Men vilken läsk har en sån burkfärg? Sån där gindrink som man kan köpa i färjetaxfreen kanske, men det borde ju i detta fall klassas som haram..
Det ser ut som original gin. Dvs longdrink. Var min första tanke när jag såg bilden. Tittar man noga ser man att överdelen är lite rundad. Storleken stämmer med en 33cl.
Nej. Enligt en Youtube-kanal så gick brandlarmet inne på Åhlens innan lastbilen smällde. Dvs ej pga röken från brinande lastbil.
Kan den andra anhållna GM Nr 2 ha satt igång larmet för att få ut fler människor på gatan (i syfte att kunna mejja ner fler oskyldiga)
Som sagt fr o m 1510 vet jag 100% säkerhet att inga tåg går norrut vid Karlberg station, varken pendel, arlanda express eller sj. Allt är stoppat. En södergående arlanda express stannar vid Karlberg.
Det enda tåget som GM skulle kunnat tagit sig norrut med är arlanda express och de hade avgång 1500 och 1508 (det 1508 mkt tveksamt tror inte det gick iväg). Pendeln hade problem redan långt innan p g a obehöriga på spåret mellan södra och centralen. Det är teoretiskt möjligt att hinna med avgången 1500 om man är vid Åhlends 1450. Men det är väldigt tight.
Jag tror inte han åkte tåg till Arlanda/Märsta... men det är min spekulation, taxi och eller medhjälpare är annan möjlighet.
Vet man när dådet skedde? Första larmet kom in 53 vet man ju, men annars?
Alltså har det bekräftats att det fanns en bomb i lastbilen?
Jag tror detta "bara" är ett dåd och inget terrordåd. då hans avsikt verkar vara att hämnas på Sverige för att vi inte vill ha honom här...och med facit i hand?
Utvisa sådana här idioter direkt sätt dom på ett plan eller i en jävla container. Skiter i hur men ett nej är ett nej. men man måste ju fan vara hård. "självmant" fungerar ju inte.