2017-04-09, 15:24
Medlem
NS_14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av har-analys
Vilka problem? Förklara! Vad är det för knagglig engelska dessa "ShadowBrokers" skriver pa?

Läs den här artikeln:

http://www.friatider.se/nationalistisk-hackergrupp-cyber-avv-pnar-usa-i-protest-mot-trump

Svårt att bedöma i nuläget (annat än att udden är intressant) vilka som står bakom. Det knaggliga språket kan tyda på utländsk bakgrund, men det kan också vara ett planterat motiv. Gruppen själva uppger sig ha jobbat för NSA och amerikansk säkerhetstjänst (vilket likaså kan vilseledande syfte) men säger sig ha tröttnat och gör i detta samband ett politiskt utspel för alt-rights räkning.
Senast redigerad av NS_14 2017-04-09 kl. 15:26.
2017-04-09, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NS_14
Läs den här artikeln:

http://www.friatider.se/nationalistisk-hackergrupp-cyber-avv-pnar-usa-i-protest-mot-trump

Svårt att bedöma i nuläget (annat än att udden är intressant) vilka som står bakom. Det knaggliga språket kan tyda på utländsk bakgrund, men det kan också vara ett planterat motiv. Gruppen själva uppger sig ha jobbat för NSA och amerikansk säkerhetstjänst (vilket likaså kan vilseledande syfte) men säger sig ha tröttnat och gör i detta samband ett politiskt utspel för alt-rights räkning.

Intressant. Fragan är vad det nu kan vara värt?
2017-04-09, 15:51
Medlem
NS_14s avatar
Citat:
Intressant. Fragan är vad det nu kan vara värt?

Tolkar det mest som en (om än kraftfull) symbolisk aktion och med tanke på Trumps impulsivitet ligger tidsaspekten rätt i tiden. Oavsett ansvariga är budskapet tydligt: svik inte dina väljare. Det är inte rimligt att se overifierade bilder på barn och i samma stund besluta sig om ansvariga och kanske provocera fram krig. Om det inom väljarbasen finns personer som inte tolererar fler svikna löften och brustna förväntningar, med förmåga att åstadkomma sådana här saker, finns sannolikheten att det tvingar honom att hålla sig på rätt köl.

Andra aspekter är att det rör sig om "vänsterliberala" hackare som vill slå flugor i en smäll och förstora det ryska och det "högerextrema" hotet (vilket möjligtvis får konsekvenserna att Trump distanserar sig ytterligare från Ryssland) men den är jag lite mer tveksam till. Dels vill dom inte ge provita en sådan finurlig legitimitet och dels går man inte ut med ett helt manifest på det sättet.

Spännande tider.
2017-04-09, 15:55
Medlem
Trump considering sanctions against Russia & Iran over Syria – US envoy to UN

De har låst in Trump och Bannon i en källare.
2017-04-09, 16:10
Medlem
Linguass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Lite OT. Nja, det går alldeles utmärkt att idag vistas i städer runt Tjernobyl som Prypjat och Opatjitji. Många äldre människor i byar runt omkring flyttade aldrig ifrån sina hem efter katastrofen. Det finns en bra dokumentär om detta. Borde finnas på YT. Vissa har gått bort i strålrelaterade sjukdomar och andra lever än idag utan några men. Strålningen efter en kärnvapenattack eller en kärnvapenolycka kan idag begränsas på ett mycket mer effektiv sätt än 1945. Det finns saneringsteknik som är utvecklad och som sagt läkemedel som bromsar strålningseffekter. USA låg så tidigt som på 70-talet jättelångt fram angående detta och det tog bara ca 12 år att sanera efter härdsmältan i t ex Harrisburg, Pennsylvania 1979. Samtidigt är de flesta av den globala elitens bunkrar byggda på ställen som inte är strategiska mål och dit eventuell strålning inte skulle nå i samma utsträckning. Det södra halvklotet kommer vara en säkrare plats att vara på vid ett kärnvapenkrig.

Uppsidan för den globala eliten att bli av med någon eller några miljarder människor är enligt mig tagen rakt av, enligt dem, jämfört med hattandet av människans utveckling idag.

För att knyta an till USA:s inrikespolitik så har det diskuterats i många år hur man ska bli kvitt statsskulden. Nu har man för länge sedan passerat "the point of no return" och endast nollställning återstår som alternativ. För att sen få igång hjulen igen behövs det ett krig. Det är det snabbaste sättet att få ekonomisk rundgång i och med att MIC skulle stå för enorma summor och beställningar till den privata sektorn. Inte bara själva framställningen av vapen och utrustning.

Du sprider en amerikansk myt nu igen, syftar på: "krig är bra för ekonomin." Krig är tvärt om en katastrof för ekonomin som tömmer den helt på resurser. Den enda "fördelen" med ett krig kan vara om man vinner och kommer över en större mängd naturresurser. USA har ingen kontroll över ett "nollställande" av statsskulden och det är inget som behövs göras heller (dom kan fortsätta låna och låtsas som ingenting).

Allt hänger på petrodollarn...
2017-04-09, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Helldog-
Okej då är vi där när alla idioter som gick på trumps manipulerande börjar vakna upp.
Ideen var att eftersomTrump säger sig ha rätta åsikterna så kan han inte vara en lögnare.

Människor alltså, finns inget hopp. Confirmed
Min analys gör jag efter läst de mest ntorisk och köpta youtube trumpsupportrarnas kommentarer på youtube.

Eftersom jag gör solklara analyser så måste jag även ha en nu? Jo då.
Trump faller på sin egen narcissism, nu säger media att han är ryssarnas nickedocka, det vill han inte vara, han vill vara en stor pojke, då använder han den lilla analysförmåga han har och går emot Ryssland, och då säger hans rådgivare att han ska bomb bomba! Så då bombar Trumpis

Ansvaret för kaoset ligger hos er alla som stöttat denna narcissist

Slutsats: Om du trodde på Trump är du en idiot och om jag kunde skulle varje sådan idiot varit tvungen att erkänna sin dumhet i statlig television, och blivit ifråntagen rösträtt. Inte för att de hatåtgärder han harninfört eller talat om är fel UTAN enbart för att han aldrig menade ett ord av det han sa, och det VISSTE alla som ville veta om det.

De som tror på Trump kan inte tänka en enda självständig tanke överhuvudtaget, det är en fårskock som saknar kunskapen att ifrågasätta sin omgivning, samma människor gapar om att MSN är fake News men deras egna Medier lyder under gud fader själv, de har inte förmåga att ifrågasätta något de läser eller ser på TV.

Men historien kommer visa att det är vi som har förmågan att ifrågasätta allt som kommer få rätt i slutändan.
2017-04-09, 16:31
Bannlyst
US Ambassador To UN: "Regime Change In Syria Is Now A Top Priority For Trump"

http://www.zerohedge.com/news/2017-04-09/us-ambassador-un-regime-change-syria-now-top-priority-trump

nikki haley blir man något spyfärdig av...att hon ens får posten som ambassadör till un!
2017-04-09, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 89Spartan
US Ambassador To UN: "Regime Change In Syria Is Now A Top Priority For Trump"

http://www.zerohedge.com/news/2017-04-09/us-ambassador-un-regime-change-syria-now-top-priority-trump

nikki haley blir man något spyfärdig av...att hon ens får posten som ambassadör till un!

Tillerson höll inte med:

On Saturday, Secretary of State Rex Tillerson said in an interview on CBS' "Face the Nation" that defeating ISIS is first priority in Syria, and that only after the militant group had been defeated, could there be talk of a political solution.
2017-04-09, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NS_14
Tolkar det mest som en (om än kraftfull) symbolisk aktion och med tanke på Trumps impulsivitet ligger tidsaspekten rätt i tiden. Oavsett ansvariga är budskapet tydligt: svik inte dina väljare. Det är inte rimligt att se overifierade bilder på barn och i samma stund besluta sig om ansvariga och kanske provocera fram krig. Om det inom väljarbasen finns personer som inte tolererar fler svikna löften och brustna förväntningar, med förmåga att åstadkomma sådana här saker, finns sannolikheten att det tvingar honom att hålla sig på rätt köl.

Andra aspekter är att det rör sig om "vänsterliberala" hackare som vill slå flugor i en smäll och förstora det ryska och det "högerextrema" hotet (vilket möjligtvis får konsekvenserna att Trump distanserar sig ytterligare från Ryssland) men den är jag lite mer tveksam till. Dels vill dom inte ge provita en sådan finurlig legitimitet och dels går man inte ut med ett helt manifest på det sättet.

Spännande tider.

Nej, Trump struntar blankt i sadana här aktioner. Det är naivt att tro, att han skulle tvingas att halla sig "pa rätt köl". Han har redan bekänt färg som globalist, och utnämningen av Kushner kommer att accentuera det.
2017-04-09, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linguas
Du sprider en amerikansk myt nu igen, syftar på: "krig är bra för ekonomin." Krig är tvärt om en katastrof för ekonomin som tömmer den helt på resurser. Den enda "fördelen" med ett krig kan vara om man vinner och kommer över en större mängd naturresurser. USA har ingen kontroll över ett "nollställande" av statsskulden och det är inget som behövs göras heller (dom kan fortsätta låna och låtsas som ingenting).

Allt hänger på petrodollarn...

Sa du tror USA kan fortsätta att lana pengar forever? Kan du motivera det?
2017-04-09, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Helldog-
Okej då är vi där när alla idioter som gick på trumps manipulerande börjar vakna upp.
Ideen var att eftersomTrump säger sig ha rätta åsikterna så kan han inte vara en lögnare.

Människor alltså, finns inget hopp. Confirmed
Min analys gör jag efter läst de mest ntorisk och köpta youtube trumpsupportrarnas kommentarer på youtube.

Eftersom jag gör solklara analyser så måste jag även ha en nu? Jo då.
Trump faller på sin egen narcissism, nu säger media att han är ryssarnas nickedocka, det vill han inte vara, han vill vara en stor pojke, då använder han den lilla analysförmåga han har och går emot Ryssland, och då säger hans rådgivare att han ska bomb bomba! Så då bombar Trumpis

Ansvaret för kaoset ligger hos er alla som stöttat denna narcissist

Slutsats: Om du trodde på Trump är du en idiot och om jag kunde skulle varje sådan idiot varit tvungen att erkänna sin dumhet i statlig television, och blivit ifråntagen rösträtt. Inte för att de hatåtgärder han harninfört eller talat om är fel UTAN enbart för att han aldrig menade ett ord av det han sa, och det VISSTE alla som ville veta om det.

Hans stöd för Ryssland tidigare var inget manipulerande, det är snarare så att han har bytt åsikt sedan han blev president. Vilket tyder på att han är impulsiv, oberäknelig och lättpåverkad. Jag tror det var många som visste det redan men jämfört med Hillary så var han ändå det bättre valet. Hon hade redan infört flygförbud och skjutit ned ryska plan om de brytit mot det. Jag hade personligen hoppats på Bernie Sanders eller Rand Paul, då hade vi definitivt inte sett några fler galna amerikanska krig.

Dock tror jag inte hoppet är över än för Trump, han kan säkert byta åsikt i frågan minst några gånger till. Trumps syn på klimatfrågan är ett exempel på hur opålitlig han är. Bland klimat- och vetenskapsskeptiker finns det ytterst få kloka människor.
2017-04-09, 17:10
Medlem
NS_14s avatar
Citat:
Nej, Trump struntar blankt i sadana här aktioner. Det är naivt att tro, att han skulle tvingas att halla sig "pa rätt köl". Han har redan bekänt färg som globalist, och utnämningen av Kushner kommer att accentuera det.

Möjligt att det är "naivt" att försöka
sätta press på sina påstådda företrädare men att han inte skulle bry sig är det sista han gör.

https://www.counter-currents.com/2017/04/god-emperor-no-more/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in