2017-04-08, 23:27
Medlem
bralesss avatar
Lotta på TV4-nyheterna berättar just nu i en intervju med någon afghan (gissningsvis) kl 23.35 att "alla är svenskar" och att stockholm är mångkulturellt samt befäster det fina i att alla samlats runt platsen.

Någon som känner till hur Israels restriktioner på platser för terrordåd så tätt inpå attcken ser ut? Är det lämpligt att likt flugor på bajs samlas i glädjekonfetti?
Citera
2017-04-08, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raggarslira
En otrolig dag i Sverige, ett terrordåd har helt plötsligt blivit en hyllning till det nya Sverige och dess nytillkommna invånare. Stackars invandrare har intervjuats, dom har bjudit på pizza, varit hjältar..osv, osv..
Frågan är köper vanligt folk den mediala bombmatta av mångkulturens förträfflighet och kärlek ?
Min uppfattning är att folk gör det, vad är tänker ni andra som sett mediapropagandan idag ?

Tycker det är obehagligt med all "Love, peace and understanding"-stämning så nära inpå dådet. Det känns konstigt efter ett massmord.

Tittar väldigt sällan på TV, så kanske är jag extra chockad av den anledningen. Har kanske inte hängt med i hur SVT är.

Trodde det skulle vara mer kritik mot t ex Alice Bah Kuhnke och mer ilska/sorg i nyhetsrapporteringen.
Citera
2017-04-08, 23:28
Medlem
halvljuss avatar
TV4 kan väl låta liken kallna innan de börjar hylla mångkulturen?
Citera
2017-04-08, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
När ska man börja prata om att mordvapnet var en lastbil med nyckeln i, förmodligen på tomgång.

Om lastbilschaufförerna fortsätter att lämna sina bilar på det sättet kan vi ha flera terroristdåd om dagen.

Med tanke på alla kärleksmanifestationer och sticka-huvudet-i-sanden-mentalitet för islamproblemet så lär det inte dröja länge innan vi är där med dödliga attacker dagligen i Europa. Då spelar det ingen roll om lastbilsförarna tar med sig sina nycklar. De hittar nya sätt. Man måste agera kraftfullt för ett islamskt återvändandeprogram innan det är försent.

Det borde media fokusera och tänka på vilken strategi man ska använda sig utav för att minimera skaderisken så lite som möjligt för så många människor som möjligt.
Citera
2017-04-08, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Just nu i TV4, första rapporteringar från träväggen som satts upp där lastbilen kraschade. Reportern väljer att fokusera på ett citat från Koranen och en intervju med en muslimsk kille. Inget ont om killen i fråga men ganska uppenbart varför TV4 väljer just denna vinkel. Jag kan tänka mig att en och annan även skrivit kristna budskap men TV4 väljer det muslimska istället för att vi inte skall få för oss att dådet ifråga har det minsta att göra med islam.

Det verkar i och för sig vara en väldigt trevlig kille, men känns som att reportern valt ut honom för att markera att det finns trevliga muslimer, typ. Och att media är jätterädda för att "sprida hat". Tror de flesta som tittar tycker det här känns rätt uppenbart varför den här vinkeln väljs, ja.
Citera
2017-04-08, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halvljus
TV4 kan väl låta liken kallna innan de börjar hylla mångkulturen?

Håller med.

Känns som väldigt nervöst beteende av media. Och jag fattar att de flesta muslimer inte är terrorister, men sorry, jag kommer vara mer misstänksam mot vissa personer. Jag blir liksom lite skraj av terrorism. Väldigt dumt av mig, jag vet. Men sån är jag.
Senast redigerad av MariaMary 2017-04-08 kl. 23:37.
Citera
2017-04-08, 23:35
Medlem
Svennehuras avatar
Jaha, varför pixlade inte tidningarna terroristens ansikte när de släppte bilden på honom? Det hör ju till kutymen att de gör det.
Nu åkte terroristen fast jävligt fort tack vare en avpixlad bild, folk kände igen honom.
Det här kanske kan lära media en läxa. Pixla inte bilder på brottslingar!
Citera
2017-04-08, 23:39
Medlem
AndraSorterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raggarslira
En otrolig dag i Sverige, ett terrordåd har helt plötsligt blivit en hyllning till det nya Sverige och dess nytillkommna invånare. Stackars invandrare har intervjuats, dom har bjudit på pizza, varit hjältar..osv, osv..
Frågan är köper vanligt folk den mediala bombmatta av mångkulturens förträfflighet och kärlek ?
Min uppfattning är att folk gör det, vad är tänker ni andra som sett mediapropagandan idag ?

Måste säga att jag blev lite arg, när jag läste en artikel i HD idag (8.april) om en man i Malmö som tydligen hade hotat folk han tyckte såg ut som muslimer. Detta (vilket är vad som provocerade mig) fick journalisten i artikeln att jämföra det med ett hatbrott (var väl iofs bara en förvirrad och arg man) - ett hatbrott som dock ansågs vara en konsekvens av händelserna i Sthlm.

Hatbrott tycker jag innebär något mer än att i affekt (och med klar koppling till en nyligen traumatisk händelse) skrika åt främmande folk?
Ska minsann inte mycket till innan det blir till hatbrott när det handlar om svenskar som visar sitt förakt mot en icke-svensk grupp....
Ska se om jag hittar artikeln på hemsidan (jag läste det i papperstidningen och det är kanske inte allt som publiceras på hemsidan)......nope, sökte och hittade inget om detta, men i pappersversionen finns det....
Citera
2017-04-08, 23:44
Medlem
A-party-with-martys avatar
Varför är mediakåren så vänster egentligen. Vad vinner det själva? Pengar? Lätt att mobba några så kallade rasister men om vi blir typ majoritet, varför skall dom fortsätta kämpa, är det bara envishet?
Är väl ändå mest vita i kåren? Tycker att bilderna( som jag ej pallar se, vedervärdigt) visar ganska klart varför man skall välja bort massinvandringen till förmån för tryghet.
Citera
2017-04-08, 23:46
Medlem
A-party-with-martys avatar
För övrigt kan jag rekommendera "Johan Andersons" nya klipp ( men försök att skippa bilderna). Har aldrig hört honom så här rosenrasande dock. Han har en stor poäng angående medias vinkling via bilder osv.
Citera
2017-04-08, 23:47
Medlem
När börjar man prata om t ex Mona Sahlin och Alice Bah Kuhnkes tidigare agerande.

varför har vi gått direkt till ämnet fred och försoning, har vi inte hoppat över något led?
Citera
2017-04-08, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Det kan vara dags för media att belysa att dådet inte var en "olycka" eller resultatet av en enskild person.

Det finns en politisk och religiös ideologi som öppet stödjer Jihad (krig och terror).

Ta en titt på länken här nedan.

http://www.hizb-ut-tahrir.se/index.php/om-oss

Sedan kan diskutera att politiker har i olika infall av godhet gett sitt stöd för islamism.

Underhållare och artister hånat de som tidigare varit oroliga.

Ja. Känns surrealistiskt med rapporteringen både på SVT och på TV4.

Å ena sidan känns det som en massa fokusering på typ en enskild galning.

Å andra sidan brukar det inte rapporteras om massmord på detta viset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in