2017-04-09, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar
Om han ville jobba för att skicka pengar till sin familj - kan detta vara ett "jobb" han fick med löfte om ekonomisk ersättning till hans familj? Som en hämd mot Sverige för att tvättfirmans finansiering av IS stoppades.

Jag tror inte detta har med IS att göra överhuvudtaget.

Sverige är mer eller mindre vilohem för IS anhängare. Hit kan de åka och få sjukvård och vila upp sig.

Därför tror jag inte IS kommer ta på sig dådet och göra det svårare för IS anhängare i Sverige.
Citera
2017-04-09, 17:00
Medlem
VonPengstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
För att någon blandat ihop Manillaskolan med Manilla Campus. Ingen stor grej i sammanhanget, och hade hon varit döv ville det varit lika tragiskt... eller hur ?

Citat:
Ursprungligen postat av fandja
För de stod manilla på ryggsäcken o detär en skola för döva MEN hon gick på campus manilla vilket är en vanlig skola . Folk är för snabba helt enkelt

Tack för svar. Då förstår jag att det bara är ett missförstånd.

Oerhört tragiskt, stackars familj.
Citera
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
DET vill jag också veta. Varför ringde han inte?

Tog väl bara nån minut mellan kapningen och morden. Han hann väl inte innan kanske och vilken skillnad hade det gjort?
Citera
Medlem
Citat:
DET vill jag också veta. Varför ringde han inte?
Han kanske var chockad . Det gick ju väldigt fort, från kapning till krasch, tre minuter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Bilstöld är ju ingenting som man kastar sig på 112 för att rapportera direkt.

JO, det gör man, man ringer 114 14. Det är stöld. Man skriver en stöldanmälan.

Men detta var ett företag som ägde lastbilen och någon levererade varor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Bilstöld är ju ingenting som man kastar sig på 112 för att rapportera direkt.

I det här fallet, jo.
Citera
2017-04-09, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Tog väl bara nån minut mellan kapningen och morden. Han hann väl inte innan kanske och vilken skillnad hade det gjort?

Att LC får in det på polisen och rapporterar så klart.
Citera
2017-04-09, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Han kanske var chockad . Det gick ju väldigt fort, från kapning till krasch, tre minuter.

OK, han var chockad, vad gjorde han då ? satte sig ner och väntade på att chocken skulle släppa.
Om en lastbil blir snodd måste man handla. Han måste vara förbannad. Det är hans jobb som står på spel.
Citera
2017-04-09, 17:03
Medlem
emotion-lotions avatar
Citat:

Newsflash, man får sitta i kö ett tag för att komma fram.
Citera
2017-04-09, 17:04
Medlem
motionsides avatar
Finns det någon sammanfattning kring detaljerna i dagsläget? Hittar bara information som kom ut i fredags på nyhetssiter, orkar inte titta igenom hela tråden.
Citera
2017-04-09, 17:04
Medlem
Citat:
Jag är helt insnöad just nu på själva händelsen före dådet.

Kan det vara så att han som körde lastbilen visste att GM skulle komma ?
Varför skrivs det så lite om lastbilschauffören ?
Tänk om dem kände varandra : " du kan ta min bil, jag snackar med chefen och säger att den blev stulen. Jag lossar på Adolf fredriks kyrkogatan tid XX.XX "

Nu är jag inte lastbilschaufför men ringer man inte till polisen om en lastbil blir stulen mitt framför ögonen på en ??
Eller meddelar man bara chefen: " Hörre nån snubbe snodde bilen, svårt att fortsätta jobba, vad gör jag ? Hämta mig förresten eller ska jag ta tuben ? "

Skulle min bil bli snodd mitt framför ögonen på mig, är det inte frugan jag ringer, utan Polisen.
Sedan jobbet om jag är på väg dit eller hem. Svårt att ta mig framåt just nu.

Hur som helst kommer lastbilschauffören att få prata med polisen om händelsen. Om dem inte redan haft förhör.

Han har ju kört som en galning ifrån platsen, samt att chauffören blev påkörd. Även om han nu bara fick smärre skador, hann han väl inte larma chef och polis på bara ett par minuter. Jag menar, det var väl inte så att lastbilen stals en timme innan?
Citera
2017-04-09, 17:05
Medlem
Citat:

Om din mobil blir stulen så gör du en anmälan hos 11414, men om någon tar den ifrån dig är det ett pågående brott, och eventuellt personrån om det sker under hot. Inte fan ringer man 11414 och sitter i kö för att göra en anmälan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in