2017-04-09, 13:58
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshmosh
Tänker ni samma sak som jag?

Jag tänker fuel bomb.
Citera
2017-04-09, 14:01
Medlem
Guitarsmokes avatar
Både TV4 och SVT sänder nu live från manifestationen

https://www.svtplay.se/video/13217428/svt-nyheter-extrasandningar/svt-nyheter-extra-manifestation-fran-sergels-torg-9-apr-14-00
https://www.tv4play.se/program/nyheterna?video_id=3890692
Citera
2017-04-09, 14:01
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GyllenePenis
Jo men det här är busungar som skär halsen av oskyldiga, och kastar homosexuella från tak.
Det är det här som ska hyllas om 25 minuter på sergels torg, någon dag efter en ISIS terror attack 50 meter därifrån.

De måste ha tagit väldigt mycket knark under sina år för att tappa så mycket verklighetsförankring.

Fast det är ju logiskt egentligen.. tillhör man någon slags elit så har man ju tillgång till det mesta, och det är ju svårt att vara kvar i cirkeln om man nekar när man blir bjuden.
Citera
2017-04-09, 14:03
Bannlyst
Socialdemokraterna avbröt sitt möte i Göteborg för att kunna se på kärleksmanifestationen på TV.
Citera
2017-04-09, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Här är en dansk politiker som vågar säga emot:

"– Jag har den senaste tiden nått en gräns där jag blir illamående när politiker säger att vi måste stå tillsammans, och att vi måste leva som vi gjorde innan. Men det kan vi naturligtvis inte. De pratar mycket, men de kommer aldrig med någon lösning och då blir det hyckleri. De får ju inte stopp på de migranter som kommer till vårt land från muslimska länder och de utvisar inte de kriminella utlänningarna, säger Pernille Vermund till tidningen.*
Men är det inte fint att stå tillsammans när något sånt här sker?*
– Första gången är det fint, andra gången kan det gå, men när ingen gör vad de ska så klingar det illa i mina öron.*"

http://www.expressen.se/kvallsposten/dansk-toppolitiker-i-blasvader-efter-terrorutspel/

Det är egentligen otroligt att det ska vara så kontroversiellt att göra dylika uttalanden.

Manifestationer likt denna i Stockholm är på intet vis ovanliga, det sker i stort sett varje gång.
Vi måste visa oss starka. Vi måste stå upp mot terrorn. Dom kan aldrig besegra oss. Osv osv.
Men Sverige ska väl i vanlig ordning visa sig som världsledande så ingen skulle väl bli särskilt förvånad om hela historien förvrängs till den milda grad att man i slutänden står med enad front mot dom hemska lastbilarna.
Det är inte människor som dödar, det är lastbilar!
Älska människor!

Problemet med alla dom här manifestationerna är inte själva kärleksbudskapet, problemet är betydelselösheten.
Det kommer inte sitta några terrorister vid sidlinjen som tänker:
Satan också, nu står dom där enade och älskar varandra igen, vårt mål var ju att alla skulle bråka o hata!
Näe nu ger vi upp, det är ju inte lönt o hålla på om det bara leder till mer kärlek.

Pernille har därmed rätt.
Första gången kan det vara fint.
Andra gången är det okej.
Men hur många av dessa terrordåd har västvärlden inte upplevt nu på kort tid och hur ofta har inte det efterföljande budskapet varit exakt detsamma?!
Pray for #, köp en fin tröja, älska din granne.
Men sen då?
Ja då sätter vi oss bara lugnt ner igen och inväntar nästa attack och sen börjar vi om med samma rutin igen.
Att fundera på själva grundproblemen går inte an minsann.
Citera
2017-04-09, 14:07
Medlem
soligts avatar
Helt otroligt att dom gjort det här till ett evenemang med artister och kändisar som ska uppträda
Citera
2017-04-09, 14:09
Medlem
Overminds avatar
Väldigt riskfyllt såhär tätt inpå. Vore perfekt för en terrorist att spränga sig. Huvva. Tror ni något kommer hända? Ungdomar som skriker bomb? Skjuter med knallpulverpistoler?
Citera
2017-04-09, 14:11
Bannlyst
Fyfan nu får vi inte ens vara stolta över vår Svenska flagga.

Jag spyr!! Detta är så politiskt så det bara går, fast åt vänster och då är det okej.
Citera
2017-04-09, 14:12
Medlem
MorkaKrafters avatar
Ser ut att vara mest kvinnor på plats.
Citera
2017-04-09, 14:13
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Märkligt att så många nästan uteslutande riktar sin vrede mot vänstern. Nyliberalismen med Reinfeldt och Borg i spetsen är enligt mig minst lika ansvariga för dagens situation.

Absolut!

Vi glömmer aldrig Reinfeldt som är en av de tongivande arkitekterna i förstörelsen av Sverige. Han är en av de som har oskyldigas blod på sina händer efter fredagens terrorattentat.

Hur mår han just nu?

Min gissning är att han mår alldeles utmärkt.
Citera
2017-04-09, 14:13
Medlem
Manifestation på Sergels Torg
http://imgur.com/a/Lf3du
Citera
2017-04-09, 14:15
Medlem
Chics avatar
Vilket hycklande svin denne Damon Rasti är, med tanke på hans tidigare uttalanden så är han inte kvalificerad att hålla en "kärleksmanifestation" eller prata om "respekt".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in