2017-04-09, 12:34
Medlem
GyllenePeniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Affil
Oj oj oj, denna manifestation kan verkligen skapa vrede hos Svenska folket om den omvandlas till en vänster demo för att försvara alla muslimer och snack om rasism, det är liksom inte läge för det nu.

Jag hoppas verkligen det blir en värdig manifestation där verkligen offrena hedras inte en smutsig religion som islam.

Hoppas inte på en enda muslimsk talare, folket kommer koka om detta syns i TV.

Hur ska det kunna bli värdig när den är organiserad av muslimer, någon dag efter att en muslim kör ner barn och andra oskyldiga i en muslimsk terrorattack?
Citera
2017-04-09, 12:35
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror-Joakim
I denna tråden diskuterar vi kärleksmanifestationen på Sergels torg efter terrordådet i Stockholm.
Kommer du eller någon du känner delta?
Nej, jag är av uppfattningen att det kan vara lite osunt att söka sig till stora förannonserade folksamlingar när det varit terrordåd och man inte vet om det finns fler dåd planerade...
men det är jag...

Citat:
Följer du det via medier?
Ja

Citat:
Hur ser du manifestationen, är det ett bra ställningstagande och ett sätt att stå upp för ett öppet samhälle? Är det ett naivt sätt att inte vilja se verkligheten till varför manifestationen behövs?
Ja, om den blir opolitisk så är det bra ställningstagande. Varifrån får du uppfattningen att folk inte skulle se verkligheten när de väljer att anordna och gå på manifestationen?

Citat:
Som nämns i artikeln, hur ser man på säkerheten? Är det galet att samla massor av folk på en plats som Sergels torg med så få utrymningsvägar vid eventuell attack eller annan händelse?
Nu har de ju fått tillstånd och polisen kommer att övervaka manifestationen -- min uppfattning, som tidigare nämnts, att förannonserade folksamlingar inte är den tryggaste platsen och jag skulle definitivt inte ta med mig barn dit (vilket många kommer att göra)

Jag är också av uppfattningen att polisens resurser kanske kunde användas lite bättre fram till att man anser att läget är säkrat/stabilt i Stockholm igen.

Men tanken med manifestationen den kan jag absolut förstå.
Citera
2017-04-09, 12:35
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Affil
Oj oj oj, denna manifestation kan verkligen skapa vrede hos Svenska folket om den omvandlas till en vänster demo för att försvara alla muslimer och snack om rasism, det är liksom inte läge för det nu.

Jag hoppas verkligen det blir en värdig manifestation där verkligen offrena hedras inte omvandlas till att försvara en smutsig religion som islam.

Hoppas inte på en enda muslimsk talare, folket kommer koka om detta syns i TV.

Det brukar ju efterlysas muslimer som tar avstånd från terror, vore det inte bra om de gjorde det idag? Bara jag slipper Rashid Musa är jag glad.
Citera
2017-04-09, 12:36
Medlem
NurseDiesels avatar
PK- och godhetsonanister är dom hela bunten. Här bjuds säkert på regnbågsflaggor, rappare och talare från orten.
Etablissemanget våldtar oss analt och vi kan bara ta emot.
Och världen skrattar.
Citera
2017-04-09, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Det brukar ju efterlysas muslimer som tar avstånd från terror, vore det inte bra om de gjorde det idag? Bara jag slipper Rashid Musa är jag glad.

Så att de drar polisresurser idag är ett bra sätt för att visa att de vill få fast muslimerna som står bakom en terrorattack? Jag har faktiskt svårt att hur det är en bra ide.
Citera
2017-04-09, 12:48
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
SVT sa att manifestationen är opolitisk, men kravet är väl att alla artister är kända SD-hatare!
Tidigare idag twittrade Andreas Lokko:
andres lokko @andreslokko
är alla nu alltså till slut på det klara med att SD och IS utgör exakt samma hot med intill förvillelse identiska mål och ideal?
21:44 - 8 Apr 2017

Man må tycka vad man vill om SD men jämförelsen med IS är verklighetsfrånvänd, omdömeslös och rent oförskämd.

Han verkar nu har raderat sin post med den retweetades flitigt bland annat av Sara Dawn Finer som redan då var tillfrågad om att uppträda på manifestationen. Trots detta spred hon Lokkos budskap.
https://mobile.twitter.com/undefined/status/850960407795838976

Det är väl ett budskap tydligt nog.
Senast redigerad av Tinuviel 2017-04-09 kl. 12:50.
Citera
2017-04-09, 12:58
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grejhujta
Så att de drar polisresurser idag är ett bra sätt för att visa att de vill få fast muslimerna som står bakom en terrorattack? Jag har faktiskt svårt att hur det är en bra ide.

Liknande manifestationer har setts i alla västländer som drabbats av islamistisk terror, ser inget konstigt i det, men jag tycker definitivt att man kan vara rakare i vad som orsakar detta; bakåtsträvande muslimska kulturer.
Men jag kan inte få allt, så idag ställer jag mig bara där och visar att jag skiter i skäggmän och att väst är bäst.

Vet att det låter muppigt, men what to do? För mig finns inte alternativet "ut med packet!", tror helt enkelt inte att den uppdelade världen är möjlig idag, bara att jobba med det vi har istället.
Citera
2017-04-09, 13:17
Medlem
mannemusts avatar
En anti-vit/-svensk blatte ska samla poäng på någonting som nog får räknas som en SVENSK nationaltragedi, oväntat.

Bojkotta skiten eller åk dit och stör mötet, om inte annat för offrens skull.
Citera
2017-04-09, 13:22
Medlem
GyllenePeniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mannemust
En anti-vit/-svensk blatte ska samla poäng på någonting som nog får räknas som en SVENSK nationaltragedi, oväntat.

Bojkotta skiten eller åk dit och stör mötet, om inte annat för offrens skull.

Men det är ju just sådant folk som vill dit? Vänstern + muslimer som vill skymfa offren.
Citera
2017-04-09, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Liknande manifestationer har setts i alla västländer som drabbats av islamistisk terror, ser inget konstigt i det, men jag tycker definitivt att man kan vara rakare i vad som orsakar detta; bakåtsträvande muslimska kulturer.
Men jag kan inte få allt, så idag ställer jag mig bara där och visar att jag skiter i skäggmän och att väst är bäst.

Vet att det låter muppigt, men what to do? För mig finns inte alternativet "ut med packet!", tror helt enkelt inte att den uppdelade världen är möjlig idag, bara att jobba med det vi har istället.

Du rent ut äklar mig just nu. Skulle du ställa dig i en folkgrupp arangerad av SS för att visa att SS inte står för terrorbrott utförda av SS också?
Citera
2017-04-09, 13:24
Medlem
riskybizzys avatar
Märkligt att så många nästan uteslutande riktar sin vrede mot vänstern. Nyliberalismen med Reinfeldt och Borg i spetsen är enligt mig minst lika ansvariga för dagens situation.
Citera
2017-04-09, 13:25
Medlem
GyllenePeniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Märkligt att så många nästan uteslutande riktar sin vrede mot vänstern. Nyliberalismen med Reinfeldt och Borg i spetsen är enligt mig minst lika ansvariga för dagens situation.

Jo fast nu är det inte moderater ute och hyllar IS på sergels torg, utan det är vänstern med sina muslimska vänner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in