Du vet uppenbarligen inte ett skit.
De visste vem han var. De hade fått en en anmälan långt tidigare.
Jo, jag vet massor.
Spelar inte så stor roll om man ha koll, när mannen gör en impulshandling.
Ungefär som att jag vet att du är dum i huvudet, men jag vet inte när skiten ur din mun kommer.
De har haft koll på honom. De försökte koppla honom till ISIS men misslyckades... de spelar ingen roll de haft tre personer bakom hans rygg om han gör en impulshandling.
Kartan är nu uppdaterad (Ver. 2) med senaste informationen, en interaktiv karta med bilder och filmer från det senaste dygnets händelser, uppdateras löpande.
Hemska bilder har varningar, så även den som inte vill se dessa kan ta sig igenom. Den löpande storyn är uteslutande hämtad här på Flashback.
Det är definitivt en pistol. Titta på hur han håller i den med fingret efter pipan och inte vid avtryckaren.
Garanterat en civilpolis eller någon från Säpos personskydd eller liknande som befann sig på platsen. Antingen i tjänst eller civil.
Det var någon som informerade om det tidigare i tråden. Jag har ingen egen erfarenhet av sprinklers. Jag tänkte mest på ljudet när sprinklers utlöser. Vet du hur det låter? Kan det misstas för ljud från skottlossning?
allt som smäller till nuförtiden rapporteras som skottlossning så det är inte omöjligt.
men INGEN som varit kring vapen skulle blanda ihop de två
Om bilden är tagen precis efter kraschen kan det kanske vara en civilpolis som jagar en möjlig GM. Han skjuter för att försöka stoppa? Mer information om den bilden
Jag skulle gissa på någon sorts säkerhetsman om det nu är en pistol han håller. Inte nödvändigtvis svensk civil polis. Skyddsperson med utländskt personskydd kan ha flera tiotal säkerhetsmän runt sig när de rör sig i offentliga rum.
Han ser väldigt fokuserad ut i alla fall.
I bakgrunden samma sätt att hålla pekfinger inringat i rött. I så fall två säkerhetsmän. Samarbetar i så fall och skyddar varandras rygg.
Även mannen i ljusblått verkar vara på helspänn trots att lastbilen står stilla och civilister runt omkring inte visar tecken på vaksamhet. Säkerhetsteam under arbete.
Senast redigerad av Utredaren 2017-04-08 kl. 18:13.
Det är redan utrett och jag har redan fattat. Jag trodde bara ingen var så stenålders att de filmade av en bildskärm när de redan har en mpg-fil direkt från kameran.
Kan finnas många orsaker till det.
T ex ingen wi-fi på enheten som spelar in, och du har ingen sladd.
Nästa fråga: Vad var det för underrättelseuppgifter? Vad menas med det?
Hade det varit tips från allmänheten så tror jag att det kallats "tips".
Jag gissar att "underrättelseuppgifter" kommer från annat land. Det har ju förekommit uppgifter om att Ryssland skickat uppgifter till Sverige om misstänkta terrorister som inte tagits på allvar.
Ingen aning spekulerade bara utifrån om han varit inblandad så hade vi fått reda på att då mer än en var gripna. Släppt beror väl på om han kanske var efterlyst för annan skit eller om man nu hittade lite pulver i hans fickor...
Aha, OK. Först spekulerades det i om det var han som körde ("Vem var det som kasta?" ) men det var det ju uppenbarligen inte men efter det har det varit helt tyst. Någon funderade på om han samarbetade med Muhammedanen i plåtkamelen. Hur många har polisen gripit egentligen?
En Personbil som krockar med en människa i hög hastighet gör att bilen blir okörbar nästan direkt.
Har själv krockat med en råbock i 200 kmh med en celica på 1980-talet o den bilen gick inte mera,
motorn inslagen rambalkar vikta osv