2017-04-09, 01:56
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko Dad
Äckel Expressen horar ut med snyftande om tiggaren Parasita eller vad hon hette som blev offer vid attacken. Hon bröt säkert ett finger på sin tiggarhand.
Tv4 fnaskade på vilt med mångkulturella sverige.
HATAR verkligen media så ofantligt mycket.

Jag håller med om att det blivit för mycket invandrarfokus i rapporteringen. Men den där kommentaren om en 80-årig dam, som nästan blev påkörd och fick sin fotled bruten på flera ställen, var en vidrig kommentar som jag tycker du ska tänka igenom flera varv till och ändra på. Jag håller med om att det är omoraliskt med tiggare men det handlar om en 80-årig kvinna som knappast kan försvara sig och är precis lika mycket offer i det här sammanhanget som de andra som skadades.

I det här läget så ska man spara på hatet för det behövs mot dessa horder av bortskämda skitmuslimer och politiker som hånfullt sålt ut vår säkerhet och låter terrorister komma och gå som de vill.
Senast redigerad av Rasande-Rose 2017-04-09 kl. 02:45.
Citera
2017-04-09, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndraSortering
Måste säga att jag blev lite arg, när jag läste en artikel i HD idag (8.april) om en man i Malmö som tydligen hade hotat folk han tyckte såg ut som muslimer. Detta (vilket är vad som provocerade mig) fick journalisten i artikeln att jämföra det med ett hatbrott (var väl iofs bara en förvirrad och arg man) - ett hatbrott som dock ansågs vara en konsekvens av händelserna i Sthlm.

Hatbrott tycker jag innebär något mer än att i affekt (och med klar koppling till en nyligen traumatisk händelse) skrika åt främmande folk?
Ska minsann inte mycket till innan det blir till hatbrott när det handlar om svenskar som visar sitt förakt mot en icke-svensk grupp....
Ska se om jag hittar artikeln på hemsidan (jag läste det i papperstidningen och det är kanske inte allt som publiceras på hemsidan)......nope, sökte och hittade inget om detta, men i pappersversionen finns det....

Det är klart att det är fel att peka ut alla muslimer för att vissa extremister bland muslimer står bakom de idéer som bland annat gett oss fredagens terrordåd. Däremot har media verkligen en läxa att göra, när det gäller att tydliggöra hur utbrett stödet för de här idéerna är bland muslimer. Jag vill som svensk veta vad det är för folk vi släppt in i landet och vill gärna se att de som gillar det här kastas ut. Media är sjuhelvetes duktiga på att hetsa mot högerextremister, även då de inte gör värre saker än att stå och blänga utanför en åklagares hus. Nu är det dags att sätta igång och röka ut islamextremisterna för de är de farligaste extremisterna vi har för närvarande och de borde inte ens lyckats ta sig in i landet om vi hade fört en ansvarsfull flyktingpolitik.

Det som många nog inte fattar är att vi bara är i början av en epok som mycket sannolikt kommer att bli mer våldsam än den relativt fredliga epok Västeuropa upplevt sedan andra världskriget. Orsaken är ansvarslös invandrarpolitik under decennier.
Citera
2017-04-09, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quo
Det ligger alltså en 11-årig svensk flicka delad på mitten på drottninggatan, ena benet avslitet med inälvorna utsmetade över vägen och det övergripande temat för journalisterna är att "visa kärlek" och "vara tolerant".

Jag blir så förbannad på dessa avskum till journalister så jag knappt finner ord. Precis som våra landsförrädare till globalistpolitiker har pressen inte begripit att det abslout primära för den styrande makten är att till varje pris skydda och tillgodose sin egen befolknings behov. Inte invandrare, inte flyktingar, inte rumänska tiggare och definitivt inte återvändande IS-krigare (som får medverka i debattprogram i TV på bästa sändningstid...vad i helvete??)

Man skyddar inte sin egen befolkning genom att ta in 100 000-tals invandrare i landet utan någon som helst bakgrundskontroll. Hur många potentiella terrorister finns det i denna skara? 100? 5000? Ja, det vette fan.. är ju dock en ganska talande bild vart det här landet är på väg då insatsstyrkan blev bombarderad med stenar av invandrargäng när de grep misstänkta terrorister tidigare idag.

Ja.

Är så fruktansvärt osmakligt. Jag skulle bli helt vansinnig om jag var anhörig till ett offer och behöva höra att människor omkring en pratar om att visa kärlek och tolerans. När folk precis blivit MÖRDADE.

Alltså hur är det fatt i huvudet på det här journalisterna?
Citera
2017-04-09, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Jag håller med om att det blivit för mycket invandrarfokus i rapporteringen. Men den där kommentaren om en 80-årig dam, som nästan blev påkörd och fick sin fotled bruten på flera ställen var en vidrig kommentar som jag tycker du ska tänka igenom flera varv till och ändra på. Jag håller med om att det är omoraliskt med tiggare men det handlar om en 80-årig kvinna som knappast kan försvara sig och är precis lika mycket offer i det här sammanhanget som de andra som skadades.

I det här läget så ska man spara på hatet för det behövs mot dessa horder av bortskämda skitmuslimer och politiker som hånfullt sålt ut vår säkerhet och låter terrorister komma och gå som de vill.

Delar din åsikt. ALLA som drabbades förtjänar samma sympati. Tiggarfrågan är totalt irrelevant i det här sammanhanget och tiggarnas vara eller inte vara i Sverige har ABSOLUT inget med problemet med islamiska extremister att göra. Tiggarna är ett ordningsproblem och möjligen lite av ett moraliskt problem medan islamisterna utgör ett direkt hot mot säkerheten i landet och riskerar att destabilisera hela Västeuropa.
Citera
2017-04-09, 02:16
Medlem
Psyko Dads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libertay
Varför läser du ens lügenpresse överhuvudtaget?
Brukar inte göra det men nu med attacken så bröt jag på det och blev galet irriterad.
Citera
2017-04-09, 02:16
Medlem
Financial Times:

Citat:
The incident came just weeks after US President Donald Trump said that Sweden was “having problems like they never thought possible” after taking in large numbers of refugees.

His comments — which appeared to refer to an attack that never took place — were largely ridiculed at the time. But in an interview with Time magazine last month he appeared to stand by his initial interpretation, saying that “what Sweden has done to themselves is very sad”.

https://www.ft.com/content/5aecb0f2-1c1f-11e7-a454-ab04428977f9

The Economist:

Citat:
Sweden’s government has been frequently criticised for the weakness of its anti-radicalisation programmes, which are far less substantial than those in Britain or Belgium. Until recently responsibility for co-ordinating efforts to combat violent extremism was delegated to the Ministry for Culture. (In March, the government announced it would be moved to the Ministry for Justice.) Security experts warn that jihadists may be recruiting a pool of petty criminals to employ in future attacks. Yet until this week, Sweden had been largely spared from terrorist violence, apart from an Iraqi man who detonated a suicide bomb in downtown Stockholm in 2010, killing only himself.

http://www.economist.com/news/europe/21720497-attack-stockholms-central-shopping-district-kills-four-sweden-becomes-latest-victim
Citera
2017-04-09, 02:17
Medlem
Psyko Dads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Jag håller med om att det blivit för mycket invandrarfokus i rapporteringen. Men den där kommentaren om en 80-årig dam, som nästan blev påkörd och fick sin fotled bruten på flera ställen var en vidrig kommentar som jag tycker du ska tänka igenom flera varv till och ändra på. Jag håller med om att det är omoraliskt med tiggare men det handlar om en 80-årig kvinna som knappast kan försvara sig och är precis lika mycket offer i det här sammanhanget som de andra som skadades.

Efter att ha sett den tredelade lilla flickan så är mina sympatier med tattarkärring lika med noll.
Citera
2017-04-09, 02:19
Medlem
Citat:
Brukar inte göra det men nu med attacken så bröt jag på det och blev galet irriterad.

boards.4chan.org/pol/catalog är allt du behöver för nyheter. Möjligtvis Breitbart.com också.
Citera
2017-04-09, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Expressen berättar för oss att Åhléns (mycket rika) ägare Antonia Ax:son Johnson
gråtit efter terrorattacken!

Vi andra är rörda till tårar över att denna drottning visat känslorna så oblygt.
Klart Antonia gråter, hon trodde hennes varuhus skulle skonas, hon hyllar muslimer.

Jag bojkottar Åhléns sen dom glorifierade en muslimsk kvinna i niqab, eller om det är det andra det heter, den med strypsnara och allt, i medlemstidningens höstnummer.

Kvinnan stoltserade med att hon hade satt tre svenska män på plats genom att tala om att det är hemskt att bo i flyktingläger, hon hade faktiskt besökt ett, och det hade hon minsann berättat för dom.
Hon fattar inte att dom mycket väl förstår det, att det inte alls handlar om det.
Hon förstår inte heller, att en man inte är satt på plats för att han låter henne tala.

Muslimskans mamma hade lärt henne att aldrig ta skit.
Däremot togs det en hel del spermier, minst 11 syskon.
Hon har chefsjobb på Migrationsverket och hade själv sett till att 1000-tals fler muslimer än tänkt fick put här.
Hon var stoltast över det, att hon hade åstadkommit det, hennes lyckligaste stund, tänk att hon hade åstadkommit det, att hon kunnat hjälpa så många.

Tror priset hon fick var från Ledarna, Sveriges bästa unga chef, nåt sånt.
Med tanke på hur Migrationsverket sköts så kan hon inte fått priset för bra chefsskap, gissar på att det var för hon är muslim, kvinnlig muslim.

Klart Axon Johnson gråter, hon trodde ju hon satt säkert.
Citera
2017-04-09, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Financial Times:

https://www.ft.com/content/5aecb0f2-1c1f-11e7-a454-ab04428977f9

The Economist:

http://www.economist.com/news/europe/21720497-attack-stockholms-central-shopping-district-kills-four-sweden-becomes-latest-victim

Jaha. Det är utländsk press som kommenterar mera vettigt, medan svensk tycker det Är viktigt med tolerans...

Jättekonstigt att inte Alice Bah Kuhnke intervjuats eller åtminstone nämtbra idag, eller det tidigare - då felaktiga - uttalandet från Trump, att det nu besannats.
Citera
2017-04-09, 02:38
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Delar din åsikt. ALLA som drabbades förtjänar samma sympati. Tiggarfrågan är totalt irrelevant i det här sammanhanget och tiggarnas vara eller inte vara i Sverige har ABSOLUT inget med problemet med islamiska extremister att göra. Tiggarna är ett ordningsproblem och möjligen lite av ett moraliskt problem medan islamisterna utgör ett direkt hot mot säkerheten i landet och riskerar att destabilisera hela Västeuropa.

Tack för inlägget. Vi ska inte underskatta tiggarfrågan som är sammanvävd med grov kriminalitet mot äldre. Men i det här fallet så handlade det alltså om en 80-årig oskyldig dam som precis som de andra utsattes för den fega islamisten/muslimen. Otroligt provocerande mot alla oss med äldre släktingar som vi älskar att läsa ett sådant hatiskt inlägg mot en gammal dam som fått sin fot bruten och var nära att dödas av en feg vuxen stark och frisk man. Jag är också hatisk av det som hänt men inte sjutton riktar jag det mot en av de oskyldiga som skadats i attacken.

Citat:
Efter att ha sett den tredelade lilla flickan så är mina sympatier med tattarkärring lika med noll.

Jag har inte kollat på de bilderna, jag får inte ut något av att se hemskheterna den vuxna friska fega muslimska mannen orsakat. Själv så har jag sympatier med alla som dödades och skadades, deras anhöriga. Minus då terroristfanskapet som brände sig på sin bomb. Men tack för att du är så öppen med vilken sorts människa du är som inte sympatiserar med ett av offren för terrorattentatet, tillika en gammal skör dam. Är du verkligen en sån liten människa att du inte kan unna en 80-årig dam sympati också, även om hon nu är en zigenare ifrån Rumänien?
Senast redigerad av Rasande-Rose 2017-04-09 kl. 02:48.
Citera
2017-04-09, 02:40
Medlem
ZNUTENs avatar
ÄR SVERIGE ETT LAND VÄRT ATT FÖRSVARA?

Rätta mig om jag har fel, men är det inte så att alla partiledare har fått delta i olika TV-inslag och där fått uttrycka sina känslor efter terrordådet.
Alla utom Sd:s partiledare Jimmy Åkesson!

Man kan i så fall sannerligen fråga sig varför?
Är det så illa i Sverige att man förvägrar en företrädare för det tredje största partiet att uttala sig bara för att man ogillar partiets åsikter?
Därmed inte sagt att jag personligen behöver dela partiets åsikter, men rättigheten att i en sann demokrati få uttrycka sina åsikter även om man inte håller med är ju grundläggande.
Annars lever vi i en skendemokrati där endast vissa åsikter som passar får komma till uttryck.

Som den store franske filosofen uttryckte det:
"Jag håller inte med dig men jag skulle gärna ge mitt liv för din rätt att säga din åsikt".
Det är precis det som kännetecknar en sann demokrati som är värd att försvara!

Frågan är då: Är då. Sverige en sann demokrati som också vi kan offra våra liv för att försvara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in