Citat:
Ursprungligen postat av
Farbror-Joakim
I denna tråden diskuterar vi kärleksmanifestationen på Sergels torg efter terrordådet i Stockholm.
Kommer du eller någon du känner delta?
Nej, jag är av uppfattningen att det kan vara lite osunt att söka sig till stora förannonserade folksamlingar när det varit terrordåd och man inte vet om det finns fler dåd planerade...
men det är jag...
Citat:
Följer du det via medier?
Ja
Citat:
Hur ser du manifestationen, är det ett bra ställningstagande och ett sätt att stå upp för ett öppet samhälle? Är det ett naivt sätt att inte vilja se verkligheten till varför manifestationen behövs?
Ja, om den blir opolitisk så är det bra ställningstagande. Varifrån får du uppfattningen att folk inte skulle se verkligheten när de väljer att anordna och gå på manifestationen?
Citat:
Som nämns i artikeln, hur ser man på säkerheten? Är det galet att samla massor av folk på en plats som Sergels torg med så få utrymningsvägar vid eventuell attack eller annan händelse?
Nu har de ju fått tillstånd och polisen kommer att övervaka manifestationen -- min uppfattning, som tidigare nämnts, att förannonserade folksamlingar inte är den tryggaste platsen och jag skulle definitivt inte ta med mig barn dit (vilket många kommer att göra)
Jag är också av uppfattningen att polisens resurser kanske kunde användas lite bättre fram till att man anser att läget är säkrat/stabilt i Stockholm igen.
Men tanken med manifestationen den kan jag absolut förstå.