2017-04-09, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Undra om inte det är samme man som höll sin dotter i handen och släppte henne precis innan lastbilen körde på honom.

http://www.expressen.se/nyheter/emily-var-en-harsman-fran-att-bli-pakord/

Men fyfan... det svider i mitt hjärta när jag hör detta! Så obegripligt
Citera
2017-04-09, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wangox
En man i 30års åldern som hade hörlurar på sig? Samtidigt som han hade med sig sin son ? Näaee känns inte som de är korrekt. Men iafall, tragiskt att pojken fick se sin pappa dö mitt framför ögonen.

De uppgifterna om en man med sitt barn kommer ifrån korsningen vid Espresso House som ligger vid Olof Palmes gata. Jag pratar om korsningen vid Kungsgatan/Drottninggatan.

Jag skiter fullständigt i om folk härifrån inte tror på mig men jag berättar det jag upplevt. Det är upp till er.

Citera
2017-04-09, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Vet vi att "Teresa" inte är den belgiska kvinnan?
Jag såg en efterlysning ang en "teresa". Där efterlysaren skrev nåt liknande
"Söker efter Teresa (lundgren??) Talar brytande engelska" detta isamband med terrorn
Citera
Medlem
L.Kollbergs avatar
Är det inte lite konstigt att IS inte går ut och hävdar att usbeken är en soldat av kalifatet som har slagit till mot de äckliga korsfararna?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
kan fjärde vara "tiggaren" och därför som identifiering dröjer?

Kan vara så.

Den 12-årige pojken på cykel lär vara det allvarligt skadade barnet kan man tro. Två-åringen i barnvagnen blev i så fall enbart lindrigt skadad.

Helt otroligt så lfå döda och skadade det blev. Nokas-bilen måste ha räddat många liv...
Citera
2017-04-09, 11:45
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Om det var chauffören som larmade om kapningen kl. 14.53, stämmer det tidsmässigt med att Ebba kan ha pratat i telefon med sin mor kl. 14.56, vilket denna uppgett.
Citera
2017-04-09, 11:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Jo men det är en udda tidpunkt och plats om man jämför med andra potentiella mål.
Betänk om GM väntat och sedan passat på under Hammarbys marsch mellan Medis och Tele2 tex. Götgatan har inga hinder eller spärrar och folktätare får man leta efter. Eller valfritt annat evenemang i staden under helgen. Med all respekt för de drabbade och anhöriga så skulle detta kunnat vara mycket mycket värre.

Iofs men terroristerna vill också ha symbolgator, farsta centrum funkar inte så bra då t ex. Men det finns några fler gator utom Drottninggatan jag kan tänka mig, men man ska väl inte ägna sig åt tips heller.
Citera
2017-04-09, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av satana1
De uppgifterna om en man med sitt barn kommer ifrån korsningen vid Espresso House som ligger vid Olof Palmes gata. Jag pratar om korsningen vid Kungsgatan/Drottninggatan.

Jag skiter fullständigt i om folk härifrån inte tror på mig men jag berättar det jag upplevt. Det är upp till er.

Jag bor inte ens i Stockholm så jag ska inte dra några slutsatser. Men det är många historier ur olika synvinklar. Någon sa att han såg flera döda(och man kan drar den slutsatsen), sen någon som hon i länken du länkade såg en man och en dotter. Sen har vi en man som hade sin son? Sen har vi en man som släckte ögonen på en man som var död. Finns så mycket olika fakta, så det bästa är väll att vänta på offentliga besked, vilket är rätt omöjligt här inne på Flashback.
Citera
2017-04-09, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shunruy
Vet inte om den här frågan varit uppe men tänker på klockslagen.

Enligt en uppgift kapades lastbilen vid 14:30-tiden (inte så exakt angivet). Larmet kom till polisen 14:53 så det var väl rätt exakt när lastbilen krockade in i Åhlens, minus en minut kanske. Färden längs Drottninggatan sägs ha tagit tre minuter.

I så fall minst en kvart eller tjugo minuter nånting mellan kapning och start på Drottninggatan.

Ingen som larmade polisen om stulen lastbil under den kvarten? Vad gjorde kaparen under den kvarten?

Tänker jag fel? Någon kommentar?

Såg ett klipp med kvinnan som ringde 112 kl 14.53 igår på tv och hon stod i en korsning högt upp på Drottninggatan när hon ringde. Då hade lastbilen precis passerat där. Med andra ord borde den kapats senare än 14.30.
Senast redigerad av Snowflake85 2017-04-09 kl. 11:50.
Citera
2017-04-09, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Kan vara så.

Den 12-årige pojken på cykel lär vara det allvarligt skadade barnet kan man tro. Två-åringen i barnvagnen blev i så fall enbart lindrigt skadad.

Helt otroligt så lfå döda och skadade det blev. Nokas-bilen måste ha räddat många liv...

Väktaren och betonglejonet som hamnade under lastbilen gjorde så att det inte blev så många döda och skadade.
Citera
2017-04-09, 11:47
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Fast nu tar det väl ett tag innan man når 11414 för 112 är ju inte aktuellt att ringa vid stöld.
Dessutom blev chauffören påkörd och fick lättare skador som kan ha fördröjd några minuter.

Hur många hade trott att lastbilen skulle användas som mordvapen? Jag och säkert många med mig hade inte trott detta och kanske ringt arbetsgivaren eller 11414 istället för 112.
Kan mördaren istället avvaktat och väntat in leverans av väskan med sprängmedel? Är det därför polisen har gripit andra? Tror inte att han var ensam om detta.
Citera
2017-04-09, 11:48
Medlem
Dödsoffren är med största sannolikhet:

- Ebba 11
- Andreas 30
- Belgiskan ca 40
- Teresa 19
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto