus-ivanka-knock-it-off-2017-4?utm
http://www.breitbart.com/big-hollywood/2017/04/08/sean-penn-on-his-former-producer-steve-bannon-a-conniving-hateful-bloated-punk/

Varför skulle Bannon vilja jobba för "mecenatfamiljen" som stödjer Trump? Trump har ju uppenbarligen tackat sin välgörare och tidigare kampanjchef Bannon, genom att i och med utnämningen av Kushner köra över honom. Bannon tjatade tidigare, om hur viktigt det var för "president Trump" att halla sina vallöften(!) Det verkar inte heller vara viktigt för Bannon att sta för nagonting. Det är nog möjligt, att han sitter kvar i Trumpadministrationen som en helt obetydlig figur, och lyfter lön. Mycket tyder pa att han är en korrupt cuck. Enligt denna artikel ska Bannon och Kushner ha enats om att "gräva ner stridsyxan":
http://www.zerohedge.com/news/2017-04-08/bannon-kushner-agree-stop-fighting-and-bury-hatchet.
Läs gärna reaktionerna i kommentarsfältet!

Vad Sean Penn säger om Bannon, är ända ovidkommande för de flesta tänkande. Skadespelare är, liksom Penn, oftast idioter.
Citera
2017-04-09, 15:13
Medlem
Bannons avatar
Citat:
Varför skulle Bannon vilja jobba för "mecenatfamiljen" ......Mycket tyder pa att han är en korrupt cuck. .
Ni mycket unga som skriver här på Flashback måste förstå att förändringar inte sker över en natt. Något som Trump också fick smaka på med inreseförbudet.

Visst kan Bannon komma att bli en corrupt cuck men jag ger honom lite tid ännu. Han kan alltid dra sig tillbaka ett steg och arbeta på förändringar via mecenatfamiljen Mercer för det han tror på.

Jag tror ändå det är många år för tidigt för tidigt för dig att hoppas på Spencer som president.
Citat:
Republican megadonor Rebekah Mercer, a longtime Bannon confidante who became a prominent Trump supporter during the campaign, urged Bannon not to resign. “Rebekah Mercer prevailed upon him to stay,” said one person familiar with the situation.

Another person familiar with the situation, a GOP operative who talks to Mercer, said: “Bekah tried to convince him that this is a long-term play.”
http://www.politico.com/story/2017/04/bannon-resign-mercer-trump-236939
Citera
2017-04-09, 15:26
Medlem
Citat:
Ni mycket unga som skriver här på Flashback måste förstå att förändringar inte sker över en natt. Något som Trump också fick smaka på med inreseförbudet.

Visst kan Bannon komma att bli en corrupt cuck men jag ger honom lite tid ännu. Han kan alltid dra sig tillbaka ett steg och arbeta på förändringar via mecenatfamiljen Mercer för det han tror på.

Jag tror ändå det är många år för tidigt för tidigt för dig att hoppas på Spencer som president.
http://www.politico.com/story/2017/04/bannon-resign-mercer-trump-236939

Det där är bara falska förhoppningar - och jag är för övrigt inte mycket ung. Min livserfarenhet säger mig, att det är rena tramset att tro att Bannon skulle kunna uppna nagot genom att sitta kvar. Mercer är helt fel ute, om hon nu tror det hon ska ha sagt om "long-term play".

Spencer som president?! Jag har aldrig överhuvudtaget ens nämnt karln pa detta forum!
Citera
2017-04-10, 13:54
Medlem
Bannons avatar
Citat:
Det där är bara falska förhoppningar - och jag är för övrigt inte mycket ung. Min livserfarenhet säger mig, att det är rena tramset att tro att Bannon skulle kunna uppna nagot genom att sitta kvar. Mercer är helt fel ute, om hon nu tror det hon ska ha sagt om "long-term play".

Spencer som president?! Jag har aldrig överhuvudtaget ens nämnt karln pa detta forum!
Vi får se.

Just nu verkar det som om Trump verkar återgå till gamla goda "More of the same" politiken och det kommer Bannon inte att kunna ändra på antingen han sitter kvar eller ej
Citat:
President Donald Trump has picked an economic advisor who believes in growing the nation’s economy by importing workers and consumers, and by expanding free-trade outsourcing, despite Trump’s “buy American, hire American” campaign promises.
http://www.breitbart.com/big-government/2017/04/09/donald-trump-economic-adviser-pro-immigration-pro-outsourcing/
Citera
2017-04-10, 16:44
Medlem
Citat:
Vi får se.

Just nu verkar det som om Trump verkar återgå till gamla goda "More of the same" politiken och det kommer Bannon inte att kunna ändra på antingen han sitter kvar eller ej
http://www.breitbart.com/big-government/2017/04/09/donald-trump-economic-adviser-pro-immigration-pro-outsourcing/

Det visar ju varthän det barkar - at skogen! Globalistpolitik även inrikes, alltsa. Det var väntat, efter Syrienattacken. Kanske din idol Bannon förbereder en kupp nu? Eller sitter han bara där i hörnet av sammanträdesrummet och mar daligt...?

Jag tror dock mera pa att Bannon var en bluff fran början, liksom Trump. Men OM han var äkta, en riktig alt-right, maste det kännas hemskt att se allt han arbetat för det/de senaste aret/aren raseras.

Om de nu importerar arbetskraft, kommer de väl att skippa inreseförbudet och muren likasa.
Citera
2017-04-10, 19:09
Medlem
Bannons avatar
Citat:
Det visar ju varthän det barkar - at skogen! Globalistpolitik även inrikes, alltsa. Det var väntat, efter Syrienattacken. Kanske din idol Bannon förbereder en kupp nu? Eller sitter han bara där i hörnet av sammanträdesrummet och mar daligt...?

Jag tror dock mera pa att Bannon var en bluff fran början, liksom Trump. Men OM han var äkta, en riktig alt-right, maste det kännas hemskt att se allt han arbetat för det/de senaste aret/aren raseras.

Om de nu importerar arbetskraft, kommer de väl att skippa inreseförbudet och muren likasa.
Från amerikanskt håll verkar man tro att Trump var en bluff från början men inte Bannon.

Kan tyvärr inte citera mer än jag gör men artikeln är värd att läsa i sin helhet för att få ett grepp om Trump, Bannon och nuläget.
Citat:
Let’s start with the leader of the Pepe Army sleeper cell at 1600 Pennsylvania Ave., Steve Bannon.....Bannon was great at running a conspiracy blog, but his political instincts are those of an arsonist, not a strategist.

If he fires Bannon, Trump should prepare for war. The information warfare architecture Bannon built with the money of Robert and Rebekah Mercer is already restive and nervous that Trump has been co-opted by (((them))) and lured into being a more conventional president. Since the Trumpbart/Bannon/Mercer propaganda platform helped elect Trump with its lurid “reporting” and its troll army (shoutout to Putin!), it can just easily be turned against him. Trump’s social media power was always boosted by—if not contingent upon—this system, and the idea of a vengeful Bannon turning those tools against him should keep Donald awake at night.

The last scenario that will also cause an explosion in the Trump base is if the president who blasted Goldman Sachs relentlessly allows the Vampire Squid’s friendly takeover of the Oval Office.....
http://www.thedailybeast.com/articles/2017/04/10/the-trouble-with-trump-s-white-house-is-donald-trump.html
Citera
2017-04-10, 21:02
Medlem
Citat:
Från amerikanskt håll verkar man tro att Trump var en bluff från början men inte Bannon.

Kan tyvärr inte citera mer än jag gör men artikeln är värd att läsa i sin helhet för att få ett grepp om Trump, Bannon och nuläget.http://www.thedailybeast.com/articles/2017/04/10/the-trouble-with-trump-s-white-house-is-donald-trump.html

Intressant artikel. Sa Trump behaller Bannon av rädsla för vad han skulle kunna ställa till med om han sparkades? Kanske är det riktigt. Fragan är vad Bannon kommer att göra om han nu blir kvar i VH.
Citera
2017-04-10, 22:04
Avslutad
Användare Bannon:

Är Trump något att lita på eller varför gör han så här?
Han går emot sig själv. Petar viktiga personer och väljer korrupta personer.
Citera
2017-04-11, 10:01
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Intressant artikel. Sa Trump behaller Bannon av rädsla för vad han skulle kunna ställa till med om han sparkades? Kanske är det riktigt. Fragan är vad Bannon kommer att göra om han nu blir kvar i VH.

Det är naturligtvis bättre för Trump att i nuläget ha potentiella fiender av Bannons typ inne i (vita) huset så att de pissar ut, i stället för på gräsmattan så att de pissar in. Så du har nog rätt här.
Citera
2017-04-11, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Det är naturligtvis bättre för Trump att i nuläget ha potentiella fiender av Bannons typ inne i (vita) huset så att de pissar ut, i stället för på gräsmattan så att de pissar in. Så du har nog rätt här.

Det säger artikelförfattaren, ja. Men nu när jag läste den en gang till, blev jag tveksam. Mercer & Co skulle enligt artikeln vara oroliga för att Trump av "dem" skulle ha formats till en mer "konventionell" president. Den meningen later lite naiv i min öron. Trump har ju redan bevisat, att han är i princip lika "konventionell" som vilken annan globalist. Syrien-attacken och planerna pa att öka arbetskraftsimmigrationen utgör ju svart pa vitt, pa detta!

Sedan känns det ocksa tveksamt, om Bannon/Mercer-"propagandaplattformen" skulle kunna tillfoga Trump nagon skada. Och vad kan nu Bannon uträtta i VH? När Trump av allt att döma inte lyssnar pa honom, utan later Kushners ord väga tungt. Och är inte Bannon en fake han ocksa, liksom Trump? Om Bannon bara sitter kvar i VH, och tittar pa medan globalisterna genomdriver din agenda, maste man tids nog säga det.

Trumps agerande kanske kan ses som en reaktion pa det faktum, att inreseförbudet och Trumpcare misslyckades - och att han (inte utan rätt) haller Bannon ansvarig för det. Trump tycker nog att Bannon skadat hans image - för Trump är det det viktiga, inte att halla vallöften eller doktriner eller ideologier...
Citera
2017-04-11, 13:25
Medlem
Bannons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Användare Bannon:

Är Trump något att lita på eller varför gör han så här?
Han går emot sig själv. Petar viktiga personer och väljer korrupta personer.
Det skulle ta mycket utrymme för mig att förklara det och dessutom tangera OT men i korthet har folk sin egen syn på vad frälsaren Trump borde göra och när han inte gör vad man drömde om blir man missnöjd.
Citat:
Det säger artikelförfattaren, ja. Men nu när jag läste den en gang till, blev jag tveksam. Mercer & Co skulle enligt artikeln vara oroliga för att Trump av "dem" skulle ha formats till en mer "konventionell" president. Den meningen later lite naiv i min öron. Trump har ju redan bevisat, att han är i princip lika "konventionell" som vilken annan globalist. Syrien-attacken och planerna pa att öka arbetskraftsimmigrationen utgör ju svart pa vitt, pa detta!

Sedan känns det ocksa tveksamt, om Bannon/Mercer-"propagandaplattformen" skulle kunna tillfoga Trump nagon skada. Och vad kan nu Bannon uträtta i VH? När Trump av allt att döma inte lyssnar pa honom, utan later Kushners ord väga tungt. Och är inte Bannon en fake han ocksa, liksom Trump? Om Bannon bara sitter kvar i VH, och tittar pa medan globalisterna genomdriver din agenda, maste man tids nog säga det.

Trumps agerande kanske kan ses som en reaktion pa det faktum, att inreseförbudet och Trumpcare misslyckades - och att han (inte utan rätt) haller Bannon ansvarig för det. Trump tycker nog att Bannon skadat hans image - för Trump är det det viktiga, inte att halla vallöften eller doktriner eller ideologier...
Du översätter fel (tror jag). Dem syftar inte på Mercer och Bannon. Vad trippelparenteser runt dem syftar på framgår av denna tråd.
Citat:
Varför måste vuxna människor skriva ut parenteser istället för ordet "jude"?
(FB) Är det förbjudet att använda trippelparenteser på Flashback?
Senast redigerad av Bannon 2017-04-11 kl. 13:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in