2017-04-10, 12:08
Medlem
MartinStLouiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Efterlysning: har någon sett någon kommentar från en imam eller företrädare för en av de många muslimska föreningar som finns? Eller tagit del av ett journalistiskt försök till att få ett uttalande därifrån?

(Nej, jag pallar inte läsa hela tråden så jag kan ha missat just detta)

Det finns en tråd som heter Hanif Bali: Muslimer från hatmoské hedrar terroroffren som kanske kan vara intressant.
Citera
2017-04-10, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyfundan
Har ordet "kärlek" någonsin använts mer frekvent av media än i dessa dagar. Den illegala uzbekens slakt och lemlästande av barn och vuxna människor har vridits till en kärleksorgie. Delar av media och diverse gängare kring den statliga godhetsindustrin går uppenbarligen än djupare in i dumhetens, ansvarslöshetens och förnekelsens fantasivärld. Återstår att se om folk i gemen låter sig duperas så att det kollektiva minnet av slakten och lemlästandet om några år blivit "kärleken i Stockholm". Återstår att se om våra belsutsfattare förmår att stå emot kärlekstrycket och äntligen börja fatta besvärliga förnuftsbaserade beslut.

Själv tycker jag ordet "öppenhet" har använts i var och varannan mening. Hade varit intressant om en enda journalist hade ställt frågan: "Vad menar du med öppenhet?". Bara en av alla floskler som släpps förbi utan att "oberoende" media ställer någon motfråga.
Citera
2017-04-10, 12:19
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Eller när de fördömer de som sprider bilder på offren och hur det faktiskt såg ut, men tycker det är ok att publicera bilder på Alan Kurdi och andra barn som dött i medelhavet. Mina barn och dina ungar, som det heter.

"Kul" att de visar upp så många kvinnliga poliser också. Vem skulle inte bli avskräckt av en sådan styrka?

Nu kramar vi alla terrorister så hårt vi kan med vår toleranskram, och fördömer SDare. Så blir nog allt bra, ska ni se.
Kommer det en polisstyrka med en kvinnlig och tio manliga poliser så tas väl alltid bilden på den kvinnliga polisen, i våra medier?
Citera
2017-04-10, 12:29
Medlem
Nästa stolpskott:

https://unvis.it/aftonbladet.se/ledare/a/lo7r9/rensa-stockholm-stoppa-bilarna

Citat:
Om folk i framtiden ska kunna skyddas måste bilarna helt enkelt bort från samlingsplatser och citykärnor.

Skit i att stoppa terrorister att komma och gå i landet... förbjud ALL biltrafik.
Citera
2017-04-10, 12:32
Medlem
sebastian_s avatar
Varför har det här utvecklats till någon sorts vattenfestival med Stockholmstema? Jag har inte hört nationalsången spelas någon gång, men sthlm i mitt hjärta och allt annat som förknippas med staden är överalt i media. Till tonerna av hip hop och dans.
Citera
2017-04-10, 12:43
Medlem
Mosbulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redwoodmarin
En rejäl samling feta paddor där på tvn. Självgoda, så otroligt uppfyllda av sig själva. Sosse-pampar som hjärntvättats i sossejugend-organisationer sedan tidig barndom, o dessa tillåts styra Sverige?!

Ariskt rent är det också i deras led, men ändå förnekar de att de är rasister. Hyckleriet är totalt.

Du har helt rätt. De äkta rasisterna är inte SD och Åkeson utan det är de som anser sig vara fina och goda människor som tycker att SD är rassister.

Kolla aftonbladets redaktion hur många utrikesfödda är det där?
Citera
2017-04-10, 12:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Kommer det en polisstyrka med en kvinnlig och tio manliga poliser så tas väl alltid bilden på den kvinnliga polisen, i våra medier?

Så är det.
Och vilken utlänning (muslim eller icke) har respekt för några flicksnärtor?
Inte ens jag, som kvinna, skulle känna mig trygg med en (eller flera) kvinnlig polis vid en katastrof som denna eller liknande.

Har "roat" mig med att läsa lite msm idag.
Och det är f-n vad mycket korkade människor vi har i Sverige, på alla nivåer, ursprung och plattform. Nu ska allt dränkas i kärlek, blommor, kramar och tolerans.
Jag orkar INTE!!!
Citera
2017-04-10, 12:56
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemeiska-Lejonet
Nästa stolpskott:

https://unvis.it/aftonbladet.se/ledare/a/lo7r9/rensa-stockholm-stoppa-bilarna

Skit i att stoppa terrorister att komma och gå i landet... förbjud ALL biltrafik.
Citat:
Det mesta går att lösa för taxi och färdtjänst. Leveranser till butiker och restauranger kan dessutom styras om till tider när färre människor är ute och går på gatorna.

Så alla leveranser ska göras till företag på natten? Ett småföretag med några få anställda ska ha en som bara sitter och väntar där nattetid för leveranserna? Eller skicka varorna med europas dyraste taxi. Det här är ju helt bissart.
Citera
2017-04-10, 13:32
Medlem
Hade varit intressant om dådet skett i Göteborg i sommar eller i Malmö och sett hur media reagerat då. För nu skedde dådet inom en halvmil från SVT och TV4s huvudkontor och 200 m från Aftonbladet/SVDs byggnad vid Centralstationen. De skickade ut allt de hade tillgängligt med förutsägbart resultat när nyanställda utan erfarenhet blandas med journalister med erfarenhet, det vill säga KAOS. Ett dåd i Malmö hade fått till följd att vi sett en massa danska journalister från Köpenhamn ta rollen som nyhetsförmedlare innan Stockholmsbaserad svensk media hunnit ner med tåg/buss/bil eller flyg.
Citera
2017-04-10, 13:49
Medlem
Varför har msm inte avslöjat den sista döda personens ålder?
Citera
2017-04-10, 13:58
Medlem
Nu varnar DN för att det sprids hemska bilder av svårt skadade via sociala medier, vilket de anser är ett svårt problem. De diskuterar därför vad man skall göra för att skydda barn från att se dessa bilder:

http://www.dn.se/nyheter/sverige/bilder-pa-svart-skadade-sprids-till-barn-pa-sociala-medier/

Fast, vänta nu, för bara 5 dagar sedan spred DN själva hemska bilder på skadade och döende barn som inte kunde andas:

http://www.dn.se/webb-tv/klipp/nyheter/gasattacken-vi-kunde-inte-andas/

DN vill inte att vi skall uppröras alltför känslomässigt av dådet i Stockholm, men de ville däremot att vi skulle bli så känslomässigt upprörda som möjligt över dådet i Syrien. Den bakomliggande tanken är förstås att vi skall fortsätt stödja svenskt asylmottagande, och att vi skall fortsätta heja på "rebellerna" i Syrien. DN undviker givetvis att nämna att den stad där den påstådda gasattacken skedde står under kontroll av terrorister, inte "rebeller" som de felaktigt kallas i reportaget. Gruppen som kontrollerar staden är t.o.m. terrorstämplad av USA.

Detta är inte nyhetsrapportering, utan försåtligt manipulerande propaganda.
Citera
2017-04-10, 14:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Så alla leveranser ska göras till företag på natten? Ett småföretag med några få anställda ska ha en som bara sitter och väntar där nattetid för leveranserna? Eller skicka varorna med europas dyraste taxi. Det här är ju helt bissart.

Ok. Men om någon blir sjuk eller det börjar brinna då?
Ska ambulans och brandkår vänta tills framåt småtimmarna för att komma fram till nödställda?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in