2017-04-10, 12:27
Medlem
"Kärleks"manifestationen igår.

Ja vad ska man säga.

Bara i Absurdistan är ett terrordåd en anledning för offren att glädjas och fira.

99% av inslagen hörde inte hemma där överhuvudtaget.
99% av vad som borde varit med förnekades och uteblev.
Citera
2017-04-10, 12:31
Medlem
klitterss avatar
Hörde precis lite från den officiella (?) manifestationen i radio. Örjanslåten (klockspelet), tyst minut, tal av statsministern och musik av arméns musikkår. Fint och värdigt, det lilla de sände.
Citera
2017-04-10, 12:36
Medlem
[quote=normallekman|60417274]Kan svenskar kvinnor inte koppla ihop att ingen muslim fördömer dådet? Finns inte en enda muslimsk man eller kvinna med en blomma i handen.

Svenskar överlag håller fortfarande på med detta tjafs om att alla muslimer inte är farliga. Jo.

Alla muslimer är mördare då de är anhängare av en folkmördarideologi.

Varför förstår inte ni det?

Främst kvinnor. Jag har förstått att ni är reaktionärer som saknar eget tänk och egna slutsatser men nån måtta får det vara.[/QUOTE
Håller helt med fast jag är svensk kvinna!
Senast redigerad av Gothicat 2017-04-10 kl. 13:12.
Citera
2017-04-10, 12:38
Medlem
Manifestationen vi såg nu var betydligt mer värdigt än det vi såg igår.
Bild utanför stadshuset
Nästan samtliga partiledare (jag ser inte Jonas Sjöstedt) var med, svartklädda för att visa sin sorg, tillsammans med kungahuset och andra ledande figurer i politiken.

Det är ljusår skillnad mellan detta och det vi fick se igår. Värdigt och heder åt offren, precis som det ska vara.
Senast redigerad av ScalyWriter 2017-04-10 kl. 12:56.
Citera
2017-04-10, 12:59
Medlem
grensevaktens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScalyWriter
Kommunistsvin, apologister og hen-dritt er vel ikke våkne så tidlig på dagen kanskje.
Forøvrig en sober og god markering.
Citera
2017-04-10, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enkelados
Är du dum i huvudet? Har du ens tittat på bilder? Det ligger en hel drös med flaggor jämte en massa blommor. Den enda som möjligtvis behöver läggas in på psyket är nog du.
Värst vad du var trevlig då, bara ditt språk tyder ju på att det är du som är dum i huvudet.

Jag pratar inte om några flaggor som ligger vid blommor vad jag talar om är varför det inte syns en enda flagga där allt folk står dvs på torget, men visst kan du visa mig en bild på det så är jag villig att ändra mig en aning på den punkten, men faktum kvarstår om detta skulle vara en demo som visar att vi står upp för vårat land så skulle det ha kablats ut bilder till världen där man på ett klart och tydligt sätt ser att folk håller flaggor i händerna dvs ett blågult hav, det är för övrigt inte bara jag som reflekterat över detta finns många på olika medier som skrivit samma.

Sen kan man ju fråga sig om du verkligen har åldern inne för att vara på detta forum med tanke på ditt osedvanligt även för flashback barnsliga språk.
Citera
2017-04-10, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gothicat
Jag läste nånstans att Svenska flaggor var förbjudna för de kunde verka stötande på vissa minoritetsgrupper. Är det sant så är det en skandal utan like! Så nu ska det stackars svenska folket även skämmas över sin flagga och att de är svenskar!
Det är kanske bara en tidsfråga innan det blir förbjudet att vara svensk i detta landet!
Ja där ser man jag var alltså inte helt snett ute i mina tankar.
Citera
2017-04-10, 13:09
Medlem
Om man skulle jämföra detta med att de är läkare och vi andra patient så skulle det bli:

att vi söker vård för benbrott så blir vi behandlade som om vi har nageltrång!

Herre min skapare, jag visste att landet Sverige (som det heter ännu) var illa ute men INTE att de var så här illa ute.

Nu blir jag rädd!
Senast redigerad av InteMuhammed 2017-04-10 kl. 13:25.
Citera
2017-04-10, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaderNunnan
Jag hoppas alla rasister håller käften nu, under den tysta minuten.
Hoppas kan man ju alltid liksom att man hoppas att de som man ser i bakgrunden på vissa bilder från dådet som tyckte det var coolt att göra en massa tecken är det.
Citera
2017-04-10, 13:30
Medlem
Linguass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScalyWriter
Bild utanför stadshuset
Nästan samtliga partiledare (jag ser inte Jonas Sjöstedt) var med, svartklädda för att visa sin sorg, tillsammans med kungahuset och andra ledande figurer i politiken.

Det är ljusår skillnad mellan detta och det vi fick se igår. Värdigt och heder åt offren, precis som det ska vara.

Det var bra, en seriös tyst minut med värdighet. Det där ska dom faktiskt ha en klapp på axeln för.
Citera
2017-04-10, 13:35
Medlem
Jofs avatar
Åh, ett slag i ansiktet på alla rasister, islamhatare och SD:are. Lite kul tycker jag. Det som skulle kunna ha varit en högtidsfest för er.
Själv avskyr jag alla former av organiserade sentimentalitetsfrosserier.

Men faktiskt orimligt och komiskt att solidarisera sig med ISLAM av alla jävla religioner, JUST nu.
Va fan är det för fel på svenskar?

Men mest är det vidrigt med kreti och pleti som passar på att gråta ut nu.
Att anhöriga sörjer, att berörda är rädda är naturligt. Alla andras reaktioner är sorg by proxy. patologiskt m.a.o. Och tyvärr väldigt vanligt och uppmuntras av dom styrande.
Citera
2017-04-10, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Åh, ett slag i ansiktet på alla rasister, islamhatare och SD:are. Lite kul tycker jag. Det som skulle kunna ha varit en högtidsfest för er.
Själv avskyr jag alla former av organiserade sentimentalitetsfrosserier.

Men faktiskt orimligt och komiskt att solidarisera sig med ISLAM av alla jävla religioner, JUST nu.
Va fan är det för fel på svenskar?

Men mest är det vidrigt med kreti och pleti som passar på att gråta ut nu.
Att anhöriga sörjer, att berörda är rädda är naturligt. Alla andras reaktioner är sorg by proxy. patologiskt m.a.o. Och tyvärr väldigt vanligt och uppmuntras av dom styrande.

Vad är det för fel på svenskar?

Jo det kan jag tala om, man är "hjärntvättade med allt vad det innebär" sedan lång tid tillbaka.

De kan misshandla, våldta och mörda så många som möjligt men det ENDA som svensken bryr sig om: vem åker ut ur Let´s Dance?

Säger inte att detta är sorgligt, detta är tusen gånger värre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in