2017-04-10, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrainOfSheldon
Mittenbilden är 11-åringen. Första bilden lär ej stämma eftersom hon var nästan 12 år (hennes födelsedag bör alltså vara nu under våren, början av sommaren + att flickan på den bilden nu är 14 år, förutom att hon fyller år i december). Tredje bilden är ju en vuxen.

Tredje bilden är taget från sitt sammanhang.
https://liilu.myshowroom.se/ebba-akerlund/
På de andra bilderna så syns det tydligt att det är ett barn.

Edit. Såg nu felet. Jag hade missat att det stod 2009-12-22. Så helt fel bild med andra ord. Du har rätt.
Senast redigerad av ScalyWriter 2017-04-10 kl. 13:35.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrainOfSheldon
Mittenbilden är 11-åringen. Första bilden lär ej stämma eftersom hon var nästan 12 år (hennes födelsedag bör alltså vara nu under våren, början av sommaren + att flickan på den bilden nu är 14 år, förutom att hon fyller år i december). Tredje bilden är ju en vuxen.
Är det bild på henne som död?
Citera
Medlem
Kozitass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScalyWriter
Kan det här vara tösen?

Bild 1
Bild 2
Här är fler bilder, vila i frid...Känsliga tittare varnas!

https://www.gangrapesweden.com/stockholmterrorattack.php
Citera
2017-04-10, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Gränskontrollerna gäller i huvudsak *utresa*, så att inga misstänkta kan fly. Men något mer strikt borde det ha varit att komma in också kantycka.

Att det gäller utresa är förståligt. Att ingen misstänkt smiter. Men vi vill ju heller inte ha in en te x efterlyst misstänkt terrorist heller. Inte någon gång. Alla som gör sådana här dåd finns ju ej med i listorna. Men några kan vi säkert stoppa innan dom kommer in.

Extra viktigt kan jag tycka att det är med kontroller i dagens läge.
Citera
2017-04-10, 13:35
Medlem
TbbWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
Den där chatten alltså, är inte den 'too good to be true'? Kan man använda wazzup (eller vad den heter) då kan man väl även googla på hur man gör en bomb, eller fråga en kompis irl. Har man kunnat spåra konversationen just till ARs telefon?

Samt att den kom från rysk media. Fake news?
Citera
2017-04-10, 13:36
Medlem
Säpo:

– Vi tittar på reaktioner från andra våldsbejakande extremistmiljöer, särskilt vit makt-miljön.

Vilka är vit makt?
Citera
2017-04-10, 13:40
Medlem
Nemjungs avatar
Citat:
Säpo:

– Vi tittar på reaktioner från andra våldsbejakande extremistmiljöer, särskilt vit makt-miljön.

Vilka är vit makt?

Finns det inte/fanns en "vit makt" grupp som hade ett "läger" i skogarna i norrland? Har för mig jag såg nån dokumentär på SVT för nåt år sen om de. Enligt SÄPO skulle de ha tillgång till ganska mycket skjutvapen/explosiva ämnen? Minns inte exakt men har för mig jag såg nån sån dokumentär om det, kanske nån kan förfriska mitt minne? :P
Citera
2017-04-10, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TbbW
Samt att den kom från rysk media. Fake news?
Det har nämnts tidigare att det fanns en film i chatkonversationen från platsen - är den tillgänglig så borde det kunna styrka att det är riktigt?
Citera
2017-04-10, 13:41
Medlem
Notera nu att TV4 gick ifrån sändningen långt innan den var slut för att en journalist frågade vad Rikspolischefen tyckte om att polischefen i Göteborg, Erik Nord, uttryckte att han ansåg att man bör dra in uppehållstillstånden för asylansökare som uppvisar stöd gentemot våldsbejakande islamism.

SVT fortsatte dock sända hela presskonferensen(alltså ca 15 miunter till...)
Samtidigt som TV4 valde att spela upp gammalt material under samma tidsperiod.
Citera
2017-04-10, 13:41
Medlem
Mythknaeckarns avatar
Citat:
Säpo:

Vilka är vit makt?

Nordiska Motståndsrörelsen, NMR, är väl mest framträdande idag. Sen är väl Nordfront någon sorts samlingspunkt på webben för diverse nazistiska element.
Citera
2017-04-10, 13:42
Medlem
Sockerarters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanis
Notera nu att TV4 gick ifrån sändningen långt innan den var slut för att en journalist frågade vad Rikspolischefen tyckte om att polischefen i Göteborg, Erik Nord, uttryckte att han ansåg att man bör dra in uppehållstillstånden för asylansökare som uppvisar stöd gentemot våldsbejakande islamism.

SVT fortsatte dock sända hela presskonferensen(alltså ca 15 miunter till...)
Samtidigt som TV4 valde att spela upp gammalt material under samma tidsperiod.

Jag märkte det. Vad var svaret då?
Citera
2017-04-10, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Riktigt bra frågor från utländska journalister på presskonferensen nu.
Ja. De stod för de enda kritiska frågorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in