2017-04-10, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harlemsfinest
"Машина не туда заехала" betyder snarare "bilen körde inte dit" än "bilen körde fel". Vart är "dit"?

Rakt fram?
Citera
2017-04-10, 12:00
Medlem
NS_14s avatar
Citat:
Beck86Nu tycker jag att detta börja gå till en överdrift, 4 personer har dött o de ska hållas tyst minut i regeringen snart. Det har dött fler i trafikolyckor men inte planterar man blommor på Sergels torg för det.
Heja Sverigedemokraterna.

Trafikolyckor har naturligtvis sin egna inneboende tragik men det är stor skillnad på olyckor orsakade av misstag, slarv och "otur", mot planerade eller halvplanerade attentat där importerade kaosmänniskor mejar ner, dödar och slaktar människor i drömmen om ett kalifat som stödjer sig på sharialagar. Att "bara" fyra dödades var rena turen givet omständigheterna och i ett annat sammanhang kunde det varit betydligt fler

Problemet är inte reaktionerna, utan slutsatserna och lärdomarna.
Senast redigerad av NS_14 2017-04-10 kl. 12:06.
Citera
2017-04-10, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Rakt fram?
Riksdagshuset?
Citera
2017-04-10, 12:06
Medlem
Garnityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dissociative
Jag hoppas du medvetet överdriver här, för nej det gör de inte.
Dig lurar man inte!
Citera
2017-04-10, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Sitter du och ollar för dig själv nu igen?

Han var utvisad - och hade inte något arbetstillstånd, inte ens något arbete som erbjöd honom 12 månaders anställning som han kunde söka arbetstillstånd på.
googla Undantag från skyldighet att ha arbetstillstånd.
Senast redigerad av nantale 2017-04-10 kl. 12:08.
Citera
2017-04-10, 12:07
Medlem
Det var 4 som dog varav 2 svenskar – det var ju ingen Estoniakatastrof direkt.

Ovärdigt med en tyst minut där såna här småsaker ska likställas med stora omfattande lidanden.
Senast redigerad av Lyngstad 2017-04-10 kl. 12:09.
Citera
2017-04-10, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyngstad

Ovärdigt med en tyst minut där såna här småsaker ska likställas stora omfattande lidanden.

Spelar ingen roll om en person eller hundra personer dog, vid ett terrorattentat med dödsfall så hålls en tyst minut ditt riksmongo.
Citera
2017-04-10, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyngstad

Ovärdigt med en tyst minut där såna här småsaker ska likställas med stora omfattande lidanden.

Tror inte du sagt så om dina föräldrar och syskon legat på bårhuset pga idioten.
Citera
2017-04-10, 12:11
Medlem
Sprängladdningen, de uppgifter jag sett säger att det var aceton, skruvar och muttrar samt någon gasflaska. Låter ju inte så mycket spräng i mina ögon. Mera youtube snorungar som leker med brandfarliga saker.

Tur att den här och den tidigare är ganska värdelösa som terrorister, annars hade vi haft ett mycket mer skrämmande resultat.

Och det det stämmer på den klassiska religösa fanatikern, lågintelligent, lågutbildad, inget eget tänkande.... Därför han låter sig hjärntvättas av vad andra säger till honom.... Ett offer för sin egen dumhet.
Citera
2017-04-10, 12:12
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noningra
Vad jag hört så är det en av de skadade som får intensivvård. Ett litet barn...
Nej, de är vuxna. Det barnet som vårdades skrevs ut från sjukhuset igår eftermiddag.
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
googla Undantag från skyldighet att ha arbetstillstånd.
Jag föreslår att du gör det själv. För han fyller inte villkoren.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Rena turen att det inte var fler. Drottninggatan är, som vi alla vet, Sthlms folktätaste gågata. Och sprängladdningen felade och utlöstes inte. Vilket var enbart tur. Och underbart att fanskapet togs levande. Han får det inte skoj i fängelset.

Han fick som han ville: han får stanna i Sverige för resten av livet. Alltså i ett land som han hatar ända in i ryggmärgen, men som han absolut inte vill lämna på några villkor. Varför han inte vill leva och verka i ett land där folk skulle dela hans religiösa övertygelse istället för att emigrera hit för att hata - är för mig en gåta. Men svaret kanske är att det redan i dagsläget existerar tiotusentals sådana som han här inom landets gränser. De har en gemenskap, ett syfte och en mening med livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in