2017-04-09, 18:10
Medlem
Continental Ops avatar
En "spaning" från mig är att det har publicerats sinnessjukt många krönikor både av de vanliga debattörerna på vänstersidan och av olika kändisar som vältrar sig i fraser om hur vi måste låta det goda segra och hur vi inte ska eller får reagera på detta enligt deras förmenande. Det hänvisas till onda krafter som slår mynt av attacken etc. Överhuvudtaget verkar det vara flera som vill förklara för oss hur vi ska känna inför fredagens dåd.

Jag kollade lite snabbt på de bruna nazi-hatsajterna, bruna laget, och fick intrycket att de inte gjort så mkt mer än varit lite snabba med att släppa namn o bilder och nån enstaka artikel där det konstateras att snubben inte längre hade rätt att vara kvar i Sverige. Det har väl tidigare varit ett helt uppdrag granskning (helt PK om jag fattar rätt) om hur illa utvisningarna fungerar i Sverige med folk som kvarstannar och söker igen och att utvisningsbeslut efter avtjänade fängelsestraff inte verkställs etc. För egen del tycker jag ändå att det kan finnas skäl för regeringen att titta närmare på den frågan framöver då snubben i fråga faktiskt inte stannat kvar olovligen särskilt länge, det finns troligen en avsevärd mängd som stannat kvar olovligen i landet en längre tid än han.

Mediasverige is still in denial alltså.
Citera
2017-04-09, 18:13
Medlem
Jag börjar hata att ha Facebook. Att behöva se hur korkade kvinnor/kärringar i värsta mysanda postar inlägg om "så mycket kärlek", hjärtan och skit och sen få femtielva likes över detta. Vadå kärlek? Det är sorgens dag för de berörda. Om det skulle ha varit min 11-åriga dotter som klyvts i tre delar och något pucko kommit fram och jiddrat om kärlek skulle jag ha slagit ihjäl vederbörande. Jag finner det oerhört respektlöst att göra detta till något sorts mysjippo.
Citera
2017-04-09, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gronobla
Jag börjar hata att ha Facebook. Att behöva se hur korkade kvinnor/kärringar i värsta mysanda postar inlägg om "så mycket kärlek", hjärtan och skit och sen få femtielva likes över detta. Vadå kärlek? Det är sorgens dag för de berörda. Om det skulle ha varit min 11-åriga dotter som klyvts i tre delar och något pucko kommit fram och jiddrat om kärlek skulle jag ha slagit ihjäl vederbörande. Jag finner det oerhört respektlöst att göra detta till något sorts mysjippo.

Styrkekramar! vi måste kärleksbomba!

Undrar vilken äcklig pissråtta som kom på "styrkekramar"? Alltid när någon stackare råkat ut för något för jävligt så kommer det nått jävla fruntimmer med sina styrkekramar. Oftast är de som ger ut styrkekramar personer som inte råkat ut för något värre än gammelmormor dog 99 år gammal.
Senast redigerad av datapojken 2017-04-09 kl. 18:28.
Citera
2017-04-09, 18:29
Medlem
E-R-N-S-Ts avatar
Citat:
Exakt, övervintrat hippie flum över hela skiten, vädrar MP/batik sugga och den röda analens armé över hela upplägget.
Citera
2017-04-09, 18:29
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av datapojken
Styrkekramar! vi måste kärleksbomba!

Folkhemmet är rädd för att ta i tu med saker och lever i en illusion. Där är Let's Dance på fredagarna vad som roar och Betnér är en hjälte. Fyra människor och en älskad hund som offer för en galning i lastbil blir en manifestation för att slippa se verkligheten.

Har en manifestation någonsin löst ett problem? Knappast, men de har skapat nya.
Senast redigerad av HerrGickhan 2017-04-09 kl. 18:34.
Citera
2017-04-09, 18:31
Medlem
NoTruces avatar
De här jävla "vi får inte låta hatet vinna"-krönikorna skriver sig själva. De har säkert något program som medelst några enkla algoritmer spottar ut färdiga krönikor inom olika ämnen. Jämför med att de flesta stora tidningar redan har dödsrunor för många kändisar och kungligheter färdigskrivna i förväg.

Allt är lika förutsägbart som vanligt. Finns någon som går mot strömmen i MSM? Finns det någon som faktiskt menar att det är okej att känna avsky, vrede, hat? Ska bjuda denne på glass i så fall.
Citera
2017-04-09, 18:32
Medlem
Citat:

Bra sagt.

Fake-book - hyckleri.
Citera
2017-04-09, 18:34
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:

Det är för att så många svenskar glömt bort vad värdighet och eftertanke är för något.

De klarar inte av att reflektera och vara eftertänksamma. De skulle antagligen få panikångest om de stannade upp för en sekund och mediterade över vart Sverige är på väg.

Nej, i stället för tyst eftertanke och kontemplation över fredagens händelser så ska det brölas och manifesteras och spelas hög rap-musik och skickas hjärtan på sociala medier. Det ska väsnas och tutas. Antagligen äts det lyckopiller i stora mängder och man skrattar högljutt och flamsar runt som höns.

Alltför många svenskar har tyvärr tappat intelligensen. Man får betrakta dem som naiva barn helt enkelt.

Men hav tröst:

När nästa muslimska terrorattentat inträffar kommer de inte vara riktigt lika entusiastiska inför sin patetiska "kärleksmanifestation". Och när sedan ytterligare ett muslimskt attentat inträffar så kanske, kanske, kanske att de kommer att börja vakna så smått. Kanske.
Citera
2017-04-09, 18:39
Medlem
Sveriges Radios utrikeskorre skriver om den förmodade lasbilsmannes ursprung - från Uzbekistan. Anledningen till att han begår lastbilsattack är att Uzbekistan är sån diktatur. Va är det för resonemang? Var är logiken. Det är diktatur alltså kör man ihjäl folk i Stockholm..

Det är väl troligare att det är IS-inspirerat. Precis som de andra bilattackerna som varit i Nice London och Berlin.

Att svensk massmedia kan sjunka så lågt. Och till och med försöka göra nån förskönande bild - till och med när det sker ett sådant dåd mot svensk civilbefolkning.
Citera
2017-04-09, 18:49
Medlem
Citat:
Jag kan fan bara hålla med dig! Precis som om det är en olycka som hänt, inte ett terrordåd.
Citera
2017-04-09, 18:50
Medlem
Allt utom själva religonen är problemet. Under tiden har det bomats i Egypten och Somalia.

Det är helt sjukt att man inte ser kopplingen, hade någon annan ideologi ställt till med samma kaos och besvär i hela världen hade den fått stå till svars. Jag har hört ordet nazism flera gånger, inte en ända gång muslim eller islam, bara extremist.
Citera
2017-04-09, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Den som händelsevis läst mina tidigare inlägg har nog lagt märke till att våra svenska s.k. "journalister" inte står särskilt högt i kurs hos mig. Trodde nog dock att mitt journalistförakt låg på en ganska permanent låg nivå.

Men nej.

Terrorattentatet i fredags har verkligen fått mig att tappa det allra, allra sista hoppet för gammelmedia och dess värdelösa "journalister".

Med undantag av några få timmar medan själva attentatet hände och eftermiddagens efterspel. Där funkade det hjälpligt att kombinera SVT med Flashback och lite annat.

Men sedan blev allt som vanligt igen fast värre. Då kom plötsligt Oisin Cantwell och kompani fram ur den stinkande dynghögen och satte igång sitt vanliga brölande och förminskande. Därifrån har det varit konstant damage control. Allt för att få bort fokus från huvudproblemet. Kärleksmanifestationer och larv.

Svensk gammelmedia är död.

Jag håller med till fullo. Det är plötsligt en ny nivå jag inte trodde var möjlig. Det är så överdrivet absurt att det känns overkligt. Att titta på TV4s sändning är som någon slags drogutlöst tripp.
Senast redigerad av Roxyn 2017-04-09 kl. 18:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in