2017-04-09, 12:45
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Förslag: Stora permanenta (ej flyttbara) monument/minnesskulputer för att hedra de drabbade på flera platser på Drottningatan, dvs att varje skulle vara cirka 10ggr så stora som lejonen. Leverantörer ska inte behöva köra in på gatan vid leveranser utan får använda sig av kärror. Skulle dock inte förhindra att någon dök upp på motorcykel eller moppe.

Edit: stavfel

Man kan installera shutterstocks i marken som man kan höja eller sänka ifall ambulans eller brandkår behöver ta sig fram. Problem solved
Citera
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det stämmer att mannen avvikit från en utvisning. Efterlysning gick ut den 24 februari.

Hehe, ja vad säger man?! Klart som faan att alla som får ett utvisningsbeslut skall verkställas direkt och/eller skall sättas bakom lås och bom i särskild förvaring...

Vi har sådana idiotiska lagar och lagstiftare i landet så att klockorna stannar!
Citera
Medlem
De skall hämnas när de blir utvisade samma med negern på Ikea. Vid beslut om utvisning skall de ligga med kätting runt fotled tills planet går
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arneko
Behöver inte vara IS som låg bakom de. men att de inte skulle ha med religion göra?
Där är du nog helt ute i de blå.

Polisen bekräftar nu att han har ansökt om uppehållstillstånd men fått avslag. December får han uppmaning att lämna landet. Februari lämnas det över till polis och han efterlyses.

Här tror jag vi har huvudsakliga motivet med tanke på hur det ligger i tid.
Citera
2017-04-09, 12:46
Medlem
En sak jag ofta tänker på när jag jobbar (kör lastbil i Malmö) är att tjejer/kvinnor (mest) men även unga killar, ofta går med iphonelurar eller andra hörlurar i öronen vart de än ska. Hur tänker man då? För tjejer/kvinnors skull är det superkorkat då de ej kan höra om en våldtäktsman springer ifatt dom och ska överfalla dom och i de övrigas fall så innebär det ju att ifall någon tänker upprepa stockholmshändelesen på annan plats, så lär ju idioterna inte höra någon lastbil komma?

Jag själv är väl ganska uppmärksam och uppmärksammar direkt om jag hör en motor varvas upp eller eller något annat ljud som inte hör till vanligheterna i det offentliga och tittar då en extra gång på vad det kan vara, utöver att jag faktiskt kollar mig omkring väldigt mycket numera pga alla terrorister, muslimer och diverse pack. Men folk verkar generellt skita totalt i sin omgivning och är totalt ouppmärksamma.

Är jag den enda som uppmärksammat detta och tycker det är sjukt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Polisen bekräftar nu att han har ansökt om uppehållstillstånd men fått avslag. December 2016 får han uppmaning att frivilligt lämna landet. Februari lämnas det över till polis och han efterlyses.

Här tror jag vi har huvudsakliga motivet.
Man får hoppas att utvisningen verkställs.
Citera
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Han fick utvisningsbesked i januari 2016 och det tog nästan 1 år (!) tills december 2016 innan någon reagerade att han fortfarande befann sig i Sverige. NU måste det blir ändring och för Eliasson är det game over.
Citera
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Han var alltså redan eftersökt av polisen vid brottstillfället. Skrämmande att det finns 10.000 likadana fall i landet.

Det positiva i allt detta är väl att de nu säger under presskonferensen att misstankarna skärpts. De skulle ju bli en väldig cirkus om det visade sig att han var oskyldig.
Citera
Medlem
Theoduluss avatar
https://www.svtplay.se/video/13218260/svt-nyheter-extrasandningar/svt-nyheter-extrasandningar-polisens-presskonferens-efter-terrordadet?position=1304&start=auto

från denna tidsmarkering och framåt så framkommer information om mannens ärende hos Migrationsverket.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScalyWriter
Så nu har det kommit fram att personen egentligen inte ens skulle vara i landet?
Där ser man, kanske blir hårdare tag nu mot illegala invandrare. Ett riktigt dråpslag mot organisationer som vill ha ett helt öppet samhälle utan några som helst gränskontroller.

Sannolikt kommer det här att få effekter på hanteringen av utvisningar.
Citera
Medlem
-Mystics avatar
Så detta dåd hade enkelt kunnat undvikas om vi helt enkelt införde utvisningsbesult, men regering och övriga har inte gjort ett skit för att förhindra detta. Trots "lärdomen" från IKEA-dådet. Blir fan helt rasande.
Citera
2017-04-09, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Teresa är britten då?

Tror den här Teresa inte är riktigt sann, verkar vara något som spridits i sociala medier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in