Citat:
Ursprungligen postat av
Napoleon.Snowball
Ja. Dessa 47% är alltså i en presumtiv andra omröstning mot en kandidat hon inte lär möta, Fillon. Le Pens stöd i första valomgången är 26% precis som användaren RudyardKipling uppfattat. I en presumtiv andra omgång mot Macron skulle hon få c:a 40%.
Således är det en överdrift att låta t ex Kipling missuppfatta hennes stöd som c:a 20 procentenheter högre i första valomgången (vilket användaren ovan Kipling gjorde).
Macron, tack. Jag vet inte hur det blev Facon.
Jag har förstått att analysen säger att hon har runt 26-28 och kommer förlora i andra även om hon nu får 47%. Man trodde ju i och för sig att Trump skulle förlora också.
Jag kan inte tongångarna i Frankrike men vad jag förstått från de som bor där så talas det om 2 saker.
1. Muslimer/terrordå
2. Brexit som ger 120 miljarder mindre in i EU, pengar vilket sannolikt andra nettogivare kommer tvingas punga ut med.
I det läget är det knepigt om inte Le Pen vinner eftersom hon vill slänga ut muslimer och lämna EU. Vi får snart se hur det blir. I alla länder som har val närmaste åren hoppas jag att alternativa rörelsen har valkontrollanter ute.
Citat:
Ursprungligen postat av
Rundstedt
Off-topic nu, men folk skiljer inte på prognos i första valrundan och i andra. I artikeln nämns båda vilket leder till förvirring här.
För att styra in OnT: Hur mycket spelar det roll för Sveriges val om Macron vinner jämfört med Le Pen? Den förre är mycket EU-vänlig och Le Pen motsatt. Det är de två som går vidare av allt att döma.
Spelar stor roll. Vinner Le Pen och Frankrike lämnar EU så faller hela EU. Globalisterna lär kliva över lik för att förhindra det.
SD lär tjäna på Brexit, Trump och eventuellt Le Pen. Det återstår dock att se exakt var vi har Trump.
Citat:
Ursprungligen postat av
Enoch.Thulin
Om Le Pen skulle vinna så kommer det att knäcka svensk media & vänstern & göra dom ännu mer desperata än idag.
Underbart det vore att få följa valvakan om Le Pen vinner och om Frankrike lämnar. Man kommer se folket på MSM bryta samman i direktsändning.
Citat:
Ursprungligen postat av
carminaburana
Varför är inte muslimer ute på gatorna för att demonstrera mot sina extremister då?
Ponera att vi själva flydde/flyttade till ett annat avlägset land. Om några av våra landsmän betedde sig som svin, hur skulle vi själva reagerat?
Så länge det inte är hundratusentals/miljoner muslimer på gatorna och demonstrerar mot muslimsk terrorism och kriminalitet och så länge muslimer inte samarbetar med polisen och anger sina landsmän så stöder muslimer detta aktivt eller passivt. Jag tror det förstnämnda.