2017-04-10, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Enligt uppgifter till SR Ekot så hade en vanlig personbil felaktigt parkerat i lastzonen där Spendrupschauffören egentligen skulle ha parkerat lastbilen. Därför fick han istället parkera en bra bit bort och det kan ha gjort det enklare för GM att sno lastbilen.

Stör mig grymt mycket på att folk parkerar sina egna bilar där de inte ska få parkeras.

Vem ägde personbilen? Den vita bilen som de plockade in 3 st ? Bara spekulerar. Varför annars jaga en vit bil?
Citera
2017-04-10, 16:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clanton
Så du har två nycklar till bilen en som du sätter i tändningslåset och en som du sätter på något annat ställe som gör att knappen till bakluckan fungerar?
Nej, jag har en nyckel med fjärrkontroll till både lås och bagagelucka.

Citat:
Lastbilar har normalt inte en sån där modern fjärr nyckel till rampen som man kan öppna bakluckan till en personbil med när man kommer ut från affären, eftersom rampen har fler funktioner som gör att den inte bara åker upp och ner.
Fast min poäng var inte att den behövde ha en fjärrnyckel, däremot att det helt säkert finns system som fungerar även om lastbilens motor inte är igång ...
Citera
2017-04-10, 16:58
Medlem
Callass avatar
Någon postade nyligen denna länk; http://www.storstockholm.brand.se/aktuellt/en-brandmans-berättelse
hittar inte inlägget längre (vet ej om det städats bort eller om jag bara letar dåligt nu?).

Förstår inte detta, var det alltså en person som dog under lastbilen och låg kvar där ända till sent på kvällen eller vad?

Citat:
Avslutningsvis vill jag säga att samverkan mellan polis, brand och ambulans fungerat fantastiskt bra och outtalat. För att inte tala om alla civila. Därtill kommer Brännkyrka-styrkans insats runt lastbilen och det medvetna val de gör. Trots att de klev på halv åtta så fortsätter de köra på till halv tolv på kvällen vilket är fantastiskt. Främst för flickan som fanns under lastbilen men också för att alla var medvetna om allvaret och de risker de tog. Det finns inte ord nog för vad de har gjort.
Citera
2017-04-10, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Vem ägde personbilen? Den vita bilen som de plockade in 3 st ? Bara spekulerar. Varför annars jaga en vit bil?

Spekulerats i att GM haft kopplingar till bilen, kanske använt den ett par gånger eller så.
Som polisen säger, de vänder på varenda sten i detta fallet.
Citera
2017-04-10, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Är det bekräftat att ett av dödsoffren var migrationsarbetare?

Helt jävla underbart ju

Citat:
Ursprungligen postat av SvenneMelon
Det är nästan lite ironi... sedan den andre som var från england jobbar ju som chef på ett företag som vurmar för just sådana som körde över honom....

Skott i tinningen på en del idioter, vafan vet ni om vad dessa stackare har röstat på??? Ett jävla antagande ifrån er och inget annat! Oavsett vilket, hade ett skinnhuvud varit ett av offren så hade jag inte suttit och varit skadeglad även om jag inte gillar deras åsikter, äckligt att höra!

Kanske är Ebbas föräldrar miljöpartister eller sossar, så Ebba 11 år får också "skylla sig själv", risken är ju överhängande att hon hade tagit efter sina föräldrars värderingar!

Jävla IDIOTER!!!
Citera
2017-04-10, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Spekulerats i att GM haft kopplingar till bilen, kanske använt den ett par gånger eller så.
Som polisen säger, de vänder på varenda sten i detta fallet.
Tänkte att han kanske hade en medbrottsling som parkerade i vägen så lastbilschauffören fick parkera längre bort.
Citera
2017-04-10, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Ja det skulle räcka med att börja med mordåtal och sedan gå vidare med terrorutredningen. Då kan man även kolla med Uzbekistan och se om det går att få honom att avtjäna livstidsstraffet i hemlandet.

Precis, han kommer ändå inte klara sig undan mord och så ledes blir det livstidsfängelse hur man än vrider å vänder på detta.
Sen kan ju jag tycka att alla hans rättigheter skall bras in omedelbart ast vi är ju i Sverige å hjälper istället brottslingarna.
Citera
2017-04-10, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
De fordon där rampen/lyften går att manövrera utan nyckel i tändningen har kontrollen innanför en låst lucka eller i en låst låda under fordonet.
Ok men då är det alltså inte säkert att just detta fordon hade den funktionen eftersom du skriver" de fordon där rampen går att manövrera" väl ?
Citera
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Enligt uppgifter till SR Ekot så hade en vanlig personbil felaktigt parkerat i lastzonen där Spendrupschauffören egentligen skulle ha parkerat lastbilen. Därför fick han istället parkera en bra bit bort och det kan ha gjort det enklare för GM att sno lastbilen.

Stör mig grymt mycket på att folk parkerar sina egna bilar där de inte ska få parkeras.

Tack, intressanta uppgifter där.Men åter till uppgifterna att om man parkerar längre bort, så då ska man ju inte lämna nycklarna i tändningslåset.Men samhället har ju blivit så att man måste vara på sin vakt hela tiden överallt i alla lägen.Men i detta fall så skulle de ha räddat liv.Så personen som parkerade sin personbil på lastzonen där är ansvarig nu plötsligt.Nej men det är ett helsike för dessa felparkerare.
Citera
Medlem
Browngreeneyess avatar
Citat:
Och vad är problemet?

Ser för bekvämt ut....
Citera
2017-04-10, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mploko
Inte Rossana Dinamarca, men säkert nån annan bosatt där men som pendlar till riksdagen?

Nä, står på sidan att det är en anställd vid Trollhättan...
Någon som vet vem politikern är?
Citera
2017-04-10, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Tänkte att han kanske hade en medbrottsling som parkerade i vägen så lastbilschauffören fick parkera längre bort.
Mycket möjligt kanske det är därför som fler gripits.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in