Citat:
Ursprungligen postat av
Gronobla
Jag börjar hata att ha Facebook. Att behöva se hur korkade kvinnor/kärringar i värsta mysanda postar inlägg om "så mycket kärlek", hjärtan och skit och sen få femtielva likes över detta. Vadå kärlek? Det är sorgens dag för de berörda. Om det skulle ha varit min 11-åriga dotter som klyvts i tre delar och något pucko kommit fram och jiddrat om kärlek skulle jag ha slagit ihjäl vederbörande. Jag finner det oerhört respektlöst att göra detta till något sorts mysjippo.
Det är för att så många svenskar glömt bort vad värdighet och eftertanke är för något.
De klarar inte av att reflektera och vara eftertänksamma. De skulle antagligen få panikångest om de stannade upp för en sekund och mediterade över vart Sverige är på väg.
Nej, i stället för tyst eftertanke och kontemplation över fredagens händelser så ska det brölas och manifesteras och spelas hög rap-musik och skickas hjärtan på sociala medier. Det ska väsnas och tutas. Antagligen äts det lyckopiller i stora mängder och man skrattar högljutt och flamsar runt som höns.
Alltför många svenskar har tyvärr tappat intelligensen. Man får betrakta dem som naiva barn helt enkelt.
Men hav tröst:
När nästa muslimska terrorattentat inträffar kommer de inte vara riktigt lika entusiastiska inför sin patetiska "kärleksmanifestation". Och när sedan ytterligare ett muslimskt attentat inträffar så kanske, kanske, kanske att de kommer att börja vakna så smått. Kanske.