Citat:
Ursprungligen postat av
JustLikeMoney
Som jag förstår det så åkte väktarbilen/värdetransporten en bit på Drottninggatan efter att kommit ut till sin bil och sett lastbilen. Åkte mot Sergels torg en bit och tutade för uppmärksamhet och sen bestämde sig för att parkera vid Åhlenshuset för att hindra framfarten mot/över Klarabergsvägen. Han är ju en hjälte som tog sig mot och tid och varnade. Sen vet vi ju inte effekten av det han gjorde, AR träffade ju både betonglejon och stor blomkruka som störde styrningen, men visst han försökte säkert väja något för att inte träffa värdetransporten frontalt och det resulterade slutstation i hörnet av Åhlens.
Jaha ok, så stod det inte i artikeln jag läste.
Då hade han troligtvis gjort sin leverans och var på väg därifrån när han fick syn på lastbilen.
Hans bil hade fått sig en törn på vänster dörr och framskärm inte så jättemycket men kontakt med last bilen hade det varit i alla fall så ett litet irritations moment var han nog för GM.
Kallt gjort av väktaren. Dock finns det en liten risk med att tuta genom att uppmärksamheten dras till honom istället för till den riktiga faran, men man har ju inget annat val än att ta den risken så jag säger inte att han gjorde fel. Men det kan vara värt att hålla i tanken för alla att hålla upp blicken och inte fastna med den på fordonet som tutar.