2017-04-09, 11:28
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, men det berättar att de inte arbetar efter hypotesen "ensam".

Det var väl inte alls samma jakt på människor efter bombmannen - där man direkt pratade om "ensam gärningsman".
Mycket har hänt sedan 2010 om det är den bombmannen du syftar på. Sverige hade inget terror-tänk då, nu verkar det ändå som att myndigheterna satsat rejält på kompetensutveckling.
Citera
2017-04-09, 11:28
Medlem
frulinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Är de döda alltså:

- 11-åringen
- "Teresa"
- Belgisk kvinna
- Man i 30-årsåldern (samma person som radiojournalisten stängde ögonen på?)

Mannen i 30-års åldern måste vara pappan till den här pojken som beskrivs i artikeln
http://www.dn.se/sthlm/lakaren-rusade-fran-operationen-mot-drottninggatan/
Citera
2017-04-09, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ignoramibus
Hur många av de omkomna är etniska svenskar?
Spelar det någon roll? Vad har etnicitet av de döda att göra?
Citera
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ignoramibus
Hur många av de omkomna är etniska svenskar?

Alla utom belgiskan väl, hur så?
Citera
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
Om dina klockslag stämmer så är lastbilschaffisen helt klart involverad i detta.
Inte en chans att det hinner gå 15 minuter och ingen Polis kommit dit för att fånga en kapad lastbil, det är ett Prio 1 larm.

Så om dina tider stämmer så lär lastbildchaffisen vara inblandad, antagligen ringer lastbilschaffisen långt senare än om han inte vore involverad.
Hade han ringt 14:31 så hade vi haft minst en Polisbil där vid 14:32.
Fast nu tar det väl ett tag innan man når 11414 för 112 är ju inte aktuellt att ringa vid stöld.
Dessutom blev chauffören påkörd och fick lättare skador som kan ha fördröjd några minuter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Personen t.h är den 3-delade flickan. Man ser hennes hand sticka ut. Jämför med den hemska bilden, där hon inte ännu täckts över, som cirkulera här i tråden.

Jag såg den 3-delade människan men vände snabbt blicken när jag insåg vad det var som låg där.
Citera
2017-04-09, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av satana1
Man försökte i omgångar rädda honom. Läkare som inte var i tjänst försökte i några minuter innan de insåg att det inte var någon idé. Sedan försökte polisen med HLR men man kunde se att hans mage var fylld av blod och det var förgäves. Sedan kom även doktorn på bild men kommer inte exakt ihåg vad doktorn gjorde.

Stackaren hade även hörlurar på sig så han kunde ej reagera på något sätt.. Och jag kan bekräfta att han låg där med öppna ögon ett tag.

Om han hade hörlurar på sig känns det ju inte som mannen som beskrivits hålla en liten flicka i handen?
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
En mycket märklig utveckling. Expo som tidigare visat noll intresse för radikal islam och istället kartlägger och hänger ut personer som är emot radikal islam, tar nu ställning mot radikal islam och MGM:

https://twitter.com/StiftelsenExpo/status/850792401878884353

Expo riskerar nu att islamofobistämpla sin egen organisation.

Expo har tidigare flera gånger granskat den radikala islamismen, som ju också är en del av extremhögern. Se exempelvis:

http://expo.se/2010/dags-att-tala-om-islamismens-intolerans_3574.html

http://expo.se/2012/antisemitiskt-islamistparti-etablerar-sig-i-sverige_5361.html

http://expo.se/2012/antisemitiskt-islamistparti-etablerar-sig-i-sverige_5361.html
Citera
Medlem
Guitarsmokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
Om dina klockslag stämmer så är lastbilschaffisen helt klart involverad i detta.
Inte en chans att det hinner gå 15 minuter och ingen Polis kommit dit för att fånga en kapad lastbil, det är ett Prio 1 larm.

Så om dina tider stämmer så lär lastbildchaffisen vara inblandad, antagligen ringer lastbilschaffisen långt senare än om han inte vore involverad.
Hade han ringt 14:31 så hade vi haft minst en Polisbil där vid 14:32.

Nu får man väl vara försiktig med misstankarna, men visst bar väl inte MGM någon väska på de bilder som polisen publicerade? Varifrån kom då den?
Citera
2017-04-09, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Är de döda alltså:

- 11-åringen
- "Teresa"
- Belgisk kvinna
- Man i 30-årsåldern (samma person som radiojournalisten stängde ögonen på?)

Så skvaller på nätet om att en romsk manlig tiggare dödades är bullshit ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av studentnissen
Pga Sveriges krig mot terrorn?
Dags att börja läsa tidningarna för din del...

Se min post nyss om ryska säkerhetstjänsten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ibristpaannat
Om han hade hörlurar på sig känns det ju inte som mannen som beskrivits hålla en liten flicka i handen?

Jag var i chock och jag uppfattade att han hade hörlurar i form av plugs på sig. Jag kan dock ha fel. Jag var i chock som sagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in