2017-04-09, 15:09
Medlem
Ballfros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Trodde de körde basker till M90. Men jag kan ha fel.

Soldaterna på bilden tillhör Livkompaniet och använder sig utav båtmössa.
Citera
2017-04-09, 15:10
Medlem
1000spänn den uzbeken är anti-Assad.
Citera
2017-04-09, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballfro
Soldaterna på bilden tillhör Livkompaniet och använder sig utav båtmössa.

Taget. då var det utrett. Tack.
Citera
2017-04-09, 15:14
Medlem
Verkar som om terroristen var här illegalt, då hade det hela kunnat undvikas med andra ord.
Citera
2017-04-09, 15:14
Medlem
Almighty1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Värdet kan inte ha stått på mäster Samuels gatan för den är FÖRE Åhlens.

En röd buss ( dragspel ) körde på Kungsgatan som är FÖRE Åhlens och den vejjer inte lastbilen för.

Lastbilen blir " rädd " för en liten värdetransport bil men dundrar glatt förbi en BUSS. Konstigt ?

Blå ledbuss på Kungsgatan
Citera
2017-04-09, 15:16
Medlem
Harry_s avatar
någon som kan peka på kartan var kropparna låg på dom döda på gatan ?
Citera
2017-04-09, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StupidMonkey
Verkar som om terroristen var här illegalt, då hade det hela kunnat undvikas med andra ord.

Han hade jobb, har någon sagt, vad jobbar en som inte får stanna i landet ?
Betalade han skatt som alla andra ?

Ursäkta mig: vad är detta för land...
Citera
2017-04-09, 15:17
Medlem
Almighty1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Re4listeN
Alltså en fråga jag ställer mig och gör mig sömnlös är det här.

Jag misstänker att chauffören till Spendrups bilen kan ha någonting att göra med det här. Och jag ska motivera varför. Mannen som körde lastbilen kan ha "glömt" eller har glömt på riktigt sin lastbilsnyckel i bilen när han lastat av. Om han nu blev hotad och sedan försökte stoppa lastbilen med sin självaste kropp och inte stoppar det redan vid rånförsöket är mycket märkligt. Lindriga skador kan åstakommas lätt.
Den människan som körde lastbilen måste ju planerat detta i minsta detalj eftersom han körde Drottninggatan i full fart och körde in i Åhlens och kunde undanfly på ett märkbart kontrollerat sätt som det verkar. Gärningsmannen måste planerat att han kör in i Åhléns för där är det nära till tunnelbanan. Vad tror ni ?

Ja insidejobb. Det har ju förekommit tidigare i bla värdetransportrån.
Citera
2017-04-09, 15:18
Medlem
Slappa myndigheter i Sverige gav 100-000 tals kronor i studiebidrag till den "förste självmordsbombaren"
för påstådda ej genomförda studier i England. Hade han inte varit så klantig hade många kunnat dö.

Så har vi Ikeamorden där en invandrare med uppehållstillstånd i Italien som efter att fått avslag på 2 asylansökningar i Sverige fortfarande levt i Sverige precis som de flesta som får avslag.

Och nu har vi ännu en med avslagen asylansökan som fortsatt lever i Sverige och har dödat 4 människor.
Ett attentat som detta är svårt att hindra och kan bli mycket värre. Stjäla en lastbil och köra in i en mötande buss kan inte vara så svårt.

Slutsatsen är att våra myndigheter inte tar sina uppgifter på allvar och är starkt medskyldiga till dödandet.
Journalister och politiker borde också stå vid skampålen och piskas upp som ansvariga.

Får vi nu se en skärpning av asylsökandehanteringen för sådana som ska utvisas?
Citera
2017-04-09, 15:18
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Polisens Pressträff idag.

Offer: en britt och en belgare + två svenskar.
Dem vill inte gå ut med identitet med tanke på dem anhöriga.

GM: 2014 sökte han uppehållstillstånd men får avslag.
2016 MIG meddelar att han själv får lämna landet.
2017 i feb, Polis ska ta över verkställande utvisning.

Misstankar mot honom stärks.

Bomb: inte vill bekräfta eller förneka.

Att han inte fått uppehållstillstånd har en JÄTTE stor betydelse

Att han mådde psykiskt dåligt under lång tid före och under dådet...

Han har mått dåligt ända sen han började med islam. Han gjorde dådet i islams namn. Att förhindra detta dåd har varit mycket enkelt men det är inte PK och därför så kunde han utföra det.
Citera
2017-04-09, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frikko
Manifestationen, ingen annan som reagerat på att de flesta talarna är nysvenskar.

Är du helt vilse i pannkakan?

Rickard Wolf
Sarah Dawn Finer
Karin Wanngård
Rickard Sjöberg
Miriam Bryant
Nano
Citera
2017-04-09, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TealSeamTix
Med risk för att bli totalt idiotförklarad..

Är det inte lite för lätt att bara säga att polisen och SÄPO har fuckat upp?
Vi hörde på presskonferensen hur mycket de har att jobba med och jag kan tänka mig att det sitter fler än uzbeker i landet och gillar IS-propaganda på nätet. Det måste ju handla om prioritet.. det måste finnas mer aktuellt folk att bevaka, t.ex, återvändare från MÖ och nyanlända?

Det är väl mer en effekt av otaliga års på tok för sne och naiv politik som ligger till grund? Jag är rätt, eller vill iaf vara, säker på att om SÄPO och polisen haft de resurser de behövt, hade vi inte haft den här situationen i Sverige.

Jo,så kan det vara. Naturligtvis så flyr de flesta hit pga att de ogillar våld, men vem vet hur många muslimer som efter några års deppande i förorten, blir deprimerade och bittra på "det västerländska samhället" och sitter och likear heliga krigshandlingar på Facebook? Kan ju vara massor, för de svenskar som ej kan arabiska är detta också svårt att upptäcka om man bara slösurfar runt. SÄPO kanske omöjligt kan utreda varenda muslim som gillar radikal islamism på nätet, är ju en resursfråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in