2017-04-09, 00:34
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MariaMary
Tycker det är direkt stötande av media.

Det är vuxna människor det väntas vända sig till. Ska vi bli behandlade som barn?

Ja förtroendet för svensk media har väl inte ökat den här helgen.
En samling politiskt färgade idioter.
Citera
2017-04-09, 00:35
Medlem
Är det bara jag som inte läst en rad eller lyssnat en minut på rapporteringen från den här skiten? Jag orkar bara inte med skiten. Vad är nytt liksom? Terror har vi från blattarna varje dag. Sedan råkade det bara bli lite extra blodigt igår.

Vad är nytt idag jämfört med igår? Inte ett skit tycker jag.
Citera
2017-04-09, 00:36
Medlem
Är det bara jag som fick flashacks från post 9/11 av samtliga politiker som gjorde ett uttalande efter dådet. ''Det här är en attack mot Sverige'' '' En attack mot svenska värderingar'' ''De gillar inte vår livsstil'' '' De gillar inte vår demokrati, frihet etc''

Behöver inte betyda något i sig, men media hanteringen känns bekant. Kanske färdig skriva manus just-in-case?
Citera
2017-04-09, 00:47
Medlem
Nu kommer jag skriva en hemsk sak, men jag tror att det kommer jublas enormt på PK-redaktioner om ngn av döda/skadade har rötter i ngt muslkimskt land...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Är det bara jag som inte läst en rad eller lyssnat en minut på rapporteringen från den här skiten? Jag orkar bara inte med skiten. Vad är nytt liksom? Terror har vi från blattarna varje dag. Sedan råkade det bara bli lite extra blodigt igår.

Vad är nytt idag jämfört med igår? Inte ett skit tycker jag.

Tvärtom för min del. Brukar annars typ aldrig se på TV, har sett extra mycket om detta. idag har jag blivit väldigt sur över rapporteringen, men det är kanske för att jag är ovan vid TV.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagis-Dropout
Är det bara jag som fick flashacks från post 9/11 av samtliga politiker som gjorde ett uttalande efter dådet. ''Det här är en attack mot Sverige'' '' En attack mot svenska värderingar'' ''De gillar inte vår livsstil'' '' De gillar inte vår demokrati, frihet etc''

Behöver inte betyda något i sig, men media hanteringen känns bekant. Kanske färdig skriva manus just-in-case?

Det är perverterat.
Man bara väntar på dessa tillfällen.
Man har säkerligen repat/förberett sig inför det.
Det är perverst, männniskors död blir underlag för mysiga, politiska manifestationer.
Folk blir nästintill upphetsade av det. Det blir romantiskt.

OCh priset som betalas är de människor som slaktas och lemlästas...samt människor som fölorar sina anhöriga inkl barn.
Så att vänstern och politiker får mysa lite i efterdyningarna.

helt skevt
Senast redigerad av redcube 2017-04-09 kl. 00:52.
Citera
2017-04-09, 00:49
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-party-with-marty
Om ni har ett aktivt gigantiskt bålgeting-bo på er lilla tomt vilket är då den bästa lösningen. Att införskaffa skyddsdräkt för vardagligt permanent bruk el att göra er av med getingar o bot en gång för alla?

Jag vet iaf vad jag hade valt

Flytta till ett annat ställe.

Medierna vill dock att vi ska bo kvar och låtsas som om det regnar.
Citera
2017-04-09, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redcube
Det är perverterat.
Det är perverst, männniskors död blir underlag för mysiga, politiska manifestationer.

OCh priset som betalas är de människor som slaktas och lemlästas...samt människor som fölorar sina anhöriga inkl barn.

helt skevt
Det var samma tonläge på andra sidan.
Citera
2017-04-09, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MariaMary
Tvärtom för min del. Brukar annars typ aldrig se på TV, har sett extra mycket om detta. idag har jag blivit väldigt sur över rapporteringen, men det är kanske för att jag är ovan vid TV.
Jag tror att du är representativ för de flesta. Jag är inte känslokall, men orkar inte med allt kringsnack och ofokuserat tårdrypande sentimentalt skit. Folk har inte fokus på det väsentliga; att vi har för många potentiella dårar där ute och att vi borde koncentrera oss på att internera och utvisa slöddret.

Mediabevakningen är vedervärdig. Attentatet har hänt, fram med fakta tack, och se sedan till att skicka ut avskummet ur landet.
Citera
2017-04-09, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagis-Dropout
Det var samma tonläge på andra sidan.

Ja.. det är väl det globalism syftar till?
Att cementera makten hos politiker och kapitalister, samtidigt som marxistiskt indoktrinerade folk ställs mot folk, samhället destabiliseras, polariseras och inbördes konflikter ökar. Se på Island och JApan, där samarbetar man/eventuellt reser sig mot regimen. I sverige? LOL, folket har NOLL makt från och med nu i Sverige.
https://www.youtube.com/watch?v=mqSV72VNnV0
Citera
2017-04-09, 01:00
Medlem
Gissar på att klockan var kring 20 ikväll när biskop Caroline Krook blottlade två SVT-journalisters osmakliga narcissism.

Jag kom in på slutet och ämnet var "hur vi pratar med barnen", ja ni fattar.

Dels var det hon som förmodligen är adopterad, svart. Idag hade hon mörka kläder men hon brukar mest ha rosa och rosa läppstift.
Dels var det hon som är lång och smal, mörkt rakt hår till axlarna. Hon ger ett lite stelt intryck när hon inte sitter ner men det tror jag beror på att de flesta andra är kortare så det blir svårt för henne att låta bli att se ner på dom annars.
En barnpsykolog medverkade också, har sett henne på tv förut så hon vet vad hon får och inte får säga.

Krook är säkert en av dom som har mest erfarenhet i landet av människor i sorg, exempelvis Estonia.
Allt det framhåller journalisterna, framhåller vilken expert Krook är på detta som dom själva har pratat sig blåa om hela dagen.
Alltmedan det, som också beskrivs i tråden, har varit uppenbart för vuxna människor att dom vibrerar av upphetsning över att nu, nu har det hänt här också, nu är vi viktigare än någonsin, vi hjälper, hjälper med hela vårt inre, ohh... vi känner tillsammans.

Som nån slags avslutning säger dom ungefär till Krook (säkra på att Krook ska säga det dom själva goebblat hela dan)
--Och vad är det viktigaste att tänka på när man pratar med barnen?
Och Krook svarar ungefär
--Att inte ge det för stor uppmärksamhet, det skadar bara mer.

Journalisternas masker faller.
Dom står nakna, kan inte dölja att det dom gör, det gör dom bara för sin egen narcissistiska njutnings skull.

Dom spottar upp sig
--Och vad säger du om det, vänder dom sig till psykologen, säkra på att psykologen kommer att gå emot Krook.
--Det håller jag med om, säger psykologen.

Den långa tar nu nästan till lipen, munnen snörps ihop och börjar darra.
Den andra tar sats och fortsätter sen, i samma fel spår.
Senast redigerad av eva88 2017-04-09 kl. 01:06.
Citera
2017-04-09, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redcube
Det är perverterat.

helt skevt

Ja, jättehemskt med allt mys och allt manifesterande när människor har mördats. Perverterade känsloliv?!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in