2017-04-09, 19:40
Medlem
Såg att den andra personen anhölls 8.45
Är det personen som hämtades i Sollentuna?
Citera
2017-04-09, 19:40
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Jag har kollat på detta en svart rök, vad är detta ? Är det " det " du syftar på ?

Vad har vi för källa? Var själv på Åhléns, inget jag märkte
Citera
2017-04-09, 19:41
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Men vilken läsk har en sån burkfärg? Sån där gindrink som man kan köpa i färjetaxfreen kanske, men det borde ju i detta fall klassas som haram..

Kan det vara en Norrlands guld från lastbilen? Jag är osäker.
Citera
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Men vilken läsk har en sån burkfärg? Sån där gindrink som man kan köpa i färjetaxfreen kanske, men det borde ju i detta fall klassas som haram..
Det ser ut som original gin. Dvs longdrink. Var min första tanke när jag såg bilden. Tittar man noga ser man att överdelen är lite rundad. Storleken stämmer med en 33cl.
Citera
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Så stor? Vilken modell är blå och så stor?

det är skalet som är i den färgen
använde säkert google maps
Citera
Medlem
passports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oktl
Nej. Enligt en Youtube-kanal så gick brandlarmet inne på Åhlens innan lastbilen smällde. Dvs ej pga röken från brinande lastbil.
Kan den andra anhållna GM Nr 2 ha satt igång larmet för att få ut fler människor på gatan (i syfte att kunna mejja ner fler oskyldiga)

Länk?Källa?
Citera
2017-04-09, 19:42
Medlem
Är det bara jag som inte längre kommer in på Provokatörs utomordentliga sammanfattning i trådstarten?
Citera
2017-04-09, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av docentdisciplin
Som sagt fr o m 1510 vet jag 100% säkerhet att inga tåg går norrut vid Karlberg station, varken pendel, arlanda express eller sj. Allt är stoppat. En södergående arlanda express stannar vid Karlberg.
Det enda tåget som GM skulle kunnat tagit sig norrut med är arlanda express och de hade avgång 1500 och 1508 (det 1508 mkt tveksamt tror inte det gick iväg). Pendeln hade problem redan långt innan p g a obehöriga på spåret mellan södra och centralen. Det är teoretiskt möjligt att hinna med avgången 1500 om man är vid Åhlends 1450. Men det är väldigt tight.
Jag tror inte han åkte tåg till Arlanda/Märsta... men det är min spekulation, taxi och eller medhjälpare är annan möjlighet.

Vet man när dådet skedde? Första larmet kom in 53 vet man ju, men annars?
Citera
2017-04-09, 19:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Vad är det för blå sak GM har i handen på en av efterlysningsbilderna?

Har också spekulerat lite i det, och antar att det är en telefon?
Citera
2017-04-09, 19:44
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linosa
Vet man när dådet skedde? Första larmet kom in 53 vet man ju, men annars?
Ca 3 min innan om jag fattat det rätt
Citera
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Du är helt okunnig i detta område. Sverige verkställer inte utvisning om personen ifråga riskerar dödsstraff i hemlandet.

Alla som gör något de riskerar dödsstraff för och kommer till Sverige stannar i Sverige och fortsätter göra saker fast utan att riskera dödsstraff.
Citera
Medlem
Alltså har det bekräftats att det fanns en bomb i lastbilen?

Jag tror detta "bara" är ett dåd och inget terrordåd. då hans avsikt verkar vara att hämnas på Sverige för att vi inte vill ha honom här...och med facit i hand?

Utvisa sådana här idioter direkt sätt dom på ett plan eller i en jävla container. Skiter i hur men ett nej är ett nej. men man måste ju fan vara hård. "självmant" fungerar ju inte.

Så jävla förbannad på att detta sker...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in