Citat:
Ursprungligen postat av
clostarwano
Jaså du! Du vet överhuvudtaget inte vad du flummar om! Min son var där, han klarade sig. Men att visa kärlek och sammanhållning och att ilska är svaghet gör att man undrar om du är på riktigt! Och du jag är arg på riktigt!

Jag flummar? Nähä du! Det är du som argumenterar utifrån någon sorts känslotillstånd och tror att vad folk gör på plattan på något vis skulle hämma eller hindra polisiära krafttag, effektivare utvisningshantering, bättre förebyggande åtgärder mot terrorism.
Klart du blir förbannad, det blir jag också. Men att sprida terror är precis vad terrorister vill. Det är så att säga en minsta gemensamma nämnare utöver alla politiska eller personliga agendor. Varför tror du att "Keep Calm and Carry On" har varit en grej, en slogan, sedan 1939?
Lite tröttsamt blir det när folk på något vis blandar ihop en manifestation med åtgärder mot terrorism. Spring du runt och bli terroriserad om du vill. Jag försöker hantera risker utifrån någon form av evidensbaserad strategi och jag vet att man inte hindrar fler terrordåd genom att hindra folk från att manifestera sammanhållning o.dyl.
Jag tror det är DU som inte vet vad du flummar om, som inte tänkt igenom vad du tycker manifestationen förhindrar och vad man skulle ha gjort i stället.