2017-04-10, 19:55
Medlem
emotion-lotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnsven
I mina ögon höjer media upp terroristens motiv till för hög nivå, att han vill slå mot vår demokrati och vårt sätt att leva. Politikerna gör det samma i alla sina tal. Jag tror att det är mycket simplare. Enligt hans tolkning av Koranen är det bra att döda andra muslimer ned fel inriktning (läs shia) och alla otrogna, dvs alla utom sunni. Och när han gjort det har han förbättrat sina chanser att komma till paradiset. Det är inte svårare än så.

Verkligen!

Ett bra sätt att förklara för folk hur troende muslimer ser på otrogna/kuffar är att nämna kastsystemet i Indien, vi anses vara mindre värda än kastlösa.
Citera
2017-04-10, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuftWafflez
VEM ÄR DENNA PERSON? http://www.aftonbladet.se/kultur/a/XmGqo/sverige-stannar-utan-de-papperslosa VA I HELVETE
Åsa Linderborg, chef på Aftonbladets kulturredaktion. LO bestämmer vem som ska bli chef där och på ledarredaktionen.
Att Sverige skulle sluta fungera är förstås trams, men det är ändå ett positivt drag att hon belyser det som man hos PK eliten annars låtsas som det inte finns. Som när S och LO bröstar upp sig när borgarna vill ha låglönemarknad, bägge parter agerar som om någon sådan inte fanns. Borgarna; S o LO gör att invandrarna inte får jobb därför att det är för höga löner, S och LO slickar i sig och låtsas som om de bara varit så framgångsrika med att värna bra löner. Bägge parter ljuger sig blå.
Citera
2017-04-10, 20:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GhostsOfOnyx
Hur kommer det sig att vi inte får se bilder på de döda här i väst men när det gäller de stackars Syriska flyktingarna från Irak är bilder allt vi får?

Det är nästan som att media inte vill vad som är bäst för oss.

Vi ska inte få för mycket känslor för vårt eget folk här i Sverige är tanken, plus att sådana bilder bryter masspsykosen väldigt fort. Och vänder ilska och ibland hat mot invandrare samtidigt som sådana bilder stärker gemenskapen i gruppen etniska Svenskar.

Med Aylan går det bra, för de ska vi tycka synd om, sjuka mängder skadlig empati för ett folk som vi inte tillhör.

Sen media, media vill bara bestämma vad du ska tycka och tänka, vilka åsikter du ska ha osv. Kasta lite skuld över dig elr förnedring mot den vita mannen. Media vill definitivt INTE vårt bästa.
Citera
2017-04-10, 20:13
Medlem
Citat:
VEM ÄR DENNA PERSON? http://www.aftonbladet.se/kultur/a/XmGqo/sverige-stannar-utan-de-papperslosa VA I HELVETE

Tänkte detsamma efter o läst spektaklet!!

Stannar Sverige för att dom papperslösa försvinner?! Har inga siffror men låter ju spontant som en överdrift utan dess like! Förstår heller inte poängen med texten, är det att alla ska få stanna hon menar tro? Blir mörkrädd ibland
Citera
2017-04-10, 20:23
Medlem
Citat:
Hon är en duktig dubbeltänkare, konstigare än så är det inte. Sådana som hon finns det ju ganska många av, men inte fler än att de alla ryms på Visingsö.
Citera
2017-04-10, 20:29
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicokicko
Tänkte detsamma efter o läst spektaklet!!

Stannar Sverige för att dom papperslösa försvinner?! Har inga siffror men låter ju spontant som en överdrift utan dess like! Förstår heller inte poängen med texten, är det att alla ska få stanna hon menar tro? Blir mörkrädd ibland

Ja, hon menar att de har en viktig funktion och underförstått att de borde respekteras. Hon menar samtidigt att det är fel på systemet. Hon tycker att hon fått till det i sin krönika, men det tycker å andra sidan Gudrun Schyman också när hon torgför FI:s politik.
Citera
2017-04-10, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DevilsDen
Vi ska inte få för mycket känslor för vårt eget folk här i Sverige är tanken, plus att sådana bilder bryter masspsykosen väldigt fort. Och vänder ilska och ibland hat mot invandrare samtidigt som sådana bilder stärker gemenskapen i gruppen etniska Svenskar.

Med Aylan går det bra, för de ska vi tycka synd om, sjuka mängder skadlig empati för ett folk som vi inte tillhör.

Sen media, media vill bara bestämma vad du ska tycka och tänka, vilka åsikter du ska ha osv. Kasta lite skuld över dig elr förnedring mot den vita mannen. Media vill definitivt INTE vårt bästa.
Och de chockade anhöriga skall man inte tänka på utan bara veva på med ohyggliga bilder?
Citera
2017-04-10, 20:34
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobaf3tt
Jag skrev att det är svårt att sätta sig in i det. Men jag vet hur det känns att förlora någon, vet du det?
Lätt att sitta vid tangenterna och tycka? Jag vet väl vad jag själv tycker & känner. Vilket jag ändå skrev.

Jag är mycket medveten om hur det känns att förlora nära anhöriga. Har gjort det flera gånger i olika händelser: olyckor och sjukdom, väntat och oväntat.

Du vet inte vad du tycker (känner) om du skulle vara nära anhörig till ett barn som lemlästats på detta sätt på sin väg hem från skolan.
Citera
2017-04-10, 20:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bosun
Och de chockade anhöriga skall man inte tänka på utan bara veva på med ohyggliga bilder?

Man väljer vad man läser och tittar på sist jag kollade. Folk måste lära sig att världen är brutal, vi lever i rätt ostabila tider. Vi har levt väldigt skyddande i Sverige, visst det är hemskt, men på sikt är det bra att se att Sverige inte bara är rosa moln, paraplydrinkar och bögar o flator med dildos, utan också har en hemsk baksida. Det är därför vi i Sverige är lite mesiga, konflikträdda, och ibland riktiga fegisar, skyddade mot allt hemskt under mycket lång tid.

Med det sagt så går mina tankar till offren och de anhöriga.
Senast redigerad av DevilsDen 2017-04-10 kl. 20:48.
Citera
2017-04-10, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ja, hon menar att de har en viktig funktion och underförstått att de borde respekteras. Hon menar samtidigt att det är fel på systemet. Hon tycker att hon fått till det i sin krönika, men det tycker å andra sidan Gudrun Schyman också när hon torgför FI:s politik.
Klart att Linderborg tar upp det ur ett vänsterperspektiv. Men det belyser ändå det nya Sverige, där den undre världen och dess svarta ekonomi växt p.g.a. den invandringspolitik som förts. I Malmö uppskattas den svarta ekonomin till miljard belopp.
Detta är en aspekt som man sällan tar upp på bordet. Den borgerliga eliten som drar nytta av dessa billiga "hantverkare" mm ser ju detta som den positiva sidan av invandringen. De slipper "lata" svenskar som vill ha anständigt betalt. Som även Arnstberg noterade i en webb intervju med Sjunnesson.
Bara en idiot kan tro att invandringsmotstånd skulle ha en allierad hos genuina Moderater.
Citera
2017-04-10, 21:03
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Citat:

Åsa Linderborg är en vämjelig varelse som borde interneras på livstid.
Osmakligare än vanligt efter det som hänt.
Citera
2017-04-10, 21:26
Medlem
SVT Aktuellt berättade just hur väktaren Santiago försökte förhindra dådet. Intervjun med den presumtive hjälten börjar med en närbild på Santiagos mörka ögon. Nu är det viktigt att hitta exotiska hjältar. Kanske är det bara dessa som kan rädda oss? I lust och nöd. Skona oss från ond bråd död...

Viktigast av allt är nog att hitta muslimska hjältar. Kanske letar de febrilt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in