2017-04-09, 20:56
Medlem
Som sagt, den ena gärningsmannen tillika hyresgästen heter M*rtin S*muelsson, de övriga två gripna är två herrar i 30 års åldern en väldigt mörk och en mörk men åt det ljusare hållet, oklart vem som är släppt men gissar på den mörka då hans gripande gick väldigt lugnt tillväga.
Kvinnan som skadats har troligtvis hållits fången av en av gärningsmännen och körts till den aktuella lägenheten i en vit mindre skåpbil som är registrerad på en man i 60 års åldern som är bosatt i Boden.
Citera
2017-04-09, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giftgroda
Som sagt, den ena gärningsmannen tillika hyresgästen heter M*rtin S*muelsson, de övriga två gripna är två herrar i 30 års åldern en väldigt mörk och en mörk men åt det ljusare hållet, oklart vem som är släppt men gissar på den mörka då hans gripande gick väldigt lugnt tillväga.
Kvinnan som skadats har troligtvis hållits fången av en av gärningsmännen och körts till den aktuella lägenheten i en vit mindre skåpbil som är registrerad på en man i 60 års åldern som är bosatt i Boden.

Vart får du att hon hållits fånga ifrån?
Citera
2017-04-10, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xen1cal
Möjligt, men minst lika möjligt med nåt hedersrelaterat TYCKER JAG. Kurder och dylikt hedersfolk är ju inte helt okända av polisen i många fall. Fylledrama är väl många gånger en mot en dessutom.

Är det så? Varför skulle de vara kända av polisen sedan tidigare bara för att de är kurder?
Citera
2017-04-10, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasNyaKille
Tråden dog när det var svensk MGM.
Men vem kommer på idén att trycka ut BO genom ett badrumsfönster?
Är det inte mer sannolikt att hon försökt fly och i ruset tagit sig ut där hon såg en öppning?

Alla trådar som rör brott i Linköping dör tämligen omgående fast visst kan det finnas en korrelation.
Citera
2017-04-10, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokofjong
Vart får du att hon hållits fånga ifrån?

Sättet hon uttryckte sig på innan ambulansen var på plats men hon kan ju ha slagit i huvudet och yrat.

Polisen försökte länge att komma in i lägenheten men dom vägrade att släppa in polisen.

Men har fått info om att tjejen F hade umgåtts med S dagen innan så jag vet inte riktigt, vet bara att det såg för jävla äckligt ut när hon föll, såg tyvärr inte hur hon föll då jag tittade när jag hörde skriket
Citera
2017-04-10, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giftgroda
Sättet hon uttryckte sig på innan ambulansen var på plats men hon kan ju ha slagit i huvudet och yrat.

Polisen försökte länge att komma in i lägenheten men dom vägrade att släppa in polisen.

Men har fått info om att tjejen F hade umgåtts med S dagen innan så jag vet inte riktigt, vet bara att det såg för jävla äckligt ut när hon föll, såg tyvärr inte hur hon föll då jag tittade när jag hörde skriket

Ok. Så det är hon som nämnt bilen och Boden?
Citera
2017-04-10, 16:00
Medlem
Keano16s avatar
Enligt djungeltrumman så hade tjejen snott en del kartor vilket inte uppskattades...
Citera
2017-04-10, 16:23
Medlem
sajebiss avatar
Åklagaren: ”Hon försökte fly från lägenheten”

Citat:
Två män i 30- och 40-årsåldern är anhållna misstänkta för människorov. Det var under lördagen som polisen larmades till Ekholmen i Linköping med anledning av att en kvinna skadats allvarligt, efter att ha fallit från ett fönster på tredje våningen.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/aklagaren-hon-forsokte-fly-fran-lagenheten
Citera
2017-04-10, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xen1cal
Möjligt, men minst lika möjligt med nåt hedersrelaterat TYCKER JAG. Kurder och dylikt hedersfolk är ju inte helt okända av polisen i många fall. Fylledrama är väl många gånger en mot en dessutom.

Och du kommer erkänna att du hade fel när?

Citat:
Ursprungligen postat av fjantenn
Alltså personen som sitter anhållen fortsatt är en pundare o heter M*rtin S*amuelsson.
Citera
2017-04-10, 19:30
Medlem
xen1cals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tardumej?
Och du kommer erkänna att du hade fel när?

Mår du bättre av det, så erkänner jag mer än gärna att jag hade fel. Förövrigt älskar jag mina medmänniskor, svenskar - invandrare - nysvenskar kalla det vad du vill. Men hedersfolk är ju klart överrepresenterade vid fönster/balkongflygningar, det är ett faktum, oavsett vad du eventuellt vill ha det till.
Citera
2017-04-11, 09:02
Medlem
macgyver420s avatar
BO är en pundar brud vid namn F*ida A*peqvist. Hon är troligtvis förlamad efter hoppet. Vilket är jävligt tråkigt oavsett om man är pundare eller ej.
S*me har det gått rykten om att han har haft åtminstone 2 tjejer vid olika tillfällen som blivit drogade och gruppvåldtagna, detta vid två olika tillfällen.
Citera
2017-04-11, 09:44
Medlem
Finns det något samband med nattens handgranat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in