2017-04-09, 00:09
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvljus
Därför att man inte botar sjukdomen genom att lindra symptomen. Terrorister finner andra sätt, oavsett hur stränga vapenlagar vi har eller hur många lastbilar som låses.

Dina tankegångar är farligt nära de som skuldbelägger kvinnor som våldtagits, för att de varit lättklädda.

Svt pratar om hur man nu i frankrike har terror övningar i skolorna. Samhället är förändrat för lång tid framöver.

Media säger hela tiden terror.
Det som bör sägas är islamistisk terror. För det är det som det nu handlar om.

http://www.hizb-ut-tahrir.se/index.php/om-oss

En politisk ideologi baserad på religion. Förespråkandes krig och terrorism för att skapa en stat.
En stat som styrs av det som står i koranen.

Så att tala om enstaka sjuka personer är förolämpande. Dessa är lika friska som extrem vänstern och nazihögern. De tror de kan vinna. Och det finns troligtvis fler islamister än det finns kommunister och nazister tillsammans...
Citera
2017-04-09, 00:10
Medlem
OB1QUENOOBIEs avatar
Tror Aftonbladet att alla blev synskadade efter atacken? För alla nyheter har stor text helt plötsligt. Eller har min dator blivit hackad av några PK-hjon?
Citera
2017-04-09, 00:11
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MariaMary
När börjar man prata om t ex Mona Sahlin och Alice Bah Kuhnkes tidigare agerande.

varför har vi gått direkt till ämnet fred och försoning, har vi inte hoppat över något led?

Det är smidigt att hoppa över det jobbiga, och gå direkt på gulligullet.
Citera
2017-04-09, 00:14
Medlem
A-party-with-martys avatar
Expressens chefredaktör Thomas Mattsson: ”Viktigt med källkritik”

Var det inte Expressen som kom med fejknews om skottlossning etc?

Är det inte bättre att Polisen har en nyhetsajt då ist? Som är helt seriös?

Hahaa nu pratar äcklet om hatsajter också, att det ej fungerar etc som källa. Flashback fungerar ju bättre än tiningarna när det handlar om info. O så detta tjat om att medierna har högt förtroende mm.
Senast redigerad av A-party-with-marty 2017-04-09 kl. 00:20.
Citera
2017-04-09, 00:23
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhantasyStar
Säger inte att det är lätt åtgärdat. Det jag säger är att media väljer fel väg som gör att attackerna på sikt snarare kommer att öka i styrka och frekvens i och med ett accepterande av "sekulär" islam i västvärlden.

Någon sådan existerar inte, då det ur denna sekulära islam alltid kommer att komma nya inhemska terrorister om den tillåts växa tillräckligt mycket. Det är vad den kommer att göra med denna inställningen som de har just nu. En väldigt farlig utveckling som jag ser det.

Jag tror att vi pratar om olika saker?
Citera
2017-04-09, 00:24
Medlem
Sam.Boyds avatar
Hör hela tiden på Svt om hur Stockholmarna öppnade sina hem för dem som inte kom hem.

Hur vanligt var det? Finns det några dokumentera fall.

Jag undrar för T-banan stog ju bara stilla till 9 tiden. Själv "jobbade" jag över och åkte sedan hem. T-banevagnen var ovanligt tom.
Citera
2017-04-09, 00:27
Medlem
bralesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Hör hela tiden på Svt om hur Stockholmarna öppnade sina hem för dem som inte kom hem.

Jag undrar för T-banan stog ju bara stilla till 9 tiden. Själv "jobbade" jag över och åkte sedan hem. T-banevagnen var ovanligt tom.

Det fanns ju SJ-tåg med inställda destinationer till övriga sverige också, tänk lite.
Citera
2017-04-09, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd

Ja det är sant dessutom var det ganska varmt ute. Ba o sätta sej i nån park el ta en Pizza(som man såklart betalar själv). Luktar skumt om det hela ( kanske ett fåtal fall?).
Citera
2017-04-09, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braless
Det fanns ju SJ-tåg med inställda destinationer till övriga sverige också, tänk lite.
Kostar väl isf några hundralappar på ett vandrarhem ( ej hört att dom var överfulla).
Citera
2017-04-09, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Det är smidigt att hoppa över det jobbiga, och gå direkt på gulligullet.

Tycker det är direkt stötande av media.

Det är vuxna människor det väntas vända sig till. Ska vi bli behandlade som barn?
Citera
2017-04-09, 00:32
Medlem
237s avatar
Största härsmältan hittills av en journalist?

https://nyheteridag.se/journalisten-andreas-lokko-sd-och-is-utgor-exakt-samma-hot/

är alla nu alltså till slut på det klara med att SD och IS utgör exakt samma hot med intill förvillelse identiska mål och ideal?
Citera
2017-04-09, 00:33
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel-Malmo
Självfallet vill terroristerna attackera Sverige eftersom landet står för allt vad terroristerna avskyr:
Öppenhet, solidaritet, mångkultur.
Halleluja Sverige är fantastiskt eller hur?

Det roliga är att media nu okritiskt använder det argument som George Bush sålde in: "de hatar oss för vår friiiiheeeet"! Då blev Bush hånad, nu sitter svenska journalister och upprepar samma absurda, skrattretande lögn.

Citat:
Ursprungligen postat av AndraSortering
Hatbrott tycker jag innebär något mer än att i affekt (och med klar koppling till en nyligen traumatisk händelse) skrika åt främmande folk?

Ja, man skulle ju kunna tänka sig att lemlästandet av svenskar medelst lastbil vore lite lätt åt hat-hållet.

Men svenskar räknas som bekant inte som en folkgrupp i Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av A-party-with-marty
Varför är mediakåren så vänster egentligen. Vad vinner det själva? Pengar?

De är inte primärt "vänster". De är primärt självgoda, narcissistiska äckel. Många självgoda, narcissistiska äckel söker sig dock naturligt till vänstern eftersom vänstern tillhandahåller den arena där de får leva ut sina lustar. Men journalister rör sig fritt mellan de partier som bekräftar deras vanföreställningar om världen: för många år sedan var det VPK, nyss var det MP, nu är det C.

Citat:
Ursprungligen postat av MariaMary
varför har vi gått direkt till ämnet fred och försoning, har vi inte hoppat över något led?

Makten är bara intresserad av att kommunicera maktens moraliska överlägsenhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in