2017-04-08, 15:37
  #55141
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sang
Idag hörde jag Ygeman frågas ut i P1 av Monika Sarinen. Vilket satans rövslickeri inslaget var behäftat med. Man märkte verkligen att det är gamla kommunister som sitter på sr. Påminde i underdånighet om radio sovjetunionen.

Sen efter ett tag var det Kindberg Batra som var i studion och L, C och KD fick vara med per telefon.

Jo visst, Sd fick NATURLIGTVIS INTE VARA MED.

Nu är det väl mest 65+ are som lyssnar på P1 men det är liknande saker som får SD att växa. När de blir exluderade/utfrysta/mobbade av etablissemanget. Det ogillar svensson mer än gruppvåldtäkter och terrordåd. Ja det är sjukt men så har det sett ut hittills.
2017-04-08, 16:08
  #55142
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdamBomb
Det är ett terrordåd men det är också ett attentat mot alla muslimer i Sverige som tvingas lida för vad någon förvirrad galning gjort. Därför är det ett olycksdåd.

Varför är inte muslimer ute på gatorna för att demonstrera mot sina extremister då?
2017-04-08, 16:30
  #55143
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon.Snowball
Ja. Dessa 47% är alltså i en presumtiv andra omröstning mot en kandidat hon inte lär möta, Fillon. Le Pens stöd i första valomgången är 26% precis som användaren RudyardKipling uppfattat. I en presumtiv andra omgång mot Macron skulle hon få c:a 40%.

Således är det en överdrift att låta t ex Kipling missuppfatta hennes stöd som c:a 20 procentenheter högre i första valomgången (vilket användaren ovan Kipling gjorde).

Macron, tack. Jag vet inte hur det blev Facon.

Jag har förstått att analysen säger att hon har runt 26-28 och kommer förlora i andra även om hon nu får 47%. Man trodde ju i och för sig att Trump skulle förlora också.

Jag kan inte tongångarna i Frankrike men vad jag förstått från de som bor där så talas det om 2 saker.
1. Muslimer/terrordå
2. Brexit som ger 120 miljarder mindre in i EU, pengar vilket sannolikt andra nettogivare kommer tvingas punga ut med.

I det läget är det knepigt om inte Le Pen vinner eftersom hon vill slänga ut muslimer och lämna EU. Vi får snart se hur det blir. I alla länder som har val närmaste åren hoppas jag att alternativa rörelsen har valkontrollanter ute.



Citat:
Ursprungligen postat av Rundstedt
Off-topic nu, men folk skiljer inte på prognos i första valrundan och i andra. I artikeln nämns båda vilket leder till förvirring här.

För att styra in OnT: Hur mycket spelar det roll för Sveriges val om Macron vinner jämfört med Le Pen? Den förre är mycket EU-vänlig och Le Pen motsatt. Det är de två som går vidare av allt att döma.

Spelar stor roll. Vinner Le Pen och Frankrike lämnar EU så faller hela EU. Globalisterna lär kliva över lik för att förhindra det.

SD lär tjäna på Brexit, Trump och eventuellt Le Pen. Det återstår dock att se exakt var vi har Trump.


Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Om Le Pen skulle vinna så kommer det att knäcka svensk media & vänstern & göra dom ännu mer desperata än idag.

Underbart det vore att få följa valvakan om Le Pen vinner och om Frankrike lämnar. Man kommer se folket på MSM bryta samman i direktsändning.



Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Varför är inte muslimer ute på gatorna för att demonstrera mot sina extremister då?

Ponera att vi själva flydde/flyttade till ett annat avlägset land. Om några av våra landsmän betedde sig som svin, hur skulle vi själva reagerat?
Så länge det inte är hundratusentals/miljoner muslimer på gatorna och demonstrerar mot muslimsk terrorism och kriminalitet och så länge muslimer inte samarbetar med polisen och anger sina landsmän så stöder muslimer detta aktivt eller passivt. Jag tror det förstnämnda.
2017-04-08, 17:19
  #55144
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mac-Arthur
Även om ni K-amrater förstår det naturliga sambandet med Blattarnas terror och ökat stöd för SD, vägrar ni ändå att acceptera verkligheten, som ni alltid ha gjort...


Njae..personligen så tillhör jag SDs hårdare kärna då jag var en av de 2,93 procent som röstade för partiet år 2006.Kommunism har jag på goda grunder hatat i hela mitt liv då jag växte upp under kalla kriget.
Att med ovan som verklighetsbakgrund ställa sig kritisk till att det skulle finnas några större kortsiktiga vinster för SD att skörda ter sig rimligt.
Vi vet ju vad som blir den kortsiktiga följden av gårdagens attentat.Mentala och troligen till och med rent fysiska fackeltåg.Propaganda från MSM om att sluta samman och älska allt och alla ännu mera.Tysta minuter och händer som formas till hjärtan.Jonas Gardell som svulstig får påpeka att Stockholm vinner över islamisterna,Henrik Schyffert som får visa sig god igen genom att påpeka hur självsvådligt svårt han tyckte det var att försöka vara PK rolig igår.För att inte tala om Malena Ernman,Gustav Fridolin mm,mm.

Den grå vardagen och eftertankens kranka blekhet är SDs bästa underlag till ökat väljarstöd.Sådant tar lite tid.
2017-04-08, 18:12
  #55145
Medlem
SigmenFloyds avatar
Det är förstås alltid vanskligt att sia hur en större händelse som terrorattacken i Stockholm kommer påverka opinionsstödet för SD.
Men det finns ett par faktorer som talar för att attacken kan vara betydelsefull.

Just att Stockholm har drabbats kan påverka stödet för SD eftersom SD hittills haft såpass lågt stöd i huvudstaden. Ett SD som växer i Stockholmsopinionen kan påverka de totala opinionssiffrorna.

Terrordådet ger också en känsla av att handskarna är av. Den som i framtiden avkrävs en detaljerad redogörelse för sin ondskefulla avsikt att rösta SD behöver inte säga mer än "Terrordådet i Stockholm". Alla kommer förstå.
2017-04-08, 18:35
  #55146
Medlem
Tror inte terrordådet i sig betyder en ökning för SD. Snarare en ökning för S som tar tillfället i akt och visar upp sig. Promenerar på gatorna med mer. Lär lura en hel del politiskt ointresserade.

Vad som däremot bör öka SD:s stöd är den sjukt vridna medierapporteringen som sker nu. Medierna bedriver uppenbar opinionsbildning och det kommer många förstå
2017-04-08, 18:40
  #55147
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Njae..personligen så tillhör jag SDs hårdare kärna då jag var en av de 2,93 procent som röstade för partiet år 2006.Kommunism har jag på goda grunder hatat i hela mitt liv då jag växte upp under kalla kriget.


Då är det uppenbart att något missförstånd har uppstått av någon anledning, som jag beklagar!

Då tillhör vi uppenbarligen samma garde som kämpar för Sverige.

Med dagens händelser bör vi dessbättre snart passera 30 procents opinionsstöd..

2017-04-08, 18:41
  #55148
Medlem
Nycticoraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Ponera att vi själva flydde/flyttade till ett annat avlägset land. Om några av våra landsmän betedde sig som svin, hur skulle vi själva reagerat?
Så länge det inte är hundratusentals/miljoner muslimer på gatorna och demonstrerar mot muslimsk terrorism och kriminalitet och så länge muslimer inte samarbetar med polisen och anger sina landsmän så stöder muslimer detta aktivt eller passivt. Jag tror det förstnämnda.

Det är det som är så skrämmande. Är helt säker på att vi svenskar omedelbart hade avskärmat oss från svinen och vi hade genast inlett samarbete med att stoppa dom, på ett transparent sätt. Det skulle inte få finnas några frågetecken om våra värderingar och respekt för det nya värdlandet.

Ser mycket lite av detta i den muslimska miljön här i Sverige. Man papegojar om jobb, integration och utanförskap, men jag som svensk vet inte vilka värderingar många av dessa kommer väcka till liv ju större den muslimska gruppen blir. Trojansk häst?
2017-04-08, 18:45
  #55149
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobbenomimmi
Tror inte terrordådet i sig betyder en ökning för SD. Snarare en ökning för S som tar tillfället i akt och visar upp sig. Promenerar på gatorna med mer. Lär lura en hel del politiskt ointresserade.

Vad som däremot bör öka SD:s stöd är den sjukt vridna medierapporteringen som sker nu. Medierna bedriver uppenbar opinionsbildning och det kommer många förstå

Ja åtminstone på kort sikt men på längre sikt är det mer osäkert. Det kommer helt klart bli än mer legitimt att vara emot flyktinginvandring efter detta avskyvärda brott.

Jag kollade i bildtråden om händelsen och efter det blev det ännu mer påtagligt hur avskyvärt detta är, halva kroppar som ligger på gatorna gjorde det så mycket mer påtagligt än att bara läsa om att det är 4 döda. Nu är det visserligen inte många som ser dessa bilder eftersom media aldrig skulle visa upp det men ett sådant här terrordåd gör ändå att allt fler kommer våga säga ifrån när massiv invandring av flyktingar diskuteras. Denna man var till det yttre välanpassad och hade barn, bilderna på honom är av sådan karaktär att de kunde ha använts som propaganda av media för att visa hur trevliga och skötsamma flyktingarna är. Nu visar det sig att skenet i allra högsta grad kan bedra.
2017-04-08, 18:45
  #55150
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sang
Idag hörde jag Ygeman frågas ut i P1 av Monika Sarinen. Vilket satans rövslickeri inslaget var behäftat med. Man märkte verkligen att det är gamla kommunister som sitter på sr. Påminde i underdånighet om radio sovjetunionen.

Sen efter ett tag var det Kindberg Batra som var i studion och L, C och KD fick vara med per telefon.

Jo visst, Sd fick NATURLIGTVIS INTE VARA MED.

Jodå, Åkesson var med i Ekots Lördagsintervju, ca 37 minuter in på sändningen. http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=3071

Edit: I övrigt sade han i stort sett ingenting. Ingen av partiledarna inledde med att beklaga sorgen för de anhöriga till offren, INGEN! Så "hög" är den nivån på Sveriges politiker.
__________________
Senast redigerad av Passepartout 2017-04-08 kl. 18:48.
2017-04-08, 19:29
  #55151
Medlem
Det har förvandlats till ett propagandanummer som först kan ge S ett tillskott av cirkus +1% medan SD ligger kvar på samma nivå.

När dammet har lagt sig och alltfler människor börjar ifrågasatta VARFÖR vi har allsköns terrorister, väldtäktsmän och mycket slödder i Sverige kommer kritiken sakta sakta att ifrågasätta den s k "godheten"...

Vi har nu den 8 april och kanske efter 40 dagar bör allt ha trängt in att massinvandring och brist på utvisning har gett Sverige mycket stora problem. Intervjuer låt oss säga från den 20 maj bör då bli mycket mer positiva för SD. Jag förutser en ökning som syns i OU i juni och vi bör ha en uppåtgående trend hela året.

Sossarna kan inte vinna på detta i längden.

För övrigt tror jag det är klokt att Jimmie med flera ligger lite lågt just nu för att under sommaren och hösten slipa knivarna. Det vore mycket konstigt om inte SD går upp till lägst 23%. Jag tror också tappet för AKB är över nu. Jag glömde min gamla käpphäst, många gamla sossar dör och det kommer till slut att synas.
2017-04-08, 21:12
  #55152
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon.Snowball
Nja, 47 % var en överdrift, milt sagt

http://www.express.co.uk/news/world/788517/marine-le-pen-surges-record-47-per-cent-weeks-out-french-presidential-election-macron

Mea Culpa. Jag fick, felaktigt, intrycket att OU gällde första omgången

I vilket fall som helst borde en mätning som visar 47% i andra omgången, i en mätning genomförd innan den senaste terrorattacken i Stockholm, indikera att loppet absolut inte är kört.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in