2017-04-09, 16:27
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Undrar om media vill berätta att det finns drygt 10.000 Rakhmat Akilov till i Sverige, dvs muslimer som fått avslag på sin asylansökan och därefter gått under jorden.

Vilken enorm samhällsfara detta utgör. På bara 1,5 år har vi drabbats av två random-terrordåd från just denna grupp (IKEA-morden och nu) och det finns säkert minst 500 pers till i Sverige som bara drömmer om att få göra samma sak så snart de kan.

Detta är en säkerhetsrisk av närmast bibliska proportioner.

AB gör det idag så jag antar att du är nöjd?
Citera
2017-04-09, 16:28
Medlem
Jag reagerade på flera saker ang manifestationen och det var bla att de enda invandrarna på plats var bakom de mikrofonen. Såg inte media det själva? Kan de inte dra egna slutsatser?

Hela evenemanget uteslöt ordet Islam och istället orerades det indirekt om "historieböckerna" osv och var man ovetandes deltagare så skulle man kunna tro att det var ett nazibrott som skett. - Ingen kommentar om detta heller i medierna. - Denna kollektiva nedtystning av skuldbördan är skrämmande och istället denna groteska PK-vinkling är motbjudande att se.

De enda som ställt "besvärliga" frågor till Löfven är norska och danska journalister som ifrågasatt varför Uzbekiern befann sig i Sverige överhuvudtaget. Karln har tydligen gått på bidrag och jobbat svart sedan 2014 och bara det är HORRIBELT. Yttersta ansvaret bär vår regering och den media-elit som backar upp denna sjuka politik. - Att DN-skadade 08or dansar runt på Sergels Torg och hyllar sig själva imponerar inte på många Malmöbor. En stad som är drabbat av lågintensiv terror sedan decennier tillbaka med sprängningar och offentliga avrättningar på gator och torg.
Citera
2017-04-09, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
Nu har Expressen gått ut med bild och namn. Som vanligt typ ett dygn efter det att det fanns på Flashback och på utländska media.

http://www.expressen.se/nyheter/rakhmat-akilov-39-misstanks-for-attacken/

På tiden och då kommer väl snart de andra också göra det.
Citera
2017-04-09, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av burialhex
Nej jag har inte suttit hemma i tv-soffan, jag har varit på plats och är just nu på tunnelbanan.

Vad anser du TV4 gjort för fel?
Var det fel av dom att sända så att de som bor utanför stockholm också kan ta del av vad som hände?

Ja, för sådana som mig som inte bor i Stockholm menar du?

Skildringen är ensidig och märklig med tanke på vad som hänt. Det här är en tråd om medias hantering av eventet om du missat det.
Citera
2017-04-09, 16:36
Medlem
burialhexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn
Ja, för sådana som mig som inte bor i Stockholm menar du?

Skildringen är ensidig och märklig med tanke på vad som hänt. Det här är en tråd om medias hantering av eventet om du missat det.

Ja precis, för de som inte bor i stockholm eller kanske tycker det verkar otryggt att ge sig ner mot stan.

Ska titta på sändningen när jag kommit hem.
Citera
2017-04-09, 16:52
Medlem
DigiFlaxs avatar
Såg en artikel nu på aftonbladet om en 2-åring som gav en blomma till en polis. Känns som att agendan från media just nu är att försöka vända det som hänt till något positivt. Imorgon kommer vi nog få läsa historieskrivningen om hur kärleken vann över hatet och Sverige kom ut starkare.
Citera
2017-04-09, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
AB skriver idag om att det finns 12500 ytterligare med utvisningsbeslut som är på "rymmen".
Problemet tas absolut upp.
Lite sent nu tycker du inte?

Istället för genompolitiska kärleksmanifestationer och åtskilliga artiklar om hur snälla folk var som skjutsade andra i sina bilar och bjöd på pizza och allt vad det är så vore det fint att se uppmaningar och manifestationer om att sluta hjälpa utvisade att gömma sig, sluta försvåra polisens arbete med att finna dessa och att ange de utvisade som man vet håller sig gömda. Manifestationer och upprop för hårdare tag och skarpare lagar mot misstänkta terrorister och alla som på något vis underlättar för terrorister. De skall jagas dygnet runt tills samtliga som befinner sig i landet sitter i fängelse.
Citera
2017-04-09, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av burialhex
Hade du hellre sett kravaller, kaos och hat?
Ja? Är det inte en lämpligare reaktion på misskötseln av landet?
Citera
2017-04-09, 17:07
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
AB skriver idag om att det finns 12500 ytterligare med utvisningsbeslut som är på "rymmen".
Problemet tas absolut upp.

Tas upp i skymundan möjligen, men tas inte upp i ett proaktivt arbete. Det finns ingen problembild i »godhetsapostlarnas« agenda. De är helt blinda av sin egen förträfflighet. Det är allvarligt, riktigt allvarligt.

När Ernman med flera är skrämda över att attentat kan gynna SD så borde de i stället vara skrämda över att det är de själva som bidragit till att SD alls finns.
Citera
2017-04-09, 17:10
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Nu har Expressen gått ut med namnet. Du och jag håller koll på detta.
Dådet hände i fredags då blatten även greps, varför gå ut med namnet dagar efter?
Enda orsaken är att skademinimera.
Vänsterpack.
Citera
2017-04-09, 17:18
Medlem
Pungs avatar
Terroristen vann i samma stund som han träffade första kroppen med lastbilen.

Alla uppmaningar om att inte rikta naturlig ilska mot islam och muslimernas ockupation är bara uppmaningar om att utan motstånd låta dem fortsätta sitt övertagande.
Citera
2017-04-09, 17:21
Medlem
HerrGickhans avatar
TV4:s kommentatorsfält formligen översvämmas med stolta kommentarer om att ondskan fördrivits i manifestationen. Har svårt att tro att offrens anhöriga delar den känslan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in