2017-04-09, 03:10
Medlem
Rasande-Roses avatar
Jag tycker inte att den samhällsmodell vi har nu av vänsterliberalism med öppna hjärtan-sjukdomar och heliga värdegrunder är värt att försvara. Jag har aldrig försvarat det. Sverige i form av traditionell svensk kultur och traditionella pursvenskar är förstås värda att försvara. Men journalisternas/7-klöverns öppenhetsresonemang kan de stoppa upp i röven. Jag vill stänga gränserna bums, införa Trumpiska inreseförbud samt utvisa samtliga muslimer som invandrat sedan år 1999.
Citera
2017-04-09, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZNUTEN
ÄR SVERIGE ETT LAND VÄRT ATT FÖRSVARA?

Rätta mig om jag har fel, men är det inte så att alla partiledare har fått delta i olika TV-inslag och där fått uttrycka sina känslor efter terrordådet.
Alla utom Sd:s partiledare Jimmy Åkesson!

Man kan i så fall sannerligen fråga sig varför?
Är det så illa i Sverige att man förvägrar en företrädare för det tredje största partiet att uttala sig bara för att man ogillar partiets åsikter?
Därmed inte sagt att jag personligen behöver dela partiets åsikter, men rättigheten att i en sann demokrati få uttrycka sina åsikter även om man inte håller med är ju grundläggande.
Annars lever vi i en skendemokrati där endast vissa åsikter som passar får komma till uttryck.

Som den store franske filosofen uttryckte det:
"Jag håller inte med dig men jag skulle gärna ge mitt liv för din rätt att säga din åsikt".
Det är precis det som kännetecknar en sann demokrati som är värd att försvara!

Frågan är då: Är då. Sverige en sann demokrati som också vi kan offra våra liv för att försvara?
Det är tveksamt om den "franske filosofen" (Voltaire) någonsin uttryckte något liknande, men det är en vanlig [miss]uppfattning.

Detta är dock inte din poäng, så jag ska inte vara spetsfundig. Jag skulle gärna se ditt försvar mot muslimernas terrorism. Eller är deras praktiserande av islam inte en kränkning av demokratin? Deras "rätt" att skära av halsarna på "otrogna" visavi vår rätt att dels överleva och dels unna oss förmånen av grundlagsfästa rättigheter.
Citera
2017-04-09, 03:48
Medlem
237s avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OKG4w/ensamvargen--den-nya-terroristen

Nu startar snacket om ensamvarg ...
Citera
2017-04-09, 03:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 237
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OKG4w/ensamvargen--den-nya-terroristen

Nu startar snacket om ensamvarg ...

Vad ska man säga.. Media i ett nötskal. Pinsamt uttalande. Trångsynt om inte annat.
Citera
2017-04-09, 04:19
Medlem
BaalZeBubs avatar
Jenny Nordberg skriver om åtgärder för att minska terrordåden i en storstad. En del låter vettigt, men jag begriper inte alls hur hon tänker här:

"Kanske kommer också en öppenhet för att blanda upp innerstaden genom subventionerade bostäder på samma vis som i flera utländska storstäder. Då släpps olika sorters människor in, och en medel- och underklass som trängts ut kan åter få utrymme. "

Möjligen är det bara en förströdd tanke som inte har något med ämnet att göra. Hela krönikan har ju en rätt tankspridd och småpratig ton, som så mycket annat som skrivits efter dådet.

https://www.svd.se/priset-for-att-bo-i-en-storstad/om/terrordadet-i-stockholm
Citera
2017-04-09, 04:25
Medlem
cerns avatar
Vem är den identifierande offret?
Citera
2017-04-09, 04:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Jenny Nordberg skriver om åtgärder för att minska terrordåden i en storstad. En del låter vettigt, men jag begriper inte alls hur hon tänker här:

"Kanske kommer också en öppenhet för att blanda upp innerstaden genom subventionerade bostäder på samma vis som i flera utländska storstäder. Då släpps olika sorters människor in, och en medel- och underklass som trängts ut kan åter få utrymme. "

Möjligen är det bara en förströdd tanke som inte har något med ämnet att göra. Hela krönikan har ju en rätt tankspridd och småpratig ton, som så mycket annat som skrivits efter dådet.

https://www.svd.se/priset-for-att-bo-i-en-storstad/om/terrordadet-i-stockholm

Varför är merparten av alla journalister så jävla tafatta, som inte tänker längre än näsan räcker, eller som i detta fallet komma med totalt knäppa ideer.

Det känns kanske inte som att denna briljanta ide är högprioriterad för att motverka terrorism. Karusellen är igång igen.
Senast redigerad av QWER12340987 2017-04-09 kl. 04:35.
Citera
2017-04-09, 04:47
Medlem
icu-2s avatar
Tänker på kapningen av lastbilen...

Varför just den och där?

Gick attentatsmannen omkring på stan med IED/bensindunk i en väska och tog första bästa lastbil?
Visste han om att lastbilen skulle vara där?

Har attentatsmannen kontakter på åkeriet?

Var ordinarie chaufför med i det hela?
Varför tog han inte ur nycklarna till lastbilen när han lossade?
Det finns säkert mobilsamtal data trafik etc på många individer och kommer media att undersöka detta?
Kommer media att belysa det faktum att inga muslimska religiösa ledare fördömmer och tar kraftag mot dessa förvridna tolkningar av koranen?

Följ pengarna hur finansieras dessa individer?Vart går våra skattepengar när det gäller finansiering av friskolor och dagis samt föreningar detta gäller även höger extremisterna.

krig och terror är big business religion ochså, jag vägrar acceptera ett polisiärt kontrollsamhälle på grund av detta jag vill ha frihet ,så sanningen måste fram Media för ni är alla köpta idag tittar man på kalla fakta, uppdrag granskning, dold , men framför allt så får man nyheter via sociala medier inte via journalister eller nyheterna för alla nyheter är samma skit ,så synd, kan bara säga vad martin L sa, its not the evil doers but the good peoples silence that is so disturbing.....
Citera
2017-04-09, 04:48
Bannlyst
Stockholmarna fick beröm för man öppnade upp sina hem för främlingar.
Jag tror inte en enda person nappade på det erbjudandet!
Är stockholmarna lika generösa med att öppna sina hem för flyktingar?
Citera
2017-04-09, 05:07
Medlem
Vet inte om detta diskuterats tidigare i tråden men är det bara jag som märkt hur media spelar på folks och politikers känslor? Är det här ett nytt journalistiskfenomen? Att ställa frågan 'hur går känslorna, vad känner du, kan du beskriva känslan' osvosv?

I princip alla frågor som ställdes till vittnen, poliser, politiker har under de senaste dygnet varit följande:

Kan du beskriva känslan?
Hur går känslorna?
Vad var din första känsla?
Vilka känslor uppstod?
Vad känner du just nu?
Vad kände du när det inträffade?
Vilka känslor vaknade stockholmarna till imorse?
Känner du dig orolig nu?

Har media inga andra frågor att ställa än att fråga ut folks känslor?

Citera
2017-04-09, 05:33
Medlem
Julia Caesar:

Citat:
Alice Bah Kuhnkes namn har inte nämnts i medierapporteringen, såvitt jag har kunnat höra. Inte heller namnet på någon i den rad av inkompetenta, passiva och fullkomligt odugliga så kallade ”Nationella samordnare mot våldsbejakande extremism” – samtliga kvinnor – som inleddes med att katastrofen Mona Sahlin (s) utnämndes till befattningen av alliansregeringen och sin liberala kompis Birgitta Ohlsson, fortsatte med Hillevi Engström (m) i juni 2016 som i december 2016 byttes ut mot Anna Carlstedt, tidigare ordförande i godhetsorganisationen Röda Korset. Hon har doktorerat på en avhandling om oraklet Nostradamus.

http://snaphanen.dk/2017/04/09/sondagskronika-vi-ska-vara-radda/#more-188739
Citera
2017-04-09, 05:47
Medlem
Landsförrädaren Anders Lindberg på Aftonbladet har skrivet ännu en jävligt sjuk och vidrig krönika !!!
Har inte Unvis så det får bli vanliga länken tyvärr denna gång.
http://www.aftonbladet.se/ledare/a/lo7Ae/vart-svar-pa-hatet-bor-vara-mer-karlek
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in