2017-04-07, 08:37
Medlem
BlurryFace69s avatar
Ligger huset mot Snapen eller Krontorp??

Ska detta alltså ha ngt med H's försvinnande att göra??

Finns huset kvar är det väl enkelt att gå dit och kolla..
Citera
2017-04-08, 08:13
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Lantmäteriet kanske?

Självklart! Man kan söka gratis där i deras datorer, i alla fall i gbg. Men vet ej om Mariestadsomgivningen finns med i andra län än det länet staden tillhör.

Gamla byggnader ruiner, lämningar m.m kan finnas på nätet om man googlar fornsök.
Citera
2017-04-08, 14:04
Medlem
Kanske långsökt att det kunde finnas en jaktstuga i dessa trakter på den tiden?
Ifall..
Citera
2017-04-08, 14:26
Medlem
BlurryFace69s avatar
Här är grusvägen som går mellan Snapen-Krontorp/Törnbergavägen:

https://www.google.se/maps/@58.7298758,13.8542884,15.83z

Jag kan ej minnas ngt hus...

Den delar sig ju på mitten..
Senast redigerad av BlurryFace69 2017-04-08 kl. 14:29.
Citera
2017-04-08, 14:36
Medlem
BlurryFace69s avatar
Fritidsgården byggdes 1960 BTW
Citera
2017-04-08, 14:45
Medlem
Bickans avatar
Tack för svaren och förslagen på hur man kan orientera sig i området. ( Både på tråden och i PM ).
Det verkar vara ett område som det finns olika små vägar hit och dit.
Den platsen som vi söker är om vi förstått det hela rätt - Kronotorp - på platsen skall det 1992 legat ett öde torp / hus / lada. Vi har även fattat det så att en idrottsförening eller liknande som heter MFK - 1992 - hade / har en klubblokal / stuga i området. En av de verksamheter som man höll på med var / är orientering. De som var / är medlemmar i orienterings-klubben skall vara mycket väl bekanta med området.

Den platsen som vi söker kan ( observera att vi nu skriver - kan - det betyder att vi inte vet ) ha med vad som hände HA att göra. Orsaken till att vi försöker identifiera den exakta platsen är att vi - när vi började skriva på tråden - fick PM från olika håll om att det skall / kan ha förekommit en del olycksbådande aktiviteter i på platsen 1992.
När vi försökte stämma av dessa uppgifterna, så fick vi klart för oss att andra redan hade fått dom uppgifterna, flera år tidigare. ( Infon skall ha lämnats vidare till polisen redan då. Polisen har i så fall dessa uppgifter redan då, sedan åratal tillbaka ). I dessa PM som vi fick så fanns det varierande uppgifter dels om vilka aktiviteter som skall ha pågått dels vilka som skulle ha medverkat i dessa aktiviteter. Den infon vi fått verkade sammanfalla med vad andra fått.

Nu några frågor:
Är det någon som vet om området, var ett av de områden, som söktes av vid olika skallgångs-kedjor som anordnades, när det begav sig 1992 ?
Är det någon som kan säga - om någon av alla de på tråden tänkta GM - eller mer perifera personerna runt en tänkt GM , som höll på med orientering 1992 ?
Är området / platsen vi söker en plats som man hamnar på av en tillfällighet - eller krävs det kännedom om området / platsen för att ta sig både dit och i från densamma ?
Citera
2017-04-08, 17:15
Medlem
BlurryFace69s avatar
Området borde ha sökts igenom, men vet inte faktiskt.
Men området har ju varit ett ställe där vi i skolan fick ge oss ut och orientera och stadens orienterings och fritids klubb rört sig mycket.

Här har även tipspromenader tex varit.
Det finns ganska många stigar..

Ang om någon höll på med orientering mer så kanske några resultat från någon tävling?
Anmälningslistor finnas?

En vän till mig "kommenterade" detta såhär:
-I skolan fick vi karta över snapens stenar o stubbar , enda sån karta jag fått över hela Mariestad !!
Fast nu är det Krontorp som frågas om men det går ju omlott ?

Själv kan jag ej minnas det, men om det var så kan ju väldigt många som gick i skolan i stan fått dessa ..??
Lite input där bara..
Nån annan minns kanske..
Gillade inte att springa direkt 🦉🍄
Citera
2017-04-08, 18:00
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69
Området borde ha sökts igenom, men vet inte faktiskt.
Men området har ju varit ett ställe där vi i skolan fick ge oss ut och orientera och stadens orienterings och fritids klubb rört sig mycket.

Här har även tipspromenader tex varit.
Det finns ganska många stigar..

Ang om någon höll på med orientering mer så kanske några resultat från någon tävling?
Anmälningslistor finnas?

En vän till mig "kommenterade" detta såhär:
-I skolan fick vi karta över snapens stenar o stubbar , enda sån karta jag fått över hela Mariestad !!
Fast nu är det Krontorp som frågas om men det går ju omlott ?

Själv kan jag ej minnas det, men om det var så kan ju väldigt många som gick i skolan i stan fått dessa ..??
Lite input där bara..
Nån annan minns kanske..
Gillade inte att springa direkt 🦉🍄

Kontakta Lantmäteriet Mariestad 077-163 63 63

Förmodligen är de gratis och förmodligen är de mycket hjälpsamma.
Citera
2017-04-08, 18:07
Medlem
BlurryFace69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Kontakta Lantmäteriet Mariestad 077-163 63 63

Förmodligen är de gratis och förmodligen är de mycket hjälpsamma.

Jag har gått där mkt..
Tänker högt ang om vem som kan känna till området?
Ha varit aktiv i klubben mm och hur det ser ut lite bara med tanke på Bickans inlägg..

🙂 Tack!
Citera
2017-04-08, 18:23
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69
Jag har gått där mkt..
Tänker högt ang om vem som kan känna till området?
Ha varit aktiv i klubben mm och hur det ser ut lite bara med tanke på Bickans inlägg..

🙂 Tack!

Troligen är det kanske så att om lantmäteriet i Mariestad inte känner till platsen/området så har det väl heller aldrig funnits då utan det är trams/påhitt av ngn så kallad "idiot".

Bortkastad tid...Trams!..
Citera
2017-04-08, 18:55
Medlem
Ugglan.s avatar
Uppgifter tidigare i tråden har ju sagt att PU är uppväxt där ute, och om jag inte minns fel har även BW tidiga kopplingar till området. Detta behöver inte betyda någonting men jag refererar till tidigare info i tråden för ren kännedom.

Märkligt dock att polisen - som har de här uppgifterna - inte verkar ha gjort ett skit för att gå till botten med saken. Kan "Skallgångs-Micke" komma in i tråden och svara på frågan hur det var med skallgångskedjorna i Snapen-området? Tyvärr är området lika stort som hela Mariestads stad, så även om man hade skallgångskedjor där är risken tyvärr stor att man bara kunde kammade över en bråkdel.
Senast redigerad av Ugglan. 2017-04-08 kl. 18:58.
Citera
2017-04-08, 18:59
Medlem
BlurryFace69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Uppgifter tidigare i tråden har ju sagt att PU är uppväxt där ute, och om jag inte minns fel har även BW tidiga kopplingar till området. Detta behöver inte betyda någonting så jag nämner det för ren kännedom.

Märkligt dock att polisen - som har de här uppgifterna - inte verkar ha gjort ett skit för att gå till botten med saken. Kan "Skallgångs-Micke" komma in i tråden och svara på frågan hur det var med skallgångskedjorna i Snapen-området? Tyvärr är området lika stort som hela Mariestads stad, så även om man hade skallgångskedjor där är risken tyvärr stor att man bara kunde kammade över en bråkdel.

Tänkte precis skriva att polisen borde veta om var skalkgpngarna varit..?
Menar du Micke som ordnade skallgång?
🙂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in