2017-04-08, 22:00
Medlem
Har de gått ut med något om medhjälpare?
Min sambo har hört från en som känner en som jobbar på Åhléns att brandlarmet skulle gått innan dådet.
Kanske en medhjälpare som såg till att det var mycket folk var ute på gatan.
Citera
2017-04-08, 22:01
Bannlyst
HUR är det möjligt att vi här på fb kopplar ihop den svårt sargade kroppen med den efterlysta flickan före polis och media?
Ska anhöriga till ett mördat barn behöva få dödsbud från fb eller behöva leva i ovisshet så länge medans vi här på fb vet?
Stort underbetyg till svensk polis och berörda myndigheter.

PS:Från och med nu HATAR jag ALLA muslimer.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av alabrand
Ser ju inte alls ut som han på efterlysta bilden från Polisen?

Jo, det gör det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Nej, de här uppgifterna är mer än tolv år gamla. Craig Murray fick sparken från jobbet som brittisk ambassadör i Uzbekistan redan 2004, när han avslöjade tortyren. Exakt hur tortyren gick till finns det olika uppgifter om, men bilderna från bårhusen visade folk med omfattande brännskador över hela kroppen.

Du kan läsa mer om Craig Murray här:

http://en.wikipedia.org/wiki/Craig_Murray

Nu efterfrågade jag ju bevis och inte insinuationer.

Kokar man en människa i olja eller vatten så dör den rätt snabbt, nu handlar det om att kokande olja använts i tortyrsyfte vilket såklart är avskyvärt men samtidigt långt ifrån påståendet om att en viss diktator kokade människor levande i just olja.

Jag vet inte varför just du ska få möjlighet att slira på sanningen samtidigt som du kritiserar andra för att göra det men jag antar att det handlar om ren högfärdighet och en medvetet okritisk agenda när rätt sko passar.

Tycker du verkligen att eventuella brott som ska ha begåtts i Uzbekistan ska kunna ursäkta det dådet som begicks bara häromdagen?
Har du någon som helst info att GM ens drabbats av problematiken i Uzbekistan?

Kan dådet ha nånting att göra med islamism öht?
Citera
Medlem
krutojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alabrand
Ser ju inte alls ut som han på efterlysta bilden från Polisen?
Jo då.
Citera
2017-04-08, 22:02
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jope84
Min sambo har hört från en som känner en som jobbar på Åhléns att brandlarmet skulle gått innan dådet.

Fakenews?
Citera
2017-04-08, 22:02
Medlem
Tänk på de svårt skadade. En kvinna hade foten löst dinglande efter attacken. Andra kan ha förlorat ben. Flera offer hade svår smärta. Barn skadades. Några kanske är nedsövda för att klara smärtan.

Nu förstår svensken bättre lidandena i Tyskland, Frankrike, UK och Ryssland. Jag sörjde redan då och nu är jag ännu argare.
Citera
2017-04-08, 22:04
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Nä, men den stora anledningen till att han grips är att två personer på tunnelbanan känner igen honom och följer honom hem till Märsta. De ringer sedan polisen.
Dessutom kanske du borde läsa hur frågan löd?
Kanske du som borde läsa hur frågan löd.
Citera
Medlem
BrainOfSheldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
HUR är det möjligt att vi här på fb kopplar ihop den svårt sargade kroppen med den efterlysta flickan före polis och media?
Ska anhöriga till ett mördat barn behöva få dödsbud från fb eller behöva leva i ovisshet så länge medans vi här på fb vet?
Stort underbetyg till svensk polis och berörda myndigheter.

PS:Från och med nu HATAR jag ALLA muslimer.

Varför tror du det? Media fattar, självklart, men kan inte skriva om det pga smaklöst. Polis kunde inget säga pga att dna-bevisning om identitet behövde bli klar, men självklart visste polisen. Det syntes ju tydligt under presskonferensen, vilket jag skrev här i tråden under tiden presskonferensen höll på, men ingen ville lyssna.
Citera
Medlem
ikaros2008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotogenspis
Hur kan man gå i 3 delar

Om en lastbil kör över en människa och släpar med den ett antal meter så är det inga problem.
Citera
Medlem
2big4yous avatar
Någon som vet vem som bor på adressen där tillslaget skedde i vårberg?
Citera
2017-04-08, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jope84
Du kanske skulle ta och försöka bekräfta din fjärdehandsinformation innan du sprider den på Internet. Det här ryktet fanns igår också men har inte (vad jag har sett) dykt upp idag, Visst är det möjligt att någon skulle ha utlöst larmet innan bilen kraschade, men det verkar inte ha gått till så eftersom det i så fall hade kommit fram vid det här laget. Dessutom tror jag personligen inte ett smack på att Åhléns var det planerade slutmålet eftersom det finns flera mycket, mycket mer intressanta byggnader bara en liten bit längre ner på gatan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in