2017-04-09, 23:10
Medlem
Laurenzuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redcube
Finns det inte en risk att man utför ytterligare ett terrordåd i samband med dessa efterföljande politiska manifestationer?

Absolut. Reagerade på samma sak, igår och i förrgår förespråkade man att i möjligaste mån undvika folksamlingar idag verkar dom glömt allt detta. Men PK eliten offrar mer än gärna några av sina medborgare för att fortskrida den inledda hjärntvätten. Löfven har ordbajsat i dagarna två med att höja alla möjliga till skyarna, poliser, sjukvård och vanliga medborgare som hjälpt till på olika sätt genom att öppna upp sina hem, erbjudit skjuts osv. ALLT detta ordbajsande för att ta fokus från roten till att detta kunde ske. Är det så jävla unikt att man hjälper en människa i nöd? Grejen är att vi har ju för fan INGEN som helst kontroll över vilka jävla dårar vi släppt in i dehär landet.
Citera
2017-04-09, 23:12
Medlem
Låt oss hoppas att vi slipper fler terrordåd, i värsta fall kan det inträffa vintertid, då kan det bli tv-sänd gala med tal och underhållning från Friends Arena och det vill jag inte se. Det hela känns på något vis falskt.
Citera
Medlem
Har bara läst till sidan 29, sedan orkade jag inte längre.
Så här har jag uppfattat "manifestationen".

Det iranska paret som startat upp det hela fick en ide, som inte var ordentligt genomtänkt. De lyckades få till att genomföra jippot, trots att polisens tillståndssektion inte var i tjänst.
De såg sin chans att marknadsföra sig själva som "goda" invandrare som ville göra något bra. För sin egen del och för den som ville tro på saken.
De "artister" som hoppade på tåget var av blandad kompott. Men vem vill inte ha publicitet? Sarah, Miriam och Rickard var inte uppbokade idag och kunde ställa upp med kort varsel. Varifrån de andra tomtarna kom ifrån, vete gudarna. De rappande miffona med en fakebaby på magen var bra too much och den fete utlänningen, som de de flesta i landet inte har en aning om vem han är, var även han en katastrof. Gud bevare oss för det mesta!

För att citera något av inläggen, så var den opolitiska manifestationen ovanligt politisk.

Men värst av allt var publiken. Tusentals personer som armkrokade, gjorde V-tecken och ropade i kör på begäran av de fullständigt talanglösa svartmuskingarna. Fattade någon, överhuvudtaget, att de först var ditlurade och sedan grundlurade? Så genompatetiskt, så ovärdigt, oseriöst och osmakligt. Om jag hade varit någon anhörig till de drabbade, eller drabbad, hade jag känt mig oerhört förödmjukad, trampad på, tillplattad och förminskad.

Som svensk ber jag de drabbade om ursäkt! Ursäkt för att de inblandade inte förstod bättre och att de flesta blivit ditlurade av själviska, cyniska översittare som på er bekostnad bara ville berika sig själva och synas, höras och slå sig själva för bröstet i sann, narcissistik anda för att samla poäng för sitt ego.

De stackare som i god tro kommit till "manifestationen" för att ära offer och anhöriga, för att visa sin avsky mot terrorism och för att visa solidaritet mot ett samhälle som fördömer detta hemskaste av alla brott, kan känna sig grundlurade. Om de ens förstått?

Manifestationer i all ära, men den här gången blev det fort och fel.

Till sist:
Om någon på fullt allvar tror att islamistiska terrorister och även andra människor från den delen av världen tar till sig en "kärleksmanifestation", kan jag upplysa om att så är det inte. Kärlekshandligar ses som en svaghet och ett utslag av västerländsk ideologi som för dessa människor är lika obegripligt som kinesiska för de allra flesta.

För att nå fram till terroristernas kommunikationskanaler, krävs det beteydligt mer konkreta strategier än patetiskt kärlekssvammel.
Citera
Medlem
emotion-lotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Jag skulle nog snarare kalla dem elitens nyttiga idioter sammankallade av skojaren Damon Rasti. Man ville så klart se till att det organiserades en ofarlig manifestation utan udd mot etablissemanget. Det var därför SVT och MSM pushade för den här skiten som alla känslostyrda blockmongon gick på. I stället skulle de demonsterat mot regeringen och ställa dem till svars inför faktumet att samordnaren för våldsam extremism är en kärring som är expert på julmust.

TLDR: Kontrollerad opposition i sin prydno.

Julmust? det var större kompetens än jag trodde.

Ja, jag fick spykänslor av att se detta vidriga förtäckta anti SD jippo.

Hade tippat på ett nytt attentat innan Juli men islamisterna kanske insåg idag att Svensken går med på vad som helst.

Löfven hade säkert detta planerat eftersom han inte utlös landssorg utan en tyst minut på Måndag?
Citera
2017-04-09, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaupe
Nej det skulle man inte. Det enda man skulle dragit paraleller till borde varit andra terrordåd i europa.
Sen skulle myndighetspersoner, politiker, snutrepresentanter mfl gått upp och INGETT FÖRTROENDE, mött folks rädsla och accepterat den, startat en dialog med folket och försäkrat dem att göra allt i sin makt för att skapa TRYGGHET i LANDET.

Inte lämnat walk over till det här jävla skitjippot. En riktig jävla dussinmanifestation.

Jag blir bara mer och mer förbannad ju mer jag tänker på det.

Varför begränsa sig till Europa, har det med EU att göra?
Citera
2017-04-09, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterWhite

Har du läst svensk historia och har du läst om svenska brott? Om du har det så vilket var det hederliga sverige du pratar om, är det några speciella årtionden eller århundraden du pratar om?
Alla de århundraden då det bara bodde vita nordeuropéer här. Det vill säga: den absoluta majoriteten av all tid.
Citera
2017-04-09, 23:22
Medlem
Det är ju på sätt och vis en naturlig reaktion det där att samlas och tända ljus och sjunga nån hallelujasång trots att man inte ens känner de som drabbats av våldet. Har själv deltagit i en sådan manifestation för ett antal år sedan i samband med en annan liknande katastrof.

Men det är inte rätt att ha såna här manifestationer nu, och inte i detta sammanhang. Osympatisk är jag väl men jag tycker också att manifestationen bara är ännu ett bevis på att något inte står rätt till i landet som sagt. Att så många människor tycks älska det system som dödar deras medmänniskor och förstör landet i övrigt är riktigt sjukt.

Oavsett om lastbilsattacken är gjord av några islamister, utvisningsdömda övriga eller högerextremister så är det i.a.f. så att alla dessa extremister skapats av vårt sjuka samhällssystem. Tyvärr så blir inget bättre på längre sikt bara för att vi håller varandra i händerna varje gång när det är en ny Breivik, islamist eller arg utvisad som flippar ur. Systemet måste göras om i grunden, och det snarast.
Citera
2017-04-09, 23:22
Medlem
Gaupes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
Varför begränsa sig till Europa, har det med EU att göra?

För att vissa av dem ligger nära i tid och rum kanske?
Ellerså skippar man paralellerna, jag bryr mig inte, det viktiga hade som sagt varit att myndigheterna/regeringen visar att de ämnar hålla sin del av samhällskontraktet, tar det här på största allvar och tänker vidta konkreta åtgärder för att trygga befolkningen.

Man ska inte skrämma upp folk.
Men man ska heller inte bara jamsa runt och låtsas som ingenting och säga åt folk att de ska blunda och tänka på västsahara.
Senast redigerad av Gaupe 2017-04-09 kl. 23:25.
Citera
2017-04-09, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Lingstrom
Alla de århundraden då det bara bodde vita nordeuropéer här. Det vill säga: den absoluta majoriteten av all tid.
OK 1000 år tillbaks i tiden ungefär fast inte ens det stämmer ju eftersom inte ens vikingar bara var "vita".
Citera
2017-04-09, 23:24
Medlem
Gaupes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrNoShow
Det är ju på sätt och vis en naturlig reaktion det där att samlas och tända ljus och sjunga nån hallelujasång trots att man inte ens känner de som drabbats av våldet. Har själv deltagit i en sådan manifestation för ett antal år sedan i samband med en annan liknande katastrof.

Men det är inte rätt att ha såna här manifestationer nu, och inte i detta sammanhang. Osympatisk är jag väl men jag tycker också att manifestationen bara är ännu ett bevis på att något inte står rätt till i landet som sagt. Att så många människor tycks älska det system som dödar deras medmänniskor och förstör landet i övrigt är riktigt sjukt.

Oavsett om lastbilsattacken är gjord av några islamister, utvisningsdömda övriga eller högerextremister så är det i.a.f. så att alla dessa extremister skapats av vårt sjuka samhällssystem. Tyvärr så blir inget bättre på längre sikt bara för att vi håller varandra i händerna varje gång när det är en ny Breivik, islamist eller arg utvisad som flippar ur. Systemet måste göras om i grunden, och det snarast.

Såklart är det rätt med en manifestation i sådana här fall. Folk behöver sånt, det är stärkande och enande.
Men inte på det här viset. Utförandet blev ju skit. Fy fan vilken jävla tomhet.
Citera
2017-04-09, 23:34
Bannlyst
Alldeles idiotiskt att genomföra en sådan här manifestation så tätt inpå en så stor omskakande händelse.

Både för att chocken fortfarande sitter i, samt att någon annan galning kan få för sig att spränga sig så vi har 500 döda istället för 4.
Citera
2017-04-09, 23:35
Medlem
I tv-sammanhang talar man om Format. Vem äger formatet till dagens programidé, TV4 eller Postkodmiljonären? Kanske något utländskt holdingbolag?
Senast redigerad av Externalist 2017-04-09 kl. 23:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in