2017-04-09, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Vad har vi för källa? Var själv på Åhléns, inget jag märkte
HTML-kod:
https://m.youtube.com/watch?v=bB9FFB4biyU
Här är "källan" på brandlarmet
Citera
Medlem
Attityds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Stämmer det att 19 åriga kvinnan är Teresa från Sthlm, så finns det bara en sån i Bromma...men vem är då hon från Uddevalla?
Det är bekräftat att en 11-årig flicka vid namn Eb*a omkommit. Den andre svensken vet jag ej.
Sedan var det en 31-årig kvinna från Belgien,och en man vid namn Chri* från Storbritanien
Citera
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Det ser ut som original gin. Dvs longdrink. Var min första tanke när jag såg bilden. Tittar man noga ser man att överdelen är lite rundad. Storleken stämmer med en 33cl.

Är det inte olagligt att dricka alkohol i T-banan?
Citera
2017-04-09, 19:46
Medlem
Citat:
Det ser ut som original gin. Dvs longdrink. Var min första tanke när jag såg bilden. Tittar man noga ser man att överdelen är lite rundad. Storleken stämmer med en 33cl.

Ramlösa är ljusblå också. Fast nån häromdan trodde pressbyråns kaffemugg.
Citera
2017-04-09, 19:47
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linosa
Vet man när dådet skedde? Första larmet kom in 53 vet man ju, men annars?

Som sagt snurrade han runt lite, 70 knyck på 550 meter.... går snabbt. Dådet kan ju definieras från stöld av lastbil till flykt från lastbil.

Kan ju tänka mig att när de första blev påkörda så kan det väl inte dröjt mer än 30 sek innan larmet kom via 112
Citera
2017-04-09, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Ca 3 min innan om jag fattat det rätt

Måste ha gått galet snabbt. Jag fick veta det 55 och gick då ut, och då var det redan en helikopter i luften.
Citera
2017-04-09, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Kan det vara en Norrlands guld från lastbilen? Jag är osäker.

Citat:

Såg precis bilden igen på nyheterna; tycker 'föremålet' ser platt ut, inte sådär burkrunt. Tippar på mobil.
Citera
2017-04-09, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av INTJ
Är det bara jag som inte längre kommer in på Provokatörs utomordentliga sammanfattning i trådstarten?
Hans sammanfattning verkar vara skriven på nån sajt där bara inloggade medlemmar får läsa. Har du konto där? Antar att de flesta här inte har det
Citera
2017-04-09, 19:51
Medlem
Citat:
Leif GW: Visa handlingskraft
Samtidigt är Leif GW Persson kritisk till hur vissa reagerat på terrordådet:
– Det är jävligt trist alltihop. Jag kan inte hjälpa det, jag är lite störd över alla officiella personer som säger "Sverige blir sig aldrig likt igen" och "Sverige viker sig inte för terrorn". De gör verbala gymnastikövningar för att visa sin sorg. Jag menar, visa lite realistisk handlingskraft i stället.
– Man borde sätta sig ner, gå igenom situationen och upprätta ett regelverk som ger förutsättningar för landets myndigheter att fullgöra sitt uppdrag på det här området. Det borde inte vara så svårt.

Citat:
Regeringen föreslår nya verktyg för polisen
I höstas presenterade inrikesminister Anders Ygeman, S, och justitieminister Morgan Johansson, S, nya verktyg för polisen för att snabbare få asylsökande som fått avslag att lämna landet. Bland annat skulle det ge polisen möjlighet att genomföra razzior på arbetsplatser för att undersöka vilka som arbetar där, något som i dag kräver en misstanke om brott.
Regeringens mål är att verktygen ska träda i kraft den 1 januari 2018.

http://www.expressen.se/nyheter/gw-efter-attacken-visa-lite-realistisk-handlingskraft/
Citera
2017-04-09, 19:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3
Hans sammanfattning verkar vara skriven på nån sajt där bara inloggade medlemmar får läsa. Har du konto där? Antar att de flesta här inte har det
den har väl blivit borttagen, den funkade innan.
Citera
2017-04-09, 19:52
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Är det inte olagligt att dricka alkohol i T-banan?
Han hade nog stärkt sig lite innan dådet och hade nog med sig longdrinken för att ta den efteråt. Tror inte han var drogfri vare sig före eller efter.
Citera
2017-04-09, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndlessLove
Alltså har det bekräftats att det fanns en bomb i lastbilen?

Jag tror detta "bara" är ett dåd och inget terrordåd. då hans avsikt verkar vara att hämnas på Sverige för att vi inte vill ha honom här...och med facit i hand?

Utvisa sådana här idioter direkt sätt dom på ett plan eller i en jävla container. Skiter i hur men ett nej är ett nej. men man måste ju fan vara hård. "självmant" fungerar ju inte.

Så jävla förbannad på att detta sker...
Hur förklarar du då att det finns nu två anhållna misstänkta för mord genom terrorbrott?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in