2017-04-10, 14:23
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Han lär ju inte vara populär. Breivik hålls ju isolerad. Han skulle nog inte överleva ett par veckor i ett normalt fängelse.

Det synes mig du tänker det ännu är Rocky och Ragnar Vanheden som sitter på kåken idag. Det var länge sedan som våra svenska fängelser hade ett klientel med "rekorderlig tjuvheder".

Chansen är nog hygglig han skulle vara Kung i kurran.
Citera
2017-04-10, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NS_14
Trafikolyckor har naturligtvis sin egna inneboende tragik men det är stor skillnad på olyckor orsakade av misstag, slarv och "otur", mot planerade eller halvplanerade attentat där importerade kaosmänniskor mejar ner, dödar och slaktar människor i drömmen om ett kalifat som stödjer sig på sharialagar. Att "bara" fyra dödades var rena turen givet omständigheterna och i ett annat sammanhang kunde det varit betydligt fler

Problemet är inte reaktionerna, utan slutsatserna och lärdomarna.

Att endast fyra dog var rena miraklet. Smala Drottninggatan med mycket folk är perfekt för terrordåd, gående har få alternativ att fly mellan husen. 500 meter är ingen kort sträcka heller.

När det gäller trafikolyckor måste man komma ihåg att många beror på vårdslöshet. Många singelolyckor är också direkta självmord. Det går inte att ta olycksstatistiken rakt av och säga "såhär stor risk är det att du dör i trafiken", en stor del av risken styr föraren själv över. Jag skulle säga att om man kör lugnt och lagligt är risken att dö i trafiken minimal.

När det gäller terrordåd står alla under samma risk, det enda man själv kan styra risken är vilka platser man rör sig på. Jag undviker gärna folksamlingar men inte alla som kan det.
Citera
2017-04-10, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
tror du att någon som var mitt på drottninggatan skulle ställt sig framför lastbilen och filmat istället för att fly för sitt liv

Det var nån som filmat från andra sidan plattan, uppe vid Kulturhuset. Men attans dåliga bilder.
Citera
2017-04-10, 14:32
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
ja terrorister vill gärna köra ihjäl sig själva bara
Men han körde inte ihjäl sig själv.
Om han bara ville stjäla ölbilen, men körde på ett betonglejon varpå allting hängde sig och lastbilen rusade utom kontroll?
Citera
2017-04-10, 14:33
Medlem
Jag gillar den här bilden (AFP, hämtad härifrån http://tinyurl.com/lpvdf42)

http://imgur.com/a/5SW5q
Citera
2017-04-10, 14:34
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pedalas
Kan någon vuxen ta över det här jävla landet nu, snälla? Det är för fan dagisnivå från högsta ort ner till den vanliga gatu-snuten.. PINSAMT!!

Det bästa är ändå slutklämmen:

Citat:
Enligt Aftonbladets källor fick Akilov då en tillsägelse och information om att han inte får förstöra saker som tillhör Kriminalvården.
Om det upprepades skulle han serveras ”fingermat” istället, alltså mat som han skulle få äta med fingrarna.
Men ansvariga på häktet beslutade tills vidare att ”fingermat” inte är nödvändigt eller proportionerligt.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/KJQoG/terroristmisstankte-akilov-avslojad-med-vasst-foremal-pa-haktet

En massmördare och terrorist som påträffas med ett vasst föremål på sig bedöms på samma sätt som pundar-olle eller anabola-muhammed i häktet. Att ge honom fingermat är "inte proportionerligt", ett fruktansvärt straff tydligen.
Citera
2017-04-10, 14:34
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OstermalmWeeknd
Det synes mig du tänker det ännu är Rocky och Ragnar Vanheden som sitter på kåken idag. Det var länge sedan som våra svenska fängelser hade ett klientel med "rekorderlig tjuvheder".

Chansen är nog hygglig han skulle vara Kung i kurran.
Han kommer att tvingas sitta isolerad. Eller med andra likasinnade. Annars lever han en dag.
Citera
2017-04-10, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Men han körde inte ihjäl sig själv.
Om han bara ville stjäla ölbilen, men körde på ett betonglejon varpå allting hängde sig och lastbilen rusade utom kontroll?
Då kunde han iaf har tutat 🤔
Citera
2017-04-10, 14:39
Medlem
Min teori är att det finns en Rysslandskoppling till detta dåd. Rysslands agenda är att få anti-muslimska partier att styra länder i väst (ex i Europa och USA). På så sätt stängs gränserna mot Afrika och Asien med fri tillgång för Ryssland till dessa landområden som följd.
Detta görs via terrordåd, fake news och säkert ekonomiska bidrag till utvalda grupper. Följ utfrågningarna och undersökningen i amerikanska senaten, där kommer vi att få veta mer...
Citera
2017-04-10, 14:44
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
Min teori är att det finns en Rysslandskoppling till detta dåd. Rysslands agenda är att få anti-muslimska partier att styra länder i väst (ex i Europa och USA). På så sätt stängs gränserna mot Afrika och Asien med fri tillgång för Ryssland till dessa landområden som följd.
Detta görs via terrordåd, fake news och säkert ekonomiska bidrag till utvalda grupper. Följ utfrågningarna och undersökningen i amerikanska senaten, där kommer vi att få veta mer...

Tror du hamnat i fel forum. Du ska skriva detta i konspirationsavdelningen 🙄
Citera
2017-04-10, 14:46
Medlem
Citat:

Eller; det har o göra med att muslimer hatar kristna och väst. Äcklig propaganda du sprider.
Citera
2017-04-10, 14:46
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:

Intressant hypotes. Vi vet redan att Ryssland, genom olika kanaler stödjer extremister i väst. Men man binder faktiskt ris åt egen rygg med det, speciellt om man stödjer islamistgrupper också. Det skall dock bli intressant att följa utvecklingen i USA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in