2017-04-09, 15:28
Medlem
Från pressträffen:
  • Ansökte uppehållstillstånd 2014
  • Ansökan avlogs 2016
  • 2016 december gavs GM en tidsfrist på att lämna landet frivilligt inom fyra veckor
  • 2017 februari överlämnas utvisningsbeslutet till polismyndigheten för att fullborda utvisningen
  • 2017 24 februari efterlystes personen av polisen
  • 3 000 liknande fall finns i Stockholmsområdet, runt 10 000 i övriga landet

Man blir fan mörkrädd.
Senast redigerad av ScalyWriter 2017-04-09 kl. 15:33.
Citera
2017-04-09, 15:29
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rootbit
Vad i HELVETE hjälper det Sverige att hela PK-eliten samlas vid Sergelstorg för att sjunga "We shall overcome"??!? Rickard Sjöberg, Sarah Dawn Finer m.fl. Flyktingvurmarna gör allt för att släta över den här händelsen. Åt HELVETE med dem!!
Möjligt att det inte hjälper men dom visar att dom är emot allt som har att göra med terrorism och att dom håller ihop.
Och inte är det för att släta över det fattar väl du oxå att det inte går att göra.
Citera
2017-04-09, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Avslagsbeslut på uppenbart ogrundade ansökningar vinner laga kraft direkt. Men detta var inte ett sådant ärende, det skulle jag kunna slå vad om. Redan det att han sökte asyl år 2014 och fick beslutet 2016 är ett bevis på det. Avslagsbeslut på uppenbart ogrundade ansökningar måste fattas inom tre månader räknat från asylansökan.

Nej, avvisningsbeslut pga uppenbart ogrundade skäl vinner inte laga kraft direkt; de är verkställbara direkt, innan LK (olika saker..).
Jag tror inte heller att detta var ett sånt beslut, vilket jag tydligt skrev, så jag satsar inte emot. Enl uppgift så var det ju ett beslut om utvisning, inte avvisning.

Vet du att han sökte asyl -14?
Citera
2017-04-09, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaGoose
Varför kan inte svenska myndigheter göra likadant?

Eller vill de inte främja "oroliga krafter"

Jag tror att det är politikers och myndigheters passiv-aggressiva motstånd gentemot medierna. De vill inte heller bli föremål för kritik om de släpper namnen. Medierna får själva luska fram namnen och ta ansvaret för det. Polisen har lärt sin läxa och släpper bara sånt som de har nytta av, som bilden på terroristen.
Citera
2017-04-09, 15:31
Medlem

Det jobbar en Chris Bevington på Spotify. Eventuellt han.
Citera
2017-04-09, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Nej, avvisningsbeslut pga uppenbart ogrundade skäl vinner inte laga kraft direkt; de är verkställbara direkt, innan LK (olika saker..).
Jag tror inte heller att detta var ett sånt beslut, vilket jag tydligt skrev, så jag satsar inte emot. Enl uppgift så var det ju ett beslut om utvisning, inte avvisning.

Vet du att han sökte asyl -14?

Sa Polisen på pressträffen idag.
Citera
2017-04-09, 15:33
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScalyWriter
Från pressträffen:
  1. Ansökte uppehållstillstånd 2014
  2. Ansökan avlogs 2016
  3. 2016 december gavs GM en tidsfrist på att lämna landet frivilligt inom fyra veckor
  4. 2017 februari överlämnas utvisningsbeslutet till polismyndigheten för att fullborda utvisningen
  5. 2017 24 februari efterlystes personen av polisen
  6. 3 000 liknande fall finns i Stockholmsområdet, runt 10 000 i övriga landet

Man blir fan mörkrädd.

Antalet har ju ingenting med det här fallet att göra. Idioter finns överallt. Det räcker med en. Men tydligen väldigt många just på Flashback.
Citera
2017-04-09, 15:33
Medlem
jack.danielss avatar
En stilla fundering: om man i akt och syfte kör in med en lastbil på Sveriges tätaste gågata, för att ha ihjäl så många som möjligt! Hur är det möjligt att "facit" bara blir 4 döda och en handfull skadade?

Mer rimligt vore i nämnda scenario ett tiotal döda och runt hundra skadade?
Citera
2017-04-09, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TodayForever
Det jobbar en Chris Bevington på Spotify. Eventuellt han.
Citat:
Chris is understood to be the director of global strategic partnerships for Spotify.
https://www.thesun.co.uk/news/3292782/stockholm-terror-attack-one-brit-killed/
Citera
2017-04-09, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Antalet har ju ingenting med det här fallet att göra. Idioter finns överallt. Men tydligen väldigt många just på Flashback.

Det har det visst det. Antalet i sig är ju en bra indikation på varför polisen inte kunde utvisa personen tidigare och därmed förhindra dådet. Man har helt enkelt inte resurser till att utvisa 10 000 personer (som man vet om) som befinner sig illegalt i landet.
Citera
2017-04-09, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Sa Polisen på pressträffen idag.

Nej det sa dom inte. Det har tjötats en del om det i tråden nu.. De nämnde bara att han sökt tillstånd att få vara här, inte på vilken grund.
Citera
2017-04-09, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
En stilla fundering: om man i akt och syfte kör in med en lastbil på Sveriges tätaste gågata, för att ha ihjäl så många som möjligt! Hur är det möjligt att "facit" bara blir 4 döda och en handfull skadade?

Mer rimligt vore i nämnda scenario ett tiotal döda och runt hundra skadade?

Det var nog hans tanke också, att döda så många som möjligt men nu blev det inte så.

Känns som det är nyhets torka på FB och det ska bli intressant att läsa om han motiv.
För det jag vill veta: Varför ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in