Citat:
Ursprungligen postat av
Marion86
Copy från AP "Polisen hölls nyss presskonferens och sa då att terroristen ansökte om uppehållstillstånd 2014, fick avslag på sin asylansökan i Juni 2016.
December 2016 ombads han lämna landet inom 4 veckor, han gick då under jorden och i Februari 2017 fick polisen i uppgift att avhysa honom ur landet.
Eftersom polisen redan hade 10.000 liknande ärende och denna man inte var flaggad som farlig från SÄPO så prioriterades inte ärendet.
Det är såna här personer som FI och Gustav "Vi möter terrorn med främlingskärlek" Fridolin vill ge amnesti och bidrag, FY FAN"
Jävla tur att man var i skärgårn denna helg, när man ser vilken jävla röra som uzbeken ställt till med. Har faktiskt träffat denna snubbe några gånger, han jobbade alltid svart ihop med 2 snubbar från Estland de gånger som jag stötte på honom, han stank alltid svett som f-n. Dom jobbade ibland ihop för en privat fastighetsägare som avled på senhösten 2016.
Håll i er nu, sista gången som jag sprang på honom var just på gågatan Drottninggatan, fast då borta vid Kulturhuset där han verkade jobba extra i 21:an, för han kom därifrån i overall bärandes på rivna spånskivor och hade ett låneleg som hade riksvapnet, och nu när jag kollat sidorna här kollade jag adressen och upptäcker att han verkat knäcka extra på Departementet och då måste ha fått låneleg/hantverkar-bricka av dom.
Jag kände inte honom som person utan mer som en i Est-gänget, men han antydde då att han precis bytt arbetsgivare i dec 2016, på sin knaggliga engelska, vilket bör stämma med bytet till asbetsfirman.
Intressant om han då via eventuell ny firma fick jobba på ett säkerhetsklassat område och hade ett avvisningsbeslut över sig.
De här jävla landet har ju kört i diket totalt.