2017-04-08, 16:43
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Ygemans uppgifter är "andrahandsuppgifter". Det behöver inte vara han som "ljuger" dvs kommer med felaktiga uppgifter. Han kan vidarebefordra felaktiga uppgifter i såväl god och som ond tro.

Visst. Men han tog själv upp detta som ett exempel på felaktiga rykten. Så det är förmodligen något som han diskuterat med polisen, inte bara något han hört i förbifarten.
Citera
2017-04-08, 16:43
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christallqhulaaa
https://images.cdn.yle.fi/image/upload/fl_keep_iptc,f_auto,fl_progressive/q_88/w_3200/w_2890,h_1624,c_crop,x_155,y_0/w_1100/v1491631838/14-svyle-33461158e84a8badde4.jpg

skulle föraren ha överlevt detta??har jag väldigt svårt att tro media ljuger igen.
Klart han kan ha gjort det, folk har överlevt mycket värre olyckor än så och gått därifrån med bara något skrapsår. Så det är absolut inte omöjligt.
Sen ser det säkerligen värre än ut vad det var vid själva kraschen också, eftersom det har brunnit på platsen.
Citera
2017-04-08, 16:44
Medlem
Kan inte riktigt släppa att jag tycker det ser ut som 2 olika personer på bilderna som polisen lagt upp att de söker (https://polisen.se/Kontakta-oss/Tipsa-polisen/Hjalp-polisen/Stockholm/Polisen-vill-komma-i-kontakt-med-personen-pa-bilden-/) .

https://ibb.co/d8LuJ5

Vad tycker ni? Upplever jag det hela helt konstigt eller?
Citera
2017-04-08, 16:44
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickard Olsson
https://twitter.com/Tomasoberg66/status/850680280604176384

Har själv polare som är där nu och allt är som vanligt förutom att en del av avstängd.
Terroristjävlar ska inte skrämma svensken till att sitta inne och tjura.
Citera
2017-04-08, 16:45
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Det var mest en tanke från min sida, att den hemmagjorda "anordningen" sagt "puff" två gånger.

Är det en omöjlighet? Jag är absolut ingen sprängämnesexpert. Att anordningen typ "snedtänt"..

Det beror väl på vad var för slags anordning. Fanns också ett rykte om att MGM hade brännskador, vilket skulle kunna ha samband med det. Eller med eldsvådan som utbröt efter kraschen.
Citera
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browngreeneyes
Någon som har några teorier om varför bomben inte detonerade?
Såg något vittne på TV igår som pratade om att det luktade krutrök. Han kanske hade försökt använda krut? (som alltså är ett dåligt val för bomber)
Citera
Medlem
Guitarsmokes avatar
TV4:s reporter sa nyss att hon talat med uzbekens grannar. En av dessa grannar, som inte ville ställa upp i intervju, sa till reportern att uzbeken och hans associoerade var "emot islam". Reportern frågade då om grannen menade "emot islam på samma sätt som IS är emot en del muslimer?", och då svarade grannen ja.
Citera
Medlem
christallqhulaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Klart han kan ha gjort det, folk har överlevt mycket värre olyckor än så och gått därifrån med bara något skrapsår. Så det är absolut inte omöjligt.
Sen ser det säkerligen värre än ut vad det var vid själva kraschen också, eftersom det har brunnit på platsen.

hahahahaha hoppas du skämtar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av passport
Tycker också det ser ut som att det skulle kunna vara två olika personer, den ena ser lite mer grov ut så att säga, men det är väldigt svårt att avgöra. Kläderna verkar ju vara närmast identiska.

Ser dock ut som den ena personen har på sig Cargo byxor med fickor på sidorna i knänivå, och den andra verkar ha vanliga typ mörkblåa jeans på sig. Ser heller inga Adiddas stripes på skon på den ena bilden.

Tänkte samma tanke först, men tittar man noga ser man att den understa bilden är innan attacken och översta är efter. Det som ser ut som en ficka på byxan i knähöjd på hans högra ben är väl ett skärsår där en bit på byxan sticker ut? Man ser även en stor blodfläck på magen och att han håller i ett blodigt knyte i handen (antagligen har han skadat handen). Ser även ut som blod i ansiktet.
Att det ser ut som att han har mer skägg på andra bilden kan väl vara på grund av den dåliga kvaliteten i bilderna? Det är ju en film man pausat...
Citera
2017-04-08, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Jag har pratat med en person som var på platsen när det hände och hon påstår att hon hörde skottlossning. Flera skott i en följd, dvs. en skottsalva påstår hon att hon hörde. Antingen är det någon som inte talar sanning här eller så var det något som lät precis som skottlossning.

Flera skott i en följd låter som patronvis eld från ett vapen pistol eller "mindre" automatvapen. Det är svårt att likna vid en lastbil som först träffar sk betongsuggor för att omedelbart därefter krascha in i Åhléns.

Det hela låter skumt tycker jag.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Såg något vittne på TV igår som pratade om att det luktade krutrök. Han kanske hade försökt använda krut? (som alltså är ett dåligt val för bomber)

Kan också ha berott på krutladdningarna från sprinklersystemet.
Citera
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Det var mest en tanke från min sida, att den hemmagjorda "anordningen" sagt "puff" två gånger.

Är det en omöjlighet? Jag är absolut ingen sprängämnesexpert. Att anordningen typ "snedtänt"..

Om det är en bomb i den bemärkelsen så kan det ju vara så att tänd/hatten/anordningen gick av men inte bomben. Men som sagt, det är ingen bomb officiellt så vi kan ju alla bara gissa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in