Citat:
Ursprungligen postat av
Raggarslira
En otrolig dag i Sverige, ett terrordåd har helt plötsligt blivit en hyllning till det nya Sverige och dess nytillkommna invånare. Stackars invandrare har intervjuats, dom har bjudit på pizza, varit hjältar..osv, osv..
Frågan är köper vanligt folk den mediala bombmatta av mångkulturens förträfflighet och kärlek ?
Min uppfattning är att folk gör det, vad är tänker ni andra som sett mediapropagandan idag ?
Måste säga att jag blev lite arg, när jag läste en artikel i HD idag (8.april) om en man i Malmö som tydligen hade hotat folk han tyckte såg ut som muslimer. Detta (vilket är vad som provocerade mig) fick journalisten i artikeln att jämföra det med ett hatbrott (var väl iofs bara en förvirrad och arg man) - ett hatbrott som dock ansågs vara en konsekvens av händelserna i Sthlm.
Hatbrott tycker jag innebär något mer än att i affekt (och med klar koppling till en nyligen traumatisk händelse) skrika åt främmande folk?
Ska minsann inte mycket till innan det blir till hatbrott när det handlar om svenskar som visar sitt förakt mot en icke-svensk grupp....
Ska se om jag hittar artikeln på hemsidan (jag läste det i papperstidningen och det är kanske inte allt som publiceras på hemsidan)......nope, sökte och hittade inget om detta, men i pappersversionen finns det....