2017-04-09, 14:16
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skelon
Manifestation på Sergels Torg
http://imgur.com/a/Lf3du

Avsaknaden av svensk flagg är påtaglig, t om TV4 uttryckte det och verkade tycka att det var märkligt.
Citera
2017-04-09, 14:17
Medlem
Ferhs avatar
Hade varit lite effektivare med en manifestation för att ändra på hur man sköter avslag på folks asylansökningar, så att polisen alltid hämtade personen innan den fick reda på avslaget, och att den sen fick sitta inlåst i väntan på utvisning, alternativt sitta inlåst i väntan på resultat från sin överklagan. Så kanske man skulle slippa åtminstone några av alla kriminella och terrorister som springer runt fria i landet utan att någon har nån koll på dem.
Citera
2017-04-09, 14:17
Medlem
Nu har terroristerna guldläge att slå till på plattan. Hade aldrig vågat uppehålla mig där just nu.
Citera
2017-04-09, 14:18
Medlem
När man kikar ut över publikhavet så ser man nästan bara "ljushårig".
Var är alla muslimer och andra invandrare som vill visa medkänslighet och empati?
Som vill visa sitt förakt för terrorismen genom att deltaga?

Jaja, SVT o TV4 lär väl hitta en att interjuva. Till slut.
Citera
Medlem
whaks avatar
Mäktig uppslutning.
Citera
Medlem
Så det ska alltså sjungas och dansas knappt 100 meter från den plats där en 11-årig flicka blev lemlästad för knappt två dygn sedan av en asylsökande terrorist? Fyfan, BARA i Sverige.
Citera
2017-04-09, 14:19
Medlem
BARA VITA människor på manifestationen.

De enda två mörkhyade i samlingen är de bakom mikrofonen.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2017-04-09 kl. 14:24.
Citera
2017-04-09, 14:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror-Joakim
I denna tråden diskuterar vi kärleksmanifestationen på Sergels torg efter terrordådet i Stockholm.
Kommer du eller någon du känner delta?
Följer du det via medier?
Hur ser du manifestationen, är det ett bra ställningstagande och ett sätt att stå upp för ett öppet samhälle? Är det ett naivt sätt att inte vilja se verkligheten till varför manifestationen behövs?

Som nämns i artikeln, hur ser man på säkerheten? Är det galet att samla massor av folk på en plats som Sergels torg med så få utrymningsvägar vid eventuell attack eller annan händelse?

1. Nej och nej.

2. Orka bry sig om slaskmedia.

3. Moraliskt rätt men politiskt naivt. Godhetsnarkomani är nog rätt beskrivning.

4. Jag litar på somliga militärer men polisen däremot vet jag inte.
Citera
2017-04-09, 14:20
Medlem
Rammsbergs avatar
Kan uppskatta att vi samlas i svåra stunder och en kärleksmanifestation mot terrorn är på sin plats. Litar dock inte helt på initiativtagarens ambitioner. Kan urarta till en manifestation mot "bruna krafter" (SD) i värsta fall.

Hoppas att många muslimer är där och visar sin avsky mot terrordåden. Är tveksam till att så många av dem är där. Har någon sett några kvinnor med hucklen där? Att SVT och TV4 kommer att hitta någon, tror jag säkert, men det säger som vanligt ingenting. Vi får se.
Citera
2017-04-09, 14:22
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Sverige är tydligen "världens modernaste land" enligt talaren på Sergels Torg.

Jo, jag tackar jag. Hyfsat stort superlativ. Men i detta fall är det ju inte speciellt bra att vara modernt...
Citera
2017-04-09, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Mäktig uppslutning.

Mäktigt? - det är bara för att det sker i Stockholm. Den lågintensiva ständiga terrorn i form av skjutningar, rån och sprängningar är helt nonchalerad av makt och media. Bara under 2015 var det över 30 sprängningar i centrala Malmö. Det är offentliga avrättningar konstant i Malmö. - 08or är inte vana vid någonting helt enkelt.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2017-04-09 kl. 14:26.
Citera
2017-04-09, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
BARA VITA människor på manifestationen.

INGEN vågar nämna ordet Islam
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto