2017-04-09, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Och SVT´s jvla rapporterande om hur mkt blommor det är på platsen! Vem fan bryr sig om blommor när 11 åriga flickor ligger i 3 delar..
Ser bilder från blomsterplatsen och alla har mobilen uppe och fotar, vad är meningen med det?

Undrar jag också. Oskyldiga människor har nyss mördats av en terrorist och folk står och lipar och fäster blommor på ett jävla metallstängsel. Vad hjälper det?
Citera
2017-04-09, 08:13
Medlem
Astrobiologis avatar
Enligt Elin Jönsson på SVT är det fattigdomen i Uzbekistan som är boven i dramat.

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/svt-s-rysslandkorrespondent-om-situationen-i-uzbekistan
Citera
2017-04-09, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Fy faaan!! Djävla SVT!!

De har inte tagit in att Jimmie Åkesson har sagt att han lider med det som har hänt.
Inte ett ord.

De gör allt för att tysta ner Jimmies empatiska sida!!!
Fy faaan för SVT.

Dessutom... har de med massa andra PK-elit politiker... men inte Jimmie...

SVT säger inget om att Jimmie faktiskt är jätteduktig på att inte skylla brottet på några muslimer även om han tänker det!

Djälva PKmedia....

Vet inte om jag vill höra Åkesson uttrycka empati kring detta.
Citera
2017-04-09, 08:16
Medlem
Rollinghands avatar
Nyhetsmorgon i TV4. Expressens Thomas Mattsson ger en lektion om hur "vi" ska förhålla oss till information i medier.
Citera
2017-04-09, 08:25
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lydholm
Undrar jag också. Oskyldiga människor har nyss mördats av en terrorist och folk står och lipar och fäster blommor på ett jävla metallstängsel. Vad hjälper det?

Detta har de fått lära sig av sina härskare: att kramas, lägga blommor och visa kärlek mot alla, ist för att ställa folk till svars för vad som sker i Sverige och Europa! För 200 år sedan hade politikerna och alla terrorvurmare släpats ut på gator och torg..
Citera
2017-04-09, 08:27
Medlem
MeMajks avatar
Lyssnade på söndagsMorgan och nyss han kallade terrorattacken för en olycka där folk folk omkom
Citera
2017-04-09, 08:30
Medlem
Nu ska vi börja missbrukar ordet kärlek också.

Aftonbladet vill att vi ska ge varandra kärlek och inte hat.

Håller med om att vi inte ska hata varandra, men kärlek ger jag bara till mina närmaste. Och så gör nog de flesta.

Och vem är det som framkallar hatet? I det här fallet skulle jag säga det är terroristen.
Citera
2017-04-09, 08:33
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realism2000
Vet inte om jag vill höra Åkesson uttrycka empati kring detta.

Och det finns de som inte vill höra svetarn stå och darra på läppen när han upptäckt vad han har släppt in i landet
MEN eftersom detta är ett demokratiskt land så borde det väl vara helt korrekt att alla partiledarna behandlas lika och får uttala sig i ett SVT inslag.
Citera
2017-04-09, 08:33
Medlem
237s avatar
Aftonbladet tycker bästa bekämpningsmedlet är kärlek:

http://www.aftonbladet.se/a/lo7Ae
Citera
2017-04-09, 08:37
Medlem
Varför mörkar media namnet på Akilov Rahmat som genom terrordåd mördat barn i Sthlm?

I alla internationella terrordåd brukar de misstänkta namnges när det är sannolikt att de är förövare.

I detta fall där Akilov erkänt är det synnerligen märkligt att han inte namnges!

Tankar kring detta?
Citera
2017-04-09, 08:38
Avstängd
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Nu ska vi börja missbrukar ordet kärlek också.

Aftonbladet vill att vi ska ge varandra kärlek och inte hat.

Håller med om att vi inte ska hata varandra, men kärlek ger jag bara till mina närmaste. Och så gör nog de flesta.

Och vem är det som framkallar hatet? I det här fallet skulle jag säga det är terroristen.
Det är inte kärlek som leder till fred, det är en avsaknad av hot. Massinvandringen är ett existentiellt hot mot svenskarna, med eller utan terrordåd, så det blir inte slut på "hatet" förrän det hotet är borta. Att försöka köra över folket i den här frågan kan komma att leda till en mycket konfliktfylld framtid.
Citera
2017-04-09, 08:39
Medlem
Månsans avatar
Nu ska det bli intressant att se om traditionell ljugmedia kommer göra sitt jobb. Jag tvivlar starkt.

Om det visar sig att mördaren befinner sig i Sverige utan tillstånd, kommer media då ställa de ansvariga myndigheterna och politikerna till svars? Kommer man pressa beslutsfattare varför i helvete inte mördaruzbeken utvisats för länge sedan?

Min gissning är att man mycket noga kommer att undvika ämnet. Detta eftersom drömmen om det mångkulturella, arabifierade, islamiserade smuts-sverige är överordnat allt. I synnerhet för journalister och mediafolk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in