2017-04-09, 19:29
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonPengstrom
Någon som kan ta fram detta filmklipp? Flera stycken verkar ha diskuterat det i denna tråd.

Något verkar fel med antalet omkomna. Det är bekräftat att de omkomna är:

Brittisk man, 41 år.
Belgisk kvinna, 31 år gammal.
Svensk flicka, 11 år.
Svensk kvinna från Uddevalla
, källa: http://www.expressen.se/gt/just-nu-u...tackens-offer/

Enligt media och polisen är det fyra som omkommit och personerna ovan har nu bekräftats omkomna. Fanns det verkligen en Andreas bland offren? Och vad var det för Teresa man pratade om och hur kom hon upp? Kan det vara kvinnan från Uddevalla?

alla hade hörlurarna på säkert så dom inte hörde något
Citera
2017-04-09, 19:31
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Vad är det för blå sak GM har i handen på en av efterlysningsbilderna?
mobilen
Citera
2017-04-09, 19:31
Medlem
Att han hämnades för att han skulle ut ur Sverige
Citera
2017-04-09, 19:32
Medlem
Vad kan den andra gärningsmannen ha gjort. Han körde ju inte lastbilen.
Kollade på en Youtube-kanal där de sa någon timme efter dådet, att brandlarmet inne på Åhlens hade gått igång innan lastbilen smällde. Detta för att få ut så många människor som möjligt på gatan.
Har detta tagits upp i tråden?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av docentdisciplin
Som sagt fr o m 1510 vet jag 100% säkerhet att inga tåg går norrut vid Karlberg station, varken pendel, arlanda express eller sj. Allt är stoppat. En södergående arlanda express stannar vid Karlberg.
Det enda tåget som GM skulle kunnat tagit sig norrut med är arlanda express och de hade avgång 1500 och 1508 (det 1508 mkt tveksamt tror inte det gick iväg). Pendeln hade problem redan långt innan p g a obehöriga på spåret mellan södra och centralen. Det är teoretiskt möjligt att hinna med avgången 1500 om man är vid Åhlends 1450. Men det är väldigt tight.
Jag tror inte han åkte tåg till Arlanda/Märsta... men det är min spekulation, taxi och eller medhjälpare är annan möjlighet.

Kika på detta, en liten film.

http://www.di.se/play/borsmorgon/sa-flydde-den-misstankta-terroristen/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
mobilen

Så stor? Vilken modell är blå och så stor?
Citera
Medlem
Ygeman: Inte ett misslyckande att mannen fortfarande befann sig i Sverige och kunde begå terrordådet.
Citera
2017-04-09, 19:33
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freddy1975
Att han hämnades för att han skulle ut ur Sverige

Länka källa.
Citera
2017-04-09, 19:33
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
kan du länka?

Länk finns i denna tråd, du hittar den förmodligen snabbare än jag gör. Karln är islamist. Punkt slut.

Komplettering: är osäker på om det var i denna tråd länken finns, kan ha varit i andra fora och trådar.
Senast redigerad av Smoothman 2017-04-09 kl. 19:44. Anledning: Kompletterande uppgift plus förtydligande
Citera
2017-04-09, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oktl
Vad kan den andra gärningsmannen ha gjort. Han körde ju inte lastbilen.
Kollade på en Youtube-kanal där de sa någon timme efter dådet, att brandlarmet inne på Åhlens hade gått igång innan lastbilen smällde. Detta för att få ut så många människor som möjligt på gatan.
Har detta tagits upp i tråden?

Jag har kollat på detta en svart rök, vad är detta ? Är det " det " du syftar på ?
Citera
Medlem
VonPengstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Expressenlänken ger endast ett 404

Provar igen.

www.expressen.se/gt/just-nu-uddevallakvinna-ar-ett-av-attackens-offer
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Vem är han? Var greps han? Någon info om hans roll? Connections med main MGM?
MGM är en muslimsk centralasiatisk gästarbetare som heter Akilov/"Ekilövsson", det är naturligt att alla i hans närhet (och i tid) förhörs. Räcker det?; ABC, 123...

Så svårt är det väl ändå inte? Men å andra sidan är underrättelsetjänst/information min "bakgård" och lyckas dessutom bli konstant censurerad av personer (utanför FB, naturligtvis) som säger sig gilla "yttrandefrihet". Får arbeta på "utdata", antar jag...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in